Готівку з громадського транспорту Тернополя витіснять електронні картки та жетони. За рік в обласному центрі започаткують безготівкову систему розрахунку за проїзд. Першим можливості електронної системи випробує на собі КП «Тернопільміськелектротранс».

У кожен транспортний засіб підприємства встановлять валідатор — пристрій для обліку коштів за перевезення. Взамін на жетони та електронний розрахунок апарат видаватиме паперовий чек зі штрих-кодом. Пільговикам обіцяють виготовити пластикові картки з фотографіями.

Громадський транспорт — складний механізм. Ще нікому не вдалося без додаткових технічних засобів провести облік коштів за перевезення, які протягом дня здійснює пасажирський транспорт. Як правило, частина грошей, вилучених за проїзд, губиться по дорозі до місця призначення. Часто-густо вони осідають у кишенях пасажирів, які не мають звички оплачувати за проїзд. Інша загроза — не чисті на руку працівники, які не упускають нагоди поживитися на прибутках підприємства. Перевиховати як одних, так інших практично неможливо. Єдиний варіант — вивести гроші за перевезення з обігу, переконане керівництво групи компаній ЛОТ. Харківське підприємство є виробником систем безготівкових розрахунків у пасажирському транспорті. Влітку наступного року техніка компанії, ймовірно, замінить кондукторів у тролейбусах Тернополя.

За задумом виробників, валідатори встановлять на вході з громадського транспорту. У тролейбусах є два повноцінні входи — середні та задні двері. Відповідно стільки ж механізмів тут встановлять. При вході пасажири мають кинути в апарат жетон або просканувати картку з чіпом. Апарат видає чек зі штрих-кодом. Паперовий квиток, виданий валідатором, містить інформацію про дату і час поїздки, номер маршруту, вартість проїзду, а головне — штрих-код.

— На лінії працюватимуть контролери. Електронним зчитувачем, схожим на сенсорний телефон, вони скануватимуть квиток пасажира. Якщо штрих-код не зчитується, це означає, що квиток підроблений або уже був використаний.

Електронна картка — засіб багаторазового використання. Усе залежить від того, скільки коштів пасажир поклав на рахунок. Натомість жетоном можна скористатися тільки раз.

Пільговикам видаватимуть персоніфіковані картки, — пояснює генеральний директор групи компаній ЛОТ Олег Дивінець. — На цих картках буде фото пільговика, його прізвище, ім’я, та номер пенсійного посвідчення. Картками можуть скористатися тільки їхні власники. Відтак контролер, просканувавши посвідчення, побачить фото людини, якій воно видане, тому підміни бути не може.

Виробники зазначають, що всі пільговики повинні бути забезпечені індивідуальними картками з фото. Їх видаватиме управління соціальної політики, яке обліковує населення пільгових категорій та систематизує необхідні дані. У міській раді зазначають, що картки для пільговиків — не проблема, — пише «Номер один».

Джерело: zz.te.ua