Про 5 міфів щодо авторського права в Інтернеті розповіла на iforum Вікторія Остапчук, керуючий партнер Патентно-юридичної агенції «Синергія".

1. Власник торговельної марки може забрати доменне ім‘я у сайту, який використовує торговельну марку без дозволу.

За законом, так. Але тут є багато нюансів, коли використання може бути цілком легальним. Наприклад, це може бути схожа назва торгової марки (пропущена, або, навпаки, зайва одна буква в назві вважається новим найменуванням); використання торговельної марки до реєстрації; некомерційне використання торговельної марки (інформація); якщо власник не використовував торгову марку 3 роки, її використання стає публічним.

2. Всю інформацію в Мережі можна використовувати з посиланням на джерело.
Насправді, багато сайтів дійсно дозволяють передрук чи будь-яке інше використання матеріалів з посиланням на першоджерело, деякі вимагають письмового дозволу редакції. Недотримання цих правил загрожує штрафом від 10 до 50 хв. зарплат.

3. Магазин може наносити зображення на товар, і не несе за це відповідальності.
Якщо без дозволу правовласника — то відповідальність нести доведеться. Виняток становлять зображення, на які закінчився 70-річний термін охорони авторського права.

4. В Інтернеті за поширення негативної інформації відповідальність не передбачена.

Якщо інформація є недостовірною, можна вимагати компенсацію за моральний збиток і спростування. Не підлягають відповідальності оціночні судження автора (це його власна думка, а не факти).

5. Для просування можна використовувати будь-яке відоме обличчя.
Це загрожує судновими позовами і довгими розглядами.

І пам’ятайте: Інтернет — така ж середовище життєдіяльності, як і інші джерела інформації. Тому має право на захист своєї власності!