Більшість споживачів вважають, що торговцям в Україні взагалі чуже все людське
Сьогодні, 15 березня, в Україні відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. Вперше в світі свято було зафіксовано 15 березня 1983 року, коли він був закріплений в міжнародному календарі святкових дат. Як відомо, день прав споживачів приурочений до дати виступу Джона Кеннеді в конгресі США в 1961 році. Тоді на вищому рівні вперше було дано визначення поняттю «споживач». Джон Кеннеді виділив чотири принципові права споживачів: право на інформацію, право на безпеку, право на вибір, право бути почутим.
Як правило, для українських чиновників ця подія є зайвим приводом відрапортувати про досягнення в боротьбі з порушниками споживчих прав. А пересічні українці в цей день згадують, як, де і хто за останній рік їх обманював.
«Багнет» в свою чергу вирішив провести експрес-опитування серед журналістів і читачів нашого порталу на предмет того, яких якостей і навичок характеру не вистачає українським продавцям, щоб у них було завжди приємно купувати.
На запитання «Чого не вистачає українським продавцям, щоб у них було приємно купувати?», Опитаним пропонувалося вибрати один з наступних варіантів відповідей: «Доброти», «Терпіння», «врівноваженість», «Свіжого дихання», «Знання товару / послуги», «Ввічливості», «Швидкості обслуговування», «чесність». Також респонденти могли вибрати варіант «Всього вищепереліченого» або назвати свій варіант відповіді на поставлене запитання.
72,7% опитаних відповіли, що українським продавцям не вистачає всього вищепереліченого. Що стосується якостей характеру, що найбільше споживачі вважають, що у торговців в дефіциті чесність (10,5%). Найменше голосів набрав варіант «Врівноваженість» (0,6%).
2,6% опитаних запропонували свій варіант відповіді.
Опитування проходило з 13 по 15 березня. У ньому взяли участь близько 300 осіб. При цьому опитування не є репрезентативним і соціологічним дослідженням.
Нижче «Багнет» пропонує символічний антирейтинг якостей і навичок, які споживачі щодня помічають у продавців в Україну.
ТОП-5 якостей і новиков, яких не вистачає українським продавцям:
5 місце. Свіжого дихання — 1,3%
4 місце. Доброта — 2,9%
3 місце. Знання товару / послуги — 4,2%
2 місце. Ввічливість — 8,5%
1 місце. Чесність — 10,5%
Прокоментувати результати голосування «Багнет» попросив координатора Центру споживчого контролю «ЧЕК» Ігоря Канівського: «Проблема є більш ніж актуальною для України. Тільки протягом 2011 року до територіальних управлінь Державної інспекції з захисту прав споживачів від українців надійшло близько 30 тис. письмових заяв про порушення їх споживчих прав торговцями. Крім того, ще майже 11 000 скарг було отримано на особистому прийомі у співробітників Держінспекції».
«Що стосується пункту, який в рейтингу посів третє місце -«Знання товару / послуги», — він міг би з легкістю зайняти друге та перше місця. Це обумовлено тим, що, на жаль, продавці сприймаються покупцями, як неписьменні або некомпетентні особи. Наприклад, багато торгові мережі і магазини беруть на роботу продавців-консультантів недосвідчених молодих людей, не спотворених вищою освітою, а то й інтеллектом.Такой персонал нерідко навіть не знає, що написано в інструкціях і на етикетках. Тому ми рекомендуємо покупцям самостійно читати етикетки. І не варто запитувати продавця, чи гарний у нього товар. Правду вам все одно не скажуть», — пояснив Ігор Каневський.
У свою чергу контролюючі органи продовжують карати продавців за порушення споживчих прав. Як повідомляє прес-служба Кабміну, в 2011 році за результатами перевірок до адміністративної відповідальності були притягнуті понад 35 тисяч осіб, що працюють в сфері торгівлі. На них були накладені адміністративні стягнення на суму понад 5,7 млн ??грн. Підприємства, де виявлено порушення, були притягнуті до адміністративної відповідальності на суму 181 млн грн.
Однак, як повідомляв «Багнет» раніше, штрафи не лякають торговців, і вони продовжують порушувати права споживачів. Також ми писали про те, як захищати свої споживчі права.
Коментарі
коментарів немає