Кабінет міністрів України на засіданні 18 квітня ухвалив постанову, згідно з якою державному поліграфічному комбінату «Україна» наказано відмовитися від використання в акцизних марках такого способу захисту, як голограма.

Відомо, що саме цей спосіб захисту надає консорціум ЄДАПС. Вартість голограми в ціні акцизної марки становить 6 копійок, в середньому в рік виробляється і використовується при реалізації тютюнової та алкогольної продукції 6 млрд. акцизних марок.

Комбінату «Україні» наказано забезпечити захист акцизної марки надійнішим способом, ніж голограма, перевірити достовірність яких може лише одна лабораторія в країні - лабораторія Міністерства фінансів.

Крім того, на засіданні уряду прийнято рішення змінити дизайн акцизної марки, який не змінювався вже більше 4 років, тоді як світова практика передбачає його зміну кожні 2-3 роки.

На звільнені від закупівлі в ЄДАПС кошти (360 млн грн щорічно) прийнято рішення придбати обладнання та налагодити власне виробництво пластикових посвідчень паспортів і полікарбонатних сторінок. В уряді розрахували, що виробництво цих документів на базі держпідприємства дозволить зменшити ціну, за якою реалізуються документи громадянам в 4 рази.

Нагадаємо, перший удар по голограмах завдав президент України Віктор Янукович, підписавши в березні 2011 року указ про скасування указу від 15 листопада 2000 року № 1239 «Про захист документа і товарів голографічними захисними елементами».

На початку лютого 2011 року уряд вирішив відмовитися від послуг консорціуму ЄДАПС і відновити державний контроль над виробництвом захисних знаків і документів суворої звітності.

Як відомо, в Україні діяло 88 видів голограм для найрізноманітніших видів документів суворої звітності, які щороку закуповуються в інтересах держави в мільйонах примірників. В інтерв'ю голова Держпідприємництва Михайло Бродський оцінив розмах« викачування» концерном ЄДАПС коштів з Україною в 8 млрд. грн щорічно.