Кабінет міністрів вніс у Верховну Раду законопроект про зниження мит на ввезення дорогих автомобілів з об’ємом двигуна понад 3 тис. кубометрів.

Ппроект закону «Про внесення змін до митного тарифу України» був розроблений Кабміном і передбачає зниження з 1 січня 2012 року ставок ввізного мита на легкові автомобілі об’ємом двигуна понад 3 тис. кубометрів і автокаравани (від 1,5 тис. до 3 тис. кубометрів) — з 7% до 6% від їх митної вартості, а також на морські катери — з 8,5% до 8%. Основна мета ухвалення законопроекту — приведення ставок імпортних мит у відповідність із зобов’язаннями України, які були узяті при вступі країни до СОТ в 2008 році, пише Комерсант-Україна.

Генеральний директор АВТ «Баварія» (офіційний імпортер BMW) Олександр Тимофєєв повідомив, що і зараз зниження мита на 1% навряд чи буде помітним для кінцевого споживача.

«Подібне зниження проходить практично непомітно як для споживача, так і для продавця. Це не більше ніж приведення законодавства у відповідність з вимогами СОТ, — вважає він. — Більше того, в Україні продається украй мало автомобілів з таким об’ємом двигунів — в основному українці купують машини з об’ємом двигуна до 2 тис. кубометрів».

За словами глави «Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів» (ВААІД) Олега Назаренко, завдяки вступу України до СОТ упродовж 2009-2011 років ввізні мита на автокаравани і легкові автомобілі об’ємом двигуна понад 3 тис. кубометрів були понижені з 10% до нинішніх 7%, на морські катери — з 10% до нині чинних 8,5%.

«При цьому, як показує практика минулих років, незважаючи на зниження ввізних ставок, для кінцевого споживача автомобілі не подешевшали», — відмітив Назаренко.

У свою чергу, генеральний директор ДП «Авто Інтернешнл» (офіційний імпортер Mazda) Олена Дуніна пояснила це тим, що такі автомобілі зазвичай купують заможні люди. "Для них різниця вартості автомобіля в 1-2% не грає великої ролі. Купівля дорогого автомобіля — це їх стиль життя«,- підкреслила вона.

У ВААІД вважають, що набагато важливішим питанням є зниження мит для автомобілів об’ємом двигуна до 2,2 тис. кубометрів, на долю яких припадає близько 92% усіх продажів за рік.

Нині якраз існує ризик підвищення мит на імпорт легкових автомобілів. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі за скаргою українських автовиробників проводить розслідування відносно імпорту більшості легкових автомобілів з об’ємом двигуна 1-2,2 тис. кубометрів незалежно від країни походження.

Українські заводи наполягають на введенні мит для імпортерів у розмірі 47%, оскільки з 2008 по 2010 рік на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку виріс імпорт легкових автомобілів: їх доля в продажах за цей період збільшилася на 16 п. п. — до 65,6% від загальних продажів в 2010 році.

В середині липня керівник відділу продажів лізингової компанії Avis -Украина Павло Сукненко заявив, що підвищення ввізних мит на імпортні автомобілі, якого домагаються українські автовиробники і автозбиральники, буде вигідно, передусім, Росії, а не вітчизняній економіці.

«Між Україною і Росією з 1994 року діє угода про безмитну торгівлю. У рамках цієї домовленості автомобілі місцевої зборки ввозяться на територію країн-учасників без сплат митних зборів. Як тільки запрацює схема з високим митом, ми споживатимемо російські іномарки з локалізацією виробництва 50% і вище, і, тим самим, підтримувати економіку Росії», — розповів Сукненко.

Позиціявітчизнянихавтозаводівбула бзрозуміла, якщохочби на одномуз нихвипускалисядійсноукраїнськімашини. Алеостанньоюмоделлю, якарозробляласябезпосередньоУкраїною, булаСлавута, знятаз конвеєраминулогороку, а нинішнійукраїнськийавтопромє виробництвом«викрутки» дрібновузловоюабокрупновузловоюзбіркоюіноземнихавтомобілів.

Це в рівніймірівідноситьсядо моделейSkoda (Єврокар), Kia (ЗАЗ), Geelyі SsangYong (КрАСЗ), що збираєтьсяз машинокомплектівз мінімальнимивитратами, і до тихмашинHyundaiі «Лада», яківипускаютьсяна потужностяхЧеркаськогоавтозаводукорпорації«Богдан». І навіть «ЗАЗЛанос»не можевважатисяукраїнськимв повномурозумінніцьогослова, хочазаразвжена 60% складаєтьсяз деталей, що випускаютьсяна українськихпідприємствах. Виходить, країні пропонують захищатизбиральників, а не виробників.

Експерти вважають, що підвищення мит на легкові авто з невеликим об’ємом двигуна може привести до подорожчання машин на 40%.