Сьогодні, 10 лютого, на залізничну станцію "Ізов" у Володимир-Волинському районі Волинської області, де знаходяться вагони з токсичним ріпаком, прибув спеціальний автомобіль від фірми-постачальника для проведення фумігації (отруєння) вантажу безпосередньо на території залізничної станції. Таким чином, фірма-постачальник проігнорувала заборону керівництва залізниці і вирішила проводити фумігацію вантажу, який не приймають у Польщу, на станції "Ізов". Очевидно, життя і здоров'я людей їх зовсім не турбує. Про це стало відомо "Під прицілом" з власних джерел.
Напередодні телеканал ICTV зняв сюжет, який спростовує інформацію, поширену Волинською ОДА про нібито відсутність небезпеки для людей.
"На Волині на залізничній станції Ізов, за кілометр від польського кордону, вже тиждень стоять вагони з насінням ріпаку, та зерновими, що оброблені хімічними речовинами. Випари від отруйної речовини фосфіну відчувають на собі працівники станції та місцеві жителі, однак офіційна влада запевняє, що ніякого вмісту шкідливих речовин у повітрі не виявлено.
Працівники станції занепокоєні, кажуть, через випари хімікатів почуваються зле - неприємний присмак, нудота та подразнення в горлі. Такі симптоми помітили й місцеві жителі, що мешкають за 100 метрів від станції.
«Вони оброблені фосфіном, дуже отруйною речовиною. Щоб термін дегазації вийшов, скоріше для того відкрито люки, щоб та хімія випарувалася, щоб можна було відправити в Польщу, а на те, що тут населений пункт, будинки, люди працюють, ніхто якось не звертає», - каже працівник залізничної станції Ігор Себій.
Вантаж везли до Польщі, але на кордоні його зупинили. Нині майже 80 вагонів затрималися в Ізові. Та керівництво станції будь-яку небезпеку спростовує. Каже, результати досліджень санепідеміологів підтвердили - шкідливих випарів у повітрі немає. Відтак паніка безпідставна.
Що робити з вантажем, поки не знають. Залізничники запевняють, випари шкідливих речовин біля станції недопустимі. Нині вагони з протруєними зерновими та ріпаком запломбовані.
«По санітарних правилах дегазація повинна проводитися в спеціалізованих місцях, повинні були проводити цю дегазацію навчені люди, які пройшли медогляди», - говорить головний лікар Ковельської лінійної санепідемстанції Роман Шумин.
Долю вантажу мають вирішити за два дні. Ймовірно, вагони знову поїдуть до Польщі, якщо ж їх не пустять, зерно повернуть господарю", - йдеться в сюжеті.
Однак, останні події на станції "Ізов" свідчать про те, що фірма-постачальник навіть і не думає над вивезенням вантажу у безпечне місце, адже на це потрібні додаткові витрати. Їй, схоже, начхати на здоров'я людей...
Коментарі
Детективне агентство «Казкове»:
10.02.2012 23:26:53
В Польщу поїхав ріпак для технічної переробки (експортне мито 0%, ввізне мито в Польщі на нього, якщо я не помиляюсь 0%); На територію Польщі з пломбіратором виїхав митник… Поляки й самі не знали чому, але повернули в Україну (реекспорт) вагони з ріпаком (правда вже тепер насіневим)… на реекспортовані товари експортне мито в Польщі не сплачується, як й імпортне в Україні. ПДВ не сплачувалось (або підлягає поверненню) ба факту експорту не було?!! Насіння потрібно обробити хімікатами проти шкідників, але навіщо десь там на якомусь підприємстві – «вези туди, вези назад…» Автомобіль для протруєння приїхав прямо на станцію Ізов. Ріпак в Польщу ще раз не поїде… готовий спорити. І того: Ріпак технічний – в Польщі, насіневий – в Україні. ПДВ й митні збори рівні нулю. А тепер хай хтось поспорить, що я менший казкар як прес-служба ОДА!