Мінрегіон розробив принципову систему взаємостосунків споживача та виконавця послуг, що відображається у проведенні системної комунальної реформи. Про це повідомив Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Анатолій Близнюк під час засідання Кабінету Міністрів України у середу, 25 січня.

«По суті, саме поява ефективного власника – єдиний шлях до формування справедливого тарифу з утримання будинків. Формуючи тариф ми повинні продовжувати реформування галузі та забезпечити дієвий контроль з боку споживачів послуг. Що саме пропонується: постачальник послуг пропонує перелік послуг, куди входить обов’язків санітарний мінімум та додаткові послуги з благоустрою. Споживач, в особі колективного власника чи уповноваженого власниками представника погоджує перелік і вартість цих послуг. Також споживач забезпечує контроль якості та повноти виконання договору. При чому, якщо послуга не надана – вона не повинна оплачуватися. Якщо обсяг послуги скорочений – оплата теж повинна бути перерахована», – повідомив А.Близнюк.

За словами очільника Мінрегіону, відомство зараз розробляє Порядок доведення інформації про тарифи до споживачів, що має гарантувати отримання ними вичерпних відомостей про перелік житлово-комунальних послуг, структуру ціна і тарифів, їх зміну з детальним обґрунтуванням (за необхідності), чіткий регламент врахування думки громадян. Також вносяться зміни в Порядок затвердження тарифів, стосовно обов’язковості отримання висновку Держінспекції з контролю за цінами.

«Відповідним розпорядженням Уряду необхідно закріпити за облдержадміністраціями обов’язковість моніторингу рішень органів місцевого самоврядування про підвищення тарифів і надання цієї інформації Мінрегіону для узагальнення. Проекти згаданих нормативно-правових актів протягом тижня будуть направлені на погодження до центральних органів влади та, після узгодження, до Кабінету Міністрів», – сказав Анатолій Близнюк.

За інформацією прес-служби Мінрегіону