Ще не пройшло в Луцької міської влади похмілля перемоги після місцевих виборів, ще не всім «роздані» потрібні посади та «теплі місця», як зі всіх сторін до міського бюджету постукали «кредитори». І не за канцтовари заборгували міська влада попереднього скликання (теперішня, ще просто не вспіла), а точніше її підприємства-сателіти. Суми чималі, і нулів там більше шести. Поки депутати перетягують ковдру місцевого бюджету, то в одну, то в іншу сторону, створюють комісії для пошуку коштів працівникам освітянських закладів, а міський голова «сушить голову» над тим, як повернути банківські борги, підприємливі ділки сидять в своїх офісах, та й у вус собі посміхаються (хто має). Та це було б смішно, якби не так сумно... .

Ми, наразі, не збираємось обговорювати легітимність того чи іншого боргу, адже всі вони вже «легалізовані» судами. А ставити під сумнів рішення суду, яке вступило в законну силу, це те саме, що плювати проти вітру. Нехай ці «схеми» залишаться на совісті доморощених бізнесменів – їм жити в цьому місті.

Ми хочемо, хоч якось запобігти появі нових «боргів» та упередити корупційні схеми витрушування місцевого бюджету. На сьогодні, серед потенційних кредиторів підприємства, що належить громаді (мова йдеться про Луцьке підприємство електротранспорту) є Корпорація «Богдан», а точніше її структурний підрозділ ТОВ «Богдан-Лізинг»: «одна з найбільш динамічних за розвитком компаній в Україні» Гаслом компанії – довіра та лояльність до нашого бренду (авт. «Богдан»), ототожнення з високим рівнем якості та максимальною доступністю всіх супутніх послуг, інтеграція виробництва та науково-технічного потенціалу корпорації в економіку держави та вихід на світові ринки» (див. http://bogdan.ua/corporation.html).

Історія, шановні Лучани, дуже проста: в недалекому минулому, а точніше в 2007 році, Луцьке підприємство електротранспорту, з метою врегулювання ринку транспортних послуг та покращення якості перевезень, а також недопущення «цінових війн» на ринку, уклало з товариством з обмеженою відповідальністю «Богдан-Лізинг» договір фінансового лізингу на 47 одиниць транспорту на суму 11,7 млн. грн.. Всі задоволені: керівництво підприємства – оновлений транспортний парк, є робота, є прибутки; керівництво міста – створені нові робочі місця, сплачуються податки; керівництво корпорації – отримано значне замовлення, ще й на відсотках заробили. І все б нічого, тільки працюй. Але всі читачі розуміють, що просто та легко тільки в казках та на папері. Кінець 2008 року ознаменувався фінансовою кризою міжнародного масштабу та значною зміною курсів іноземних валют. І це не стало на заваді грошових надходжень на ЛПЕ – лучани їздити менше не стали, та й тарифи на перевезення підняли. Крім цього потрібно дотримуватись основного правила бізнесу – з боргами потрібно розраховуватися, тобто взяв кредит (чи лізинг) – плати. Виплатило комунальне підприємство за період з 2007 по 2010 рік майже 13 млн. грн.. Так, так, це не помилка, станом на 31.12.2010 року підприємство, а точніше громада міста Луцька, переплатила приватній фірмі 2 млн. грн.. Відповідь в задачі проста, не дочиталось тогочасне керівництво комунального підприємства, що там в договорі фінансового лізингу «дрібним шрифтом» написано. Як результат, Луцькому підприємству електротранспорту ще залишилось погасити 9 млн. грн. (і це може бути не остаточна сума боргу). Крім цього ніякої відповідальності та гарантійних зобов’язань по технічному обслуговуванню транспортних засобів, що придбані згідно згаданих договорів лізингу ТОВ «Богдан Лізинг» не несе. А це вже взагалі на грані абсурду. Навіть в магазині з продажу побутової техніки діють гарантійні застереження, вже не кажучи про транспортні засоби. Таких, пунктів та підпунктів в договорах ще багато. Шкода тільки, що це фінансово буде відображено на нас з вами та благополуччі міста вцілому.

Звісно, такі дії з боку компанії міжнародного масштабу, компанії-партнеру Євро-2012, як корпорація «Богдан», викликають здивування, а ще більше, обурення: невже зазіхнули на «копійки» що належать громаді рідного міста! Кошти, за які можна відремонтувати дороги, виплатити заробітні плати вчителям та лікарям, допомогти малозабезпеченим.

Ніхто не відмовляється від справжніх боргів, але й «запрягати» в боргове рабство громаду міста не потрібно.    

Зараз міська влада стоїть на роздоріжжі – або розставить крапки на всіма «і», або і надалі, нашу «наречену» (місцевий бюджет) будуть «танцювати» всі кому не лінь.

Отакі, шановні лучани, в нас з вами афери, перепрошую справи.*

 

(*Афера - від франц.(французький) affaire — справа)).

       

 

 

І.Рута