Один з небагатьох спільних проектів європейських і російських авіабудівників призупинено. Airbus, EADS, корпорація Іркут і Об\'єднана авіабудівна корпорація оголосили про майбутнє закриття свого спільного підприємства з конвертації пасажирських літаків А320/А321 у вантажні, пише РБК daily.

Зазначимо, що про створення СП Airbus Freighter Conversion (AFC) європейські і російські авіабудівники домовилися ще в 2006 році. У спільному підприємстві планувалося задіяти два виробничі майданчики - в Дрездені й Ульяновську.

Тоді вартість конвертації одного лайнера оцінювалася більш ніж у $ 4 млн. Інженерне рішення щодо конвертації та сертифікації літака повинно було коштувати акціонерам AFC $ 60-65 млн.

Видання нагадує, що старт виробництва був запланований на 2012 рік, а до 2016 року СП повинно було вийти на рівень виробництва 26 лайнерів на рік. AFC також довірили маркетинг та продаж конвертованих лайнерів. Компанія навіть встигла підписати твердий контракт на конвертацію 30 лайнерів з лізинговою компанією AerCap.

Однак минулої п\'ятниці Airbus, EADS, ОАК і Іркут оголосили про припинення програми з переобладнання пасажирських літаків А320/А321 у вантажні і закриття СП. Як кажуть в Airbus, причина в дуже високому попиті на пасажирські лайнери.

Як пояснили в компанії, замовник першої партії конвертованих літаків був попереджений, а контракт з ним скоректований. Офіційний представник Іркут Олена Федорова не стала коментувати закриття СП, зазначивши, що кошти будуть перенаправлені на проект МС-21.

Водночас говорити про повне згортання співробітництва авіабудівників не можна, пише РБК daily, і зазначає, що, згідно з даними Airbus, ОАК буде робити тільки компоненти для А320. При цьому Іркут буде виробляти кільові балки, ніші передньої стійки шасі, направляючі закрилків. Воронезький авіазавод виготовляє пілони двигунів для лайнерів Airbus.

 

За матерiалами: РБК daily