На початку цього навчального року в загальноосвітніх закладах Луцька пройшов процес тарифікації вчителів – одним педагогам додали кілька годин до тижневого плану, а іншим – зняли.  Про це повідомляє інтернет-видання «Під прицілом». 

Як повідомили кореспонденту видання в міському управлінні освіти - тарифікацію вчителів в освітніх закладах проводять кожного року. Від цього залежить кількість годин, які нададуть освітянину для уроків, а від кількості годин – заробітна плата. Загальні критерії для такого відбору визначають в управлінні освіти, але у кожній школі є, як то кажуть, свої «нюанси». 

«Принципи критеріїв визначенні в школах тарифікаційною комісією»,  - каже начальник управління освіти Луцької міської ради Олег Гребенюк. 

Математика розподілу годин по вчителях – справа нелегка. Потрібно підрахувати загальну кількість годин предмету навчання і розділити її серед педагогів відповідного профілю, які працюють в школі.

«Ці всі нормативи визначені Міністерством освіти і науки України. Це твердо визначенні положення: про атестацію вчителів, про навантаження. На кожен рік нам присилають плани, де сказано – на українську мову стільки-то годин в сьомому класі, на математику – стільки. Вони дивляться: «Ага, в нас в сьомому класі стільки годин на математику. Скажемо, чотири години в сьомому класі на математику. А в нас – стільки сьомих класів». В одній школі два сьомих класи, в другій – шість. Отож, і кількість годин різна. А потім кажуть: «А скільки у нас працівників?».  От ці години нам треба розділити на цю кількість працівників. А тут вступає в дію такий фактор – ефективність цього працівника, чи має він результативність. Вчитель, який працює аби як і вчитель, який працює ефективно… Принцип справедливості не дозволяє їх зрівнювати», - переконує Олег Гребенюк.

Проте, чи в дійсності справедливо відбувається розділення годин – невідомо. Зокрема, як стало відомо інтернет-виданню «Під прицілом», в 4-ій гімназії Луцька педагогу другої категорії з вищою освітою скоротили тижневий план до 4-х годин, тоді як молодому вчителю, який два роки тому лише завершив педучилище - додали кілька годин і відтепер він матиме 11 уроків в тиждень. Відповідно зарплата педагога з п’ятьма роками стажу в гімназії впаде вдвічі і його переведуть на 0,25% ставки. В той же час вчитель без категорії, який лише починає свою педагогічну практику отримує майже втричі більше годин, а відповідно і втричі вищу зарплатню. Тож яких принципів тарифікації дотримується комісія у гімназії №4 міста Луцька імені Модеста Левицького – незрозуміло.

Вочевидь, такі рішення члени комісії виносять, керуючись власними симпатіями до того, чи іншого вчителя, беручи до уваги радше статус, прізвище чи зв’язки, аніж ефективність та педагогічний стаж.  Не останнє місце в цьому питанні відграє і лобіювання чиїхось інтересів, адже всім відомо, що потрапити на роботу в престижну гімназію не так і просто…