За даними Держстату Україні за 2011 рік, середньостатистичний співвітчизник витратив на харчування 53% своїх доходів. Для порівняння, в країнах Євросоюзу, їжа забирає не більше 20% місячного заробітку. «Чим більше відсоток, який йде на їжу, в загальному доході середньостатистичної сім'ї, тим бідніше держава.

Зверніть увагу, в соціально розвинених країнах, наприклад, у Великобританії на їжу йде не більше 10% доходів сім'ї, в Німеччині - 12%, в США всього 7%», - зазначає Марія Лисенко, член громадської організації «Здоров'я».

Отож, більшості українців не по кишені корисні та якісні продукти. Такий портрет споживачів ставить Україну в один ряд з такими соціально неблагополучними країнами як Ефіопія, Конго і Перу. В останньому рейтингу якості харчових продуктів, який нещодавно склав The Economist Intelligence Unit, Україна зайняла 44 місце, випередивши Таїланд, Болгарію, Перу, Казахстан, Азербайджан, Таджикистан.

Крім цього, вітчизняні виробники часто (за інформацією Держспоживстандарту майже в 80% випадків) покупця вводять в оману - вони замінюють інгредієнти дешевшими і далеко не завжди безпечними для здоров'я. Так, за даними Держспоживстандарту, найбільше фальсифікату виявляють в м'ясній і молочній продукції. У молоці, вершковому маслі, твердому сирі та сметані часто знаходять рослинні жири, яких там бути не повинно, в ковбасах і сосисках - сою, барвники і консерванти.