За минулий рік доходи від реклами в газетах скоротилися на 17,2%, до 600 млн. грн., Реклама переміщується в журнали та інтернет
«Велика частина цих бюджетів перемістилася в журнали та інтернет», — упевнений генеральний директор Cortex Андрій Колесник. Обсяг реклами в журналах виріс на 9,9%, до 830 млн. грн., А в інтернеті — на 39%, до 285 млн. грн.
Як пише Коммерсант-Україна в матеріалі «Пресу передруковують», скорочення обсягів ринку вже привело до закриття кількох друкованих ЗМІ. За минулий рік через економічні труднощі припинили видавати друковану версію або закрилися повністю такі видання, як Профіль, Газета по-киевски, Главред, Київський телеграф, Блик, Лівий берег і Дело. Закрилися і кілька галузевих ЗМІ. За словами учасників ринку, значно скоротилося число регіональних видань.
Гравці називають кілька причин зниження обсягів реклами в сегменті. Ряд рекламодавців, серед яких великі корпорації, в минулому році відмовилися від розміщення іміджевої реклами через політичну та економічну ситуацію в країні, говорить директор медіаагентства Media Direction Ukraine Костянтин Ніков. Андрій Колесник каже, що на ситуацію вплинуло і те, що вартість контакту в пресі залишається однією з найвищих. Так, за даними Aegis Media / GMG, вартість контактів в зовнішній рекламі в минулому році склала 4,5 грн. за тис., в інтернеті -11,5, на телебаченні і радіо — 12, в газетах — 32.
На тлі скорочення ринку реклами в газетах відбувається зростання інтернет-ринку. «В Україні динаміка цього ринку навіть за найбільш обережними прогнозами буде приблизно 20-30% на рік. А за найоптимістичнішими оцінками зростання може досягати і 100%», — вважає директор порталу i.ua Максим Хомутін. Глава дослідницької компанії Gemius-України Олексій Бакун також очікує, що в найближчі три роки зростання інтернет-реклами складе 30-60% в рік. Серед основних трендів поточного року експерти називають зростаючий інтерес до соціальних мереж і розвиток банерної реклами.
Компанія Cortex прогнозує, що обсяг реклами в друкованих ЗМІ в цьому році зросте до 620 млн. грн. «У 2012 році очікується пожвавлення економіки України, відповідно — збільшення обсягів реклами», — додає директор з маркетингу Peugeot України Олесь Шкуратов.
Коментарі
коментарів немає