За оцінками військових фахівців, лише п’ята частина бойових літаків і четверта частина бойових вертольотів, що знаходяться на озброєнні у Збройних силах України, взагалі здатні піднятися в повітря. А справних зенітно-ракетних комплексів менше половини. Про це в своїй статті  пише експерт Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Валентин Бадрак.

«Чи можна взагалі в такій ситуації стверджувати, що країна має адекватну протиповітряну оборону, здатна відбити агресію, хай і потенційну? — пише автор. — Крім того, спеціалісти стверджують, що на 2016 рік у ЗСУ не залишиться жодної придатної для використання авіаційної ракети або ракети для комплексів ППО».

Ресурс ремонтопридатності і, відповідно, модернізації бойових літаків, на думку військових фахівців, до 2020 року буде вичерпано.

«Доки Україна бере на озброєння пожежні автоцистерни (що не відомо, як стосуються обороноздатності) та шини, інші держави купують літаки, ракети і сучасні комплекси ППО. Який уже тут морально-бойовий дух, адже офіцери й солдати не сліпі», — зазначає експерт.

Згідно зі статистикою сучасного переозброєння, за останні п’ять років у ЗСУ не завершено цілої низки запланованих робіт. Зокрема, оптимізації системи управління ЗС і створення Єдиної автоматизованої системи управління (ЄАСУ). Модернізовано лише вісім (14,4%) бойових літаків із 55 запланованих, не виконано заходів з оновлення 21 і закупівлі одного зенітно-ракетного комплексу С-300, двох літаків Ан-70 і 14 радіолокаційних станцій «Пелікан». Залишається низьким рівень справності більшості літаків (24%), вертольотів (36%), кораблів та суден забезпечення (7%).

Що стосується ремонту, то в поточному році модернізовано один літак Міг-29, три літаки Су-25 і один L-39. Модернізація бойових вертольотів поки залишається мрією.