Начальник управління фінансів та бюджету Лілія Єлова розповіла про виконання бюджету Луцька за 2010 та за січень 2011 року. Про це говорили на загальноміській нараді «Про підсумки  економічного і соціального розвитку м. Луцька у 2010 році та пріоритетні завдання на 2011 рік».

 

Пані Єлова повідомила присутніх, що а минулий рік до бюджету міста мобілізовано 568,6 мільйонів гривень при запланованих 599,4 мільйонів. Це становить 94,9 % призначень. В порівнянні з 2009 роком  надходження збільшились на 107,5 мільйона.


До загального фонду надійшло 250,4 мільйонів гривень при планових призначеннях 286,6 мільйонів, невиконання становить 12,6 %. Разом з тим, порівняно з 2009 роком доходи загального фонду зросли на 18,7 мільйонів, що становить в процентному відношенні -  8,1 %.    

 

Основним бюджетоутворюючим платежем є податок з доходів фізичних осіб. Його отримано 192,4 мільйона гривень при плані 224,9 мільйонів. Начальник управління фінансів та бюджету зазначила, що це значно менше, ніж планувалось, недовиконано на 32,5 мільйонів.


 Основними причинами недонадходження цього податку є зниження промисловими підприємствами виробництва та відповідно скорочення або переведення на неповний робочий день працівників, зменшенням обсягу фонду оплати праці.


Найбільшими платниками цього податку, є бюджетні заклади. Управління освіти перерахувало 10,4 мільйона, управління охорони здоров’я – більше 5 мільйонів.


За рахунок плати за землю бюджет міста поповнився на 27,7 мільйона, на долю цього податку припадає 11,1 % доходів. Порівняно з 2009 роком надходження тут зросли  на 2,8 мільйонів або ж на 11 %.


Щорічно зростає сума сплати єдиного податку. У 2010 році вона склала 11,3 мільйонів гривень, що становить 4,5 % загальної суми доходів. Порівняно з 2009 роком надходження зросли на 700 тисяч,  чи на 6,4 %.

Негативно  на надходження до бюджету впливає відволікання коштів у недоїмку. Станом на 1 січня цього року обсяг  неплатежів до бюджету міста становить 8,4 мільйонів гривень. Порівняно з початком 2010 він зріс на 1,7 мільйона.

 

Однією із складових частин бюджету є субвенції з державного бюджету, яких за минулий рік  надійшло 175,8 мільйона гривень, основна частина яких спрямована на підтримку найуразливіших верств населення.

 

Говорилося в доповіді Лілії Єлової і про видатки. Невиконання бюджету за доходами не дає змоги в повному обсязі проводити видатки. Рівень виконання видатків  загального фонду бюджету становить 97,7 %.  При планових призначеннях  370,7 мільйона гривень, профінансовано 363 мільйона.


Аналіз видатків загального фонду бюджету за 2009-2010 роки свідчить про незмінність структури видаткової частини за функціональною класифікацією. Отже, і надалі залишається досить високий рівень соціальних видатків у загальній структурі видатків бюджету й, відповідно, незначний обсяг коштів на виконання власних повноважень, в яких видатки на житлово-комунальне господарство займають найбільшу питому вагу.
      

Пріоритетом видаткової частини є видатки на освіту – 52,9 %, це 192 мільйона, охорону здоров’я - 27,3 % об’єму загального фонду бюджету, це 99 мільйона, культуру – 16,2 мільйона.


Питома вага видатків на виконання функцій в галузі житлово-комунального господарства складає 2,3%. На ремонт та утримання доріг було витрачено 18,3 мільйона  гривень.  за рахунок податку з власників транспортних засобів. З прийняттям нового Податкового кодексу даний платіж скасовано. Перекрити цю дірку в бюджеті на сьогодні нічим.


Соціальна спрямованість бюджету дедалі більше підтверджується економічною структурою видатків. Першочергово забезпечувалися бюджетними коштами видатки на оплату праці з нарахуваннями, оплату енергоносіїв, придбання продуктів харчування, медикаментів, трансферти населенню, а також на господарське утримання установи.

 

Впродовж 2010 року виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ проводилась відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати без порушення термінів виплати. Середня заробітна плата одного працівника бюджетної сфери за місяць в цілому по місту у 2010 році становила 1601,0 гривень, що на 265,0 гривень перевищує аналогічний показник 2009 року, який сягав 1336,0 гривень. Вдалось провести виплату заробітної плати в повному обсязі.


Складна ситуація з наповненням бюджету розвитку. Кошти, отримані від продажу землі та майна, а також частково загального фонду, були спрямовані на погашення облігацій муніципальної позики, випущеної в 2007 році, а це 8 мільйона гривень. Крім того, на сплату відсотків було витрачено 6,7 мільйона  – ці виплати ідуть  з загального фонду.


Невиконання бюджету за доходами зумовило заборгованість за виконані роботи , як по загальному, так і спеціальному фондах. Зокрема, борг по бюджету розвитку станом на 1 січня становив 6,9 мільйона гривень, в тому числі 1,6 мільйона недоотриманої субвенції.


Враховуючи невиконання розрахункових показників Міністерства фінансів, для виплати зарплати, розрахунків за іншими захищеними статтями видатків бюджетом міста отримано середньострокових позичок за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на суму 30,6 мільйона  гривень. Непогашеною залишається і позичка, отримана в 2009 році в сумі  26,4 мільйона.
      

Говорила пані Єлова і про бюджет на 2011 рік, який  спрямований на підтримку соціально-культурної сфери.  Загальний обсяг видатків з урахуванням трансфертів затверджено в сумі 592,7 мільйона гривень.

 

Начальник управління фінансів та бюджету зазначила, що основне завдання, яке необхідно вирішувати в поточному році – забезпечити виконання бюджету за доходами. Шляхами його наповнення є зменшення недоїмки по платежах, виплата зарплати не нижче мінімальної, ліквідація заборгованості з оплати праці. 

«Податки повинні сплачувати всі. Тоді місто матиме стабільний фінансовий ресурс для реалізації потреб громади. І над виконанням цих завдань ми будемо працювати», - зазначила вона.