Активісти велосипедного руху у Луцьку хочуть, щоб міський простір планували відповідно до європейських пріоритетів,- повідомляє ZIK
Про це йшлося під час круглого столу на тему «Велосипедна інфраструктура у містах Волинської області – плани, обставини, перешкоди, розвиток» у коворкінг-центрі «Репортер»,
Активісти велосипедного руху підсумували напрацювання в питаннях розвитку велоруху, провели оцінку головних труднощів та поділитись планами подальшої діяльності.
Учасники круглого столу виокремили три категорії проблем в стосунку до розвитку велоінфраструктури: 1) несприйняття, або неправильне сприйняття поняття та цілей розвитку велоінфраструктури; 2) відсутність або нестача ресурсів для будівництва елементів велоінфраструктури; 3) недостатнє відображення питань розвитку велосипедного руху у нормативних документах на місцевому рівні.
«Ми вже досить довгий час проводимо роботу для розвитку велосипедної інфраструктури на Волині, в тому числі й просвітницьку, однак, нажаль, багато хто і досі не зовсім чітко розуміє суть цього поняття. Люди плутають велосипедну інфраструктуру з велоспортом, але це не одне і те ж. Тому хочу вкотре диференціювати ці поняття: велоінфраструктура – це створення умов для пересування вело транспортом у мережі вулиць міста, а велоспорт – це сама їзда на велосипеді в спортивних цілях. Ототожнювати велоспорт і велоінфраструктуру – це те ж саме, що плавання і наявність водойм,» – зазначив Юрій Моклиця, голова Асоціації розвитку туризму Волині.
Він наголосив на пріоритетності теми велосипедної інфраструктури, яка займає ДРУГЕ місце в переліку елементів вуличної інфраструктури. Якщо слідувати європейському підходу до планування міського середовища, то порядок пріоритетності елементів вуличної мережі має визначатися наступним чином (від найважливішого): пішоходи, велосипедисти, громадський транспорт, рухомий автотранспорт та припаркований автотранспорт.
Українські реалії показують, що у нас все майже навпаки. А така категорія як велосипедисти – взагалі відсутня.
Наразі активісти в масштабах області працюють над документами, що стосуються переважно розробки стратегічних схем (концепцій), а також благоустрою територій. Вибір питань благоустрою невипадковий, оскільки зараз найреальнішим та найактуальнішим може бути створення мережі велосипедних парковок, встановлення яких регламентується саме нормами благоустрою. Як зазначили активісти, вони вже розмовляли на цю тему з приватними підприємцями, які готові встановлювати вело стоянки поблизу своїх торгових точок, це створює комфортні умови для клієнтів та є економічно рентабельно. Та важливо дотриматися принципу нормативного регулювання цього процесу, щоб запобігти хаотичному встановленню велосипедних стоянок.
Коментарі
коментарів немає