Імпортери автозапчастин в Україні б’ють на сполох - українські законописці вирішили скористатися правом трирічної присутності в СОТ для підняття мит на імпортні запчастини.

У Верховній Раді зареєстровано проект змін до Закону "Про Митний тариф України" (законопроект № 9241-д), в якому, серед іншого фігурують і автомобільні групи товарів.

Як повідомляють в Асоціації "АЇДА", (Асоціація імпортерів і дистриб’юторів авто-компонентів), підвищення митних зборів торкнеться, зокрема, цін на масла й фільтри, зчеплення, аксесуари салону, та інші комплектуючі.

Даний проект закону внесений головою профільного комітету Віталієм Хомутинником і його колегами по фракції - Андрієм Пінчуком, Василем Горбалем та Олегом Царьовим 30 березня 2012.

Аргументи в пояснювальній записки "про гармонізацію та виконанні зобов'язань перед СОТ", за заявою Асоціації, не відповідають загальноекономічним принципам СОТ про мінімізацію загороджувальних бар'єрів для торгових операцій між країнами.

Зате чітко використано право перегляду мит після 3-х років членства в СОТ, яке Україна вирішила використати з повна, встановивши, де можливо максимальні ставки до 10%.

Для порівняння - мита Росії, яка має намір ратифікувати договір із СОТ в червні 2012 року, в тих же групах не перевищують 5%. Хоча локалізація виробництва там набагато вище.

В обґрунтуванні законопроекту зазначено: "За результатами проведеного аналізу пільгових ставок Митного тарифу України виявлено понад 2,5 тис. ставок (23,3% від загальної кількості ставок), які нижче рівня, встановленого зобов'язаннями України перед СОТ".

І далі: "З метою підвищення ефективності економіки країни, захисту інтересів національних виробників, представляється доцільним посилити тарифний захист певних груп товарів, попит на які в значній мірі задовольняється власними виробничими потужностями".

За розрахунками авторів законопроекту, проведених на підставі статистики імпорту за 2011 рік, найбільш вагомі додаткові бюджетні надходження можливі у групі рослинництва, хімії, будівельної сировини і товарів автомобільної промисловості - електрообладнання для запалювання або пуску двигунів, шасі з встановленими двигунами для автомобілів, різних причепів і напівпричепів, а також запчастин до них, авто хімії, автолампочьок та ін..

Як повідомляють імпортери, фактично ставки на митниці безпідставно зросли більше місяця тому. Вантажі до сих пір затримуються на митниці. На даний момент, законопроект виглядає як спроба аргументувати і легалізувати сформовану ситуацію.

"Виходячи із ситуації на нашому ринку автозапчастин, де частка експортованої продукції в більшості товарних груп або незначна або відсутня, необхідні сприятливі умови для провідних світових виробників якісного продукту, які працюють на нашому ринку. Разом зі своєю продукцією вони приносять технології, знання, стандарти, яких так не вистачає нашому ринку технічного обслуговування. А це наша з Вами безпека на дорозі. Але реальні дії державних органів, націлені на виконання "бюджету" не тільки не сприяють імпортним операціям, а зупиняють імпорт в буквальному сенсі слова, шукаючи резерви в кишені імпортера - йдеться в повідомленні асоціації.

Як говориться в заяві Асоціації імпортерів "АЇДА", такі дії української влади вигідні скоріше не українським виробникам, а стрімко зростаючому російському автопрому.

"Впевненість Україні в проєвропейському напрямі постійно розхитує натиск Росії. Спочатку з Митним союзом, тепер у хід йдуть Зона вільної торгівлі СНД, і на черзі квиток в Євразійський союз.

Масована локалізація автомобільних виробництв на території сусіда, безмитне ввезення запчастин для промислового складання і плани Росії в найближчому часі приведуть ставки імпорту на інші запчастини до 0%, відкриють Російський ринок для багатьох виробників автомобілів та автозапчастин. А через Росію лежить шлях на ринки країн СНД "- впевнені імпортери.

Необхідно взяти до уваги, що поряд з новим проектом до Закону "Про Митний тариф України", 4.04.2012 на підпис Президенту спрямовано проект нового Митного Кодексу, текст якого станом на сьогоднішній день не оприлюднений.