У Києві намічається «шашкова революція». Не пізніше ніж до Євро-2012 влада планує довести рівень обслуговування в таксі до європейського - з ліцензованими машинами, атестованими водіями, таксометрами і навіть терміналами для безготівкового розрахунку, пише газета «Сегодня». При Київській міській державній адміністрації створюють робочу групу, яка розробить і затвердить норми роботи столичного таксі.
Реформувати перевезення взявся особисто голова КМДА Олександр Попов. Почати збирається з легалізації всіх таксистів. «Зараз 95% таксі працюють за тіньовими схемами або взагалі незаконно. Щорічно міськбюджет недоотримує близько 100 млн. грн.», - сказав Попов. Так, із сьогоднішніх 50 тис. таксистів планують залишити тільки 15 тис., але найбільш «добірних».
«Всі вони будуть працювати за ліцензією, дотримуючись норм безпеки та комфорту. Машини таксі в місті будуть однаковими, але поки не вирішено, одного кольору або на них буде відмітний знак - так, щоб авто можна було ідентифікувати здалеку», - сказав нам голова транспортної комісії Київради, який стане членом робочої групи, Дмитро Олійник. Обов'язковою умовою роботи в таксі буде наявність в машині таксометра (рахує вартість проїзду) і терміналу для безготівкового розрахунку.
«Водії таксі будуть видавати чеки за проїзд, тому що це гарантує дотримання прав споживача», - сказав нам інший член робочої групи і голова Української таксомотроной асоціації Анатолій Глазюк. Ще одне ноу-хау - атестація водіїв: обговорюють 5 років стажу, а також іспит на етику та знання міста. При цьому КМДА збирається залишити приватні служби таксі (раніше говорили, що буде єдина державна), але контролювати тарифи.
Експерт з перевезень Богдан Аганін вважає ініціативу влади хорошою: «Скоротити кількість таксі потрібно, тому що в усіх цивілізованих країнах норма таксі - 2-3 машини на тисячу чоловік. У нас же кількість машин не піддається підрахунками, тому що багато автовласників, використовують роботу в таксі тільки як додатковий заработок». За його словами, після реформи відсіються і ті водії, які приїжджали на заробітки з регіонів і спали в машинах. «Пасажири будуть упевнені, що їх везе тверезий водій, який виспався. На ринку залишаться тільки професіонали», - говорить Аганін.
Планується, що саме місто буде визначати тарифну політику проїзду в «революційному» таксі. Правда, поки про цифри в КМДА не говорять. Самі ж перевізники підрахували, що плата повинна бути не менше 5 грн за 1 км (зараз 2,75-4 грн).
Коментарі
коментарів немає