Як повернути зламаний товар у магазин, якщо з моменту покупки вже пройшло 14 днів
На це питання відповів Євген Діжа, партнер Юридичної компанії «Інком ЮРЕК»:
У статті 6 Закону України «Про захист прав споживачів» записано, що продавець (виробник, виконавець) зобов‘язаний передати споживачеві продукцію належної якості, і подати достовірну інформацію про цю продукцію. Але буває, що ви придбали неякісний товар, а при спробі повернути вам відмовляють. Причому відмови бувають і в разі звернення до закінчення 14-денного терміну, так і після його закінчення. Розглянемо детальніше останній випадок.
Правовідносини купівлі-продажу регулюються Цивільним кодексом України. Стаття 678 цього кодексу закріплює право покупця, який придбав неякісний товар, вимагати або зміни ціни у бік її зменшення, або усунення недоліків товару або відшкодування витрат на усунення недоліків.
Що стосується заміни товару, то в частині 2 тієї ж статті 678 зазначено, що у разі придбання неякісного товару ( «істотного порушення вимог щодо якості товару») покупець може або відмовитися від покупки і повернути товар, зажадавши повернення всієї суми, або вимагати заміни товару. Під поняттям «істотне порушення вимог щодо якості товару» слід розуміти виявлення недоліків, які не можна усунути або усунення яких пов’язане з непропорційними витратами або затратами часу, а також недоліків, які виявлені неодноразово чи з‘явилися знову після їх усунення.
Отже, що ж робити, якщо ви придбали неякісний товар?
Перш за все передати товар продавцеві або сервісного центру для
усунення неполадок. Якщо недоліки усунути неможливо, вимагайте обміну
товару на аналогічний або повернення грошей. Як свідчить пункт 33 Правил
роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, сервісний центр
зобов’язаний усунути неполадки протягом чотирнадцяти днів з дня
пред'явлення вимоги про усунення або за домовленістю сторін.
Нагадаємо також про ваше право отримати товар аналогічної марки на час
проведення ремонту. Продавець обязанудовлетворіть ваша вимога згідно зі
статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів».
Для цього у продавця (виробника) повинен бути обмінний фонд товарів. За законом, за відмову в наданні заміни передбачені штрафи у розмірі одного відсотка вартості товару за кожний день затримки виконання вимоги. Штрафні санкції передбачені також за прострочення виконання ремонтних робіт (понад чотирнадцять днів).
Нагадуємо також, що гарантійний термін збільшується на час гарантійного
ремонту, при обміні товару гарантійний термін нараховується заново від
дня обміну.
Ну і звичайно ж, перед покупкою перевіряйте якість товару разом з продавцем.
Джерело: vkurse.ua
Коментарі
коментарів немає