Кабмін хоче, щоб світові автовиробники відкрили лінії по збиранню машин в Україні. Це є компромісним варіантом захисту внутрішнього ринку. «Наша задача - зберегти робочі місця в автомобільній галузі, а як цього добитися - питання переговорів. Наприклад, нас влаштує і квотування імпорту за умови, що імпортери візьмуть на себе зобов'язання по відкриттю в Україну ліній по дрібновузловому збиранню машин», розповіло джерело видання в Міжвідомчій комісії з міжнародної торгівлі (МКТМ), пише «Комерсант-Україна».

Як приклад чиновник назвав введення захисних заходів відносно флоат-скла: «відразу після цього кроку до нас надійшла пропозиція на відкриття аналогічного виробництва в Україну в обмін на квоту». Слід зазначити, що можливість введення квот на імпорт автомобілів вже обговорювалася. В якості компенсації представники ЄС запропонували Україні компроміс - встановлення замість додаткових мит механізму квотування імпорту автомобілів.

Однак, як зазначається в пояснювальній записці Мінекономрозвитку, така ініціатива є досить складною технічно, а відповідно, є неефективною. Тому, констатують у відомстві, від такої пропозиції було вирішено відмовитися. Тепер українська сторона може погодитися на такий крок за умови гарантії перенесення виробництв до країни. Втім, щодо ЄС така пропозиція ускладнюється тим, що в Єврокомісії, як і раніше, розраховують переконати Україну відмовитися від введення таких захисних заходів.

Нагадаємо, два тижні тому Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) прийняла рішення підвищити мита на ввезення автомобілів, проте це рішення буде опубліковане і набуде чинності лише після завершення консультацій з «найбільшими торговими партнерами». Досі це рішення так і не було оприлюднене, невідомий навіть остаточний розмір пропонованої мита. Як повідомило джерело видання в МКМТ, розмір мита зараз визначається в двосторонніх консультаціях з представниками Євросоюзу та Росії.