Про це стало відомо під час спільного  засідання  обласної комісії з питань забезпечення своєчасності сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати та робочої групи з питань моніторингу заробітної плати найманих працівників суб’єктів господарювання, які діють на території міста, - інформує інтернет-видання «Під прицілом».

За словами заступниці Луцького міського голови Лариси Соколовської, найскладніша ситуація з боргами по заробітній платі на Луцькому підприємстві електротранспорту.

Головна проблема невиплати заробітної плати на ЛПЕ – це недофінансування установи з боку держави, зокрема за пільгові перевезення громадян.

«Влітку ми навіть студентів просили, щоб вони рахували, хто їде в тролейбусі платно, а хто користується пільгами. Співвідношення  виявилося не таке, як було розраховано», - пояснила чиновниця.

Щоб якось змінити ситуацію, за словами Соколовської, навіть пропонувалося, щоб пільговикам видавалися пільги додатково в грошовому еквіваленті, а ті в свою чергу оплачували проїзд. Тоді б не виникало ніякиїх проблем ні з державою, ні з ЛПЕ. Однак, до цієї ініціативи ніхто не прислухався.

Не менш важливим аргументом того, що ЛПЕ у списку боржників – необгрунтований тариф вартості перевезення. Адже тариф 1 гривня за проїзд  не покриває усіх витрат підприємства.

Тому, зі слів Соколовської, і вирішили  підняти ціну до 1 гривні 25 копійок. Тим паче, цього року передбачено 445 тисяч гривень на перевезення пільгових категорій громадян.

«Якщо треба буде, то ми підвищимо і до 750 тисяч гривень», - повідомила Лариса Соколовська.

Загалом, з боку держави минулого року Луцьке підприємство електротранспорту не було дофінансоване на  97 тисяч гривень.

За словами першого заступника голови Волинської ОДА  Едуарда Стоєва, для того, щоб підприємство розвивалося та приносило прибутки потрібно попрацювати в першу чергу над маршрутами, оптимізувати мережу так, щоб маршрути стали  зручними для лучан і давали підприємству достойний прибуток.

Зі слів Соколовської, ЛПЕ спільно з владою, розпочали будівництво нової тролейбусної лінії.

Лариса Соколовська під кінець доповіді зауважила, що може з впевненістю сказати, що  ЛПЕ  - «не найгірше в Україні наше підприємство».

Другим у рейтингу підприємств, які боргують заробітну плату своїм працівниками є ПАТ «Мостобуд» . Звітувати перед Стоєвим та комісією «відправили» начальника виробничого цеху, який одразу сказав, що керівництво у фінансові діла його не «посвячували».  Однак, він знає, що минулого року погасили заборгованості на суму у 80 тисяч гривень, а в цьому році уже  сплатили працівникам 150 тисяч гривень боргу .  Заборгованість по заробітній платі на підприємстві була майже рік. На це, за словами працівника, були свої причини, зокрема , наразі «існує величезна проблема з фінансуванням обєктів у Запоріжжі та «заморожені» рахунки «Мостаобуду» у Києві.

Найбільш проблемними на Волині є підприємства  «Каскад продакшн ЛТД», «Каскад транспорт ЛТД».  Керівник цих організацій Ігор Алєксандров  вкотре не з'явився на засідання комісії.

Едуард Стоєв висловив думку, що потрібно терміново, щось вирішувати з «Каскадами», адже «підприємство працює, воно виробляє продукцію, люди ходять на роботу, а борг все росте і росте».