Успішно завершений попередній етап підготовки альтернативної технології навігації для випробувань ВПС США. Залишилося перевірити її у бойових умовах.

Система супутникової навігації GPS має виняткове значення для функціонування американської армії. Високоточна зброя, наземна, морська та повітряна бойова техніка, а також роботи покладаються на GPS. Придушення супутникового сигналу супротивником може звести нанівець всі переваги високотехнологічної армії. Тому в липні 2010 року ВПС США підписали з компанією Locata багаторічний контракт на розробку і демонстрацію технології, що могла б замінити GPS у бойових умовах. Це дозволить одержувати навігаційні дані сантиметрової точності при відключенні системи GPS і зберегти бойовий потенціал у будь-яких умовах.

Нова технологія NGBPS заснована на комерційній системі позиціонування LocataNet, що являє собою мережу трансиверів LocataLite, що передають навігаційні сигнали. NGBPS дозволяє одержувати координати у режимі реального часу як на відкритій місцевості, так і всередині приміщень. Щоб мобільний приймач нової системи міг здійснювати розрахунок точки позиціонування без необхідності використання даних базової станції, приймачі LocataLite повинні бути синхронізовані за часом із найвищою точністю. Помилка в одну наносекунду означає погрішність навігації у 30 см, а у новій системі, на відміну від супутників GPS, використовується не атомний годинник, а відносно дешеві кварцові генератори з температурною компенсацією. Тому комерційна LocataNet зазвичай використовується тільки для збільшення точності GPS у місцях, де сигнал слабкий. Однак військові впевнені в успіху і планують вдосконалити систему: збільшити кількість трансиверів і повністю замінити GPS у ході випробування NGBPS на полігоні White Sands Missile Range, площею 6500 кв. км. При цьому сигнал GPS буде заглушений, що буде імітувати реальну бойову ситуацію.

У цей час готується чергове випробування нової альтернативи GPS на полігоні площею в 1500 кв. км. Воно заплановане на жовтень 2011 року. Торік фахівці Locata домоглися великих успіхів, розробивши апаратне і програмне забезпечення, необхідне для відстеження координат під час польоту на низьких і середніх висотах, а також різні датчики, антени й алгоритми розрахунку тропосферної помилки.

На даний час нова система навігації здатна забезпечувати синхронізацію трансиверів із наносекундною точністю на відстані до 50 км і працювати відповідно до високих вимог військової специфікації.

Треба відзначити, що дотепер багато фахівців вважали, що забезпечити точність позиціонування, порівнянну з GPS, за допомогою наземного обладнання є неможливим. Однак, можливо, що ВПС США першими у світі одержать таку технологію і це радикально підвищить можливості американської військової авіації.

Джерело:infonova.org.ua