Скандальне голосування останньої сесії Луцької міськради стосовно складу постійних комісій, закулісні інтриги і домовленості фракцій, призначення нового керівника Луцького підприємства електротранспорту, непроста політична доля Миколи Романюка, оцінка і перспективи роботи обранців громади, — про все це розповів у своєму інтерв'ю «Під прицілом» депутат Антон Сосновський.

— Антон Павлович, цікавить питання останнього голосування по зміні складу постійних комісій Луцької міськради. Яка, на вашу думку, основна причина такого ходу обранців громади?

— Тут навіть не стільки хід обранців громади, скільки ініціатива фракції «Батьківщина», яка веде себе так ніби станом на сьогодні у неї немає інших ворогів, крім Сосновського і Дячука. Сьогодні їхня лідерка сидить у в’язниці. І замість того, щоб всю свою енергію спрямувати на боротьбу з режимом, не без допомоги якого вона там опинилась, депутати міської ради від фракції «Батьківщина» чи не найбільше зусиль докладають на боротьбу з нами. Очевидно, вони вважають Сосновського і Дячука представниками цього режиму. На мій погляд, це неправильно. І це є плюс для тих же політичних опонентів фракції «Батьківщина». Очевидно, що люди з БЮТу свою енергію тратять абсолютно не в тому руслі.

Другий момент — це безглуздість рішення, яке стосується мене. Бо згідно законодавства, включати чи виключати когось до складу комісії можна лише за згодою і на підставі письмової заяви. А ніякої заяви я не писав. Відтак, вийшла парадоксальна ситуація, коли мене виключили з комісії з питань бюджету і не включили до складу жодної іншої.

— Тобто, це порушення регламенту?

Так, це порушення регламенту, порушення моїх прав як громадянина. Не можуть мене змусити працювати там, де я не хочу. Тут взагалі склалась парадоксальна ситуація. Тому з цього приводу я маю підстави звернутись у суд або написати заяву, щоб мене включили до складу комісії, де я працював раніше.

— Ви хочете все-таки потрапити назад у комісію з питань бюджету і фінансів?

Я не вважаю, що я деструктивно працював в цій комісії. Очевидно, ініціатори даного рішення зацікавлені, щоб я там не працював, тому що я дещо розбираюсь в питаннях бюджету і іноді задаю незручні запитання з приводу розподілу коштів. Якщо вже депутат Григоренко так хотів потрапити в бюджетну комісію, то ніде не регламентовано, що в ній має бути саме п’ять депутатів. Їх може бути і шість, і три. І фракція «Батьківщина», якби була трохи далекогляднішою, не загострювала б це питання і могла б спокійно обрати туди депутата Григоренка. Тоді в складі комісії було б шість членів, двоє з яких представляли б «Батьківщину».

— А депутат Григоренко телефонував до вас перед тим, попереджав про своє бажання потрапити до складу комісії з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів?

— Ну він не зобов’язаний це робити, і він цього й не робив.

— На вашу думку, це приватна ініціатива депутата Григоренка — вступити до складу комісії з питань бюджету?

— Не думаю, що це його власна інціатива. Це ініціатива керівництва фракції «Батьківщина». Чому саме Григоренко? Не знаю чому. Очевидно, нецікаво йому в комісії з питань освіти. Хоча тоді я задаю питання: чому рік назад він не висловлював ініціативи потрапити до складу бюджетної комісії? Проблема тут навіть не в Григоренку. Бо, як я казав, в комісії могло бути і шість депутатів. Тут просто питання принципове — доказати всім депутатам БЮТу: от бачите, що ми робимо з інакодумцями — мало того, що виключаємо з фракції то ще й можемо вигнати з комісії. Ситуаця дійде до асбурду, тому що всерівно рано чи пізно вони будуть змушені включити мене назад в цю комісію. На підставі того ж таки рішення суду. Правда, буде це виглядати негарно. Але якщо я й не буду в цій комісії, то на моєму світогляді і моїх життєвих принципах це ніяк не позначиться.

— А як ви ставитесь до того, що відомого у Луцьку перевізника Олену Голєву з ініціативи того ж БЮТ призначили головою комісії з питань транспорту і ЖКГ? Наскільки це виправдано і чи не є тут зіткнення інтересів?

— Ніяк не ставлюсь до цього. Олена Василівна досвідчений депутат. І більше того, всім відомо, що вона — чи не найсерйозніший перевізник у місті Луцьку. Очевидно, вона захотіла підвищити свій статус: одна справа — бути просто головою маленької фракції, а друга справа — бути вже головою комісії. Напевно, тут збіглись інтереси фракції БЮТ — найбільшої фракції у міській раді. Може там були й додаткові мотиваційні речі. Було таке рішення, яке було. І як ми побачили, воно було на грані фолу, тому що набрало лише 27 голосів. А значить — далось нелегко його ініціаторам. На мій погляд, останні декілька голосів добирали вже практично перед самим голосуванням.

— Ви це рішення не підтримали?

— Ні, я це рішення не міг підтримати, бо, по-перше, Рустам Дячук — адекватний голова постійної комісії і не можна сказати, що він зробив щось не так. По-друге, я не міг його підтримати з точки зору, що це рішення торкалось і мене. І Дячук його не підтримував, і частина адекватних депутатів з «Батьківщини», і фракція «Свобода» його також не підтримала. Навіть не всі члени промерського «Рідного міста» його підтримали.

— Напевно, ви знаєте, що міський голова підписав розпорядження про призначення нового директора Луцького підприємства електротранспорту? Як ви думаєте, з чим це може бути пов’язано? І може ви знаєте цю людину особисто як керівника?

— Це пов’язано з тим, що ми ще з березня місяця неодноразово говорили міському голові, що колишній директор просто не відповідає вимогам часу і перспективам підпримства як такого. Ви знаєте, що і тимчасова комісія міськради з цього приводу неодноразово ставила питання про те, що потрібно прощатись з таким керівником. І як запевнив мене міський голова ще улітку, він не буде продовжувати контракт з колишнім директором Луцького підприємства електротранспорту. Я би здивувася якби навпаки міський голова залишив попереднього керівника. Принаймні в цій частині він дотримав своє слово, що не може не радувати. Інше питання стосовно кандидатури... Ну я думаю, поживемо-побачимо. Поки що говорити рано про те, ефективний чи неефективний новий директор. Я думаю, що гірше точно на підприємстві не буде.

— Виповнюється рік роботи цього складу Луцької міської ради. Чи не могли б ви провести певний підсумок, оцінити роботу депутатів, порявняти її з попереднім складом. Які, на вашу думку, є негативні і позитивні моменти? Чи може утворитись в Луцькій міськраді промерська більшість? Що чекає нас в плані політичної трансформації ради найближчим роком?

— Як показав цей рік, у міській раді так і не вдалось зробити промерську більшість і це навряд чи можливо. Сьогодні Луцька міська рада нагадує тераріум, де всі проти всіх. Більше того, я вважаю помилкою міського голови його долучення до розвалу депутатської групи «Місто майбутнього». Адже, якби він не сприяв її знищенню, то міг би балансувати між декількома групами, знаходити певні компроміси. Цього він не захотів робити. Романюк став на інший шлях — створення чітко визначеної промерської групи «Рідне місто». Але потенціал її росту обмежений. Тому що всіх, кого можна було в неї залучити, вже залучили.

І я не бачу з яких фракцій ця група може поповнюватись в майбутньому. Хоча, можливо, знайдуть ще одного-двох депутатів. Сьогодні ми маємо таку ситуацію: кожну сесію різні групи домовляються між собою по окремих питаннях. Міському голові неймовірних зусиль коштує проштовхнути якісь свої ініціативи.

Іншим негативним аспектом я бачу самочинне виключення депутатів з комісій міською радою. Такого ще не було за всі попередні роки. Як і судові позови до депутатів. Це свідчить про те, що сьогодні в міській раді немає ні моральних авторитетів, ні лідерів, які могли б стати над процесом. Ні мер, ні тим більше секретар міської ради цю функцію не виконує. Кожен сидить по своїх кутках і намагається проштовнути свої власні справи. Ну або не намагається, в кого як виходить. Ці речі — явно негативи.

А стосовно перспектив... Тут важко говорити про перспективи. Я думаю, що наступний рік буде ще важчим. На розподіл сил у Луцькій міській раді будуть відображатись вибори у Верховну Раду. І знову ж таки, всі будуть дуже сваритись один з одним і перетягувати ковдру в той чи інший бік. Тому на наступний рік я також не прогнозую в роботі міської ради ніяких змін на краще. А те, що буде далі — поговоримо через рік.

Розмовляв Герасименко Петро