Сьогодні у рамках прес-туру «Як Україна ремонтує літаки для В’єтнаму, Казахстану та Індонезії» працівники Державного підприємства «Луцький ремонтний завод «Мотор» розповіли про свою роботу по ремонту двигунів для всього світу, - інформує «Під прицілом».
Зокрема ДП «Луцький ремонтний завод «Мотор» - єдине підприємство України, яке займається ремонтом турбореактивних двигунів для сучасних бойових літаків Су-24(М), Су-27, МиГ-29, які знаходяться на озброєнні авіації Збройних Сил України та багатьох інших країн світу.
Так підприємство за 2011-1013 роки підписало понад 40 контрактів із замовниками 20 країн світу, а саме Польща, Китай, Росія , Казахстан, В’єтнам та інші. За рахунок чого Луцьке підприємство «Мотор» збагатилося більше ніж на 70 мільйонів гривень.
На сьогодні підприємство є унікальним щодо повноти комплексу проведення капітального ремонту авіадвигунів на власних виробничих площадках. Разом з капітальним ремонтом авіаційних двигунів проводиться капітальний ремонт всіх агрегатів паливної автоматики та електроагрегатів, які входять до складу самих двигунів.
Керівник ДП «Мотор» Микола Матрунчик, розповів, що завод почав свою роботу ще у 1938 році у місті Орел, проте в березні 1945 року підприємство перебазувалося працювати у Луцьк і почало свою масштабну діяльність по ремонту авіадвигунів та стало загальновідомим не лише в Україні, а й за її межами.
Також стало відомо, що минулого року державне замовлення було найбільшим протягом останніх 20 років.
«Мені замовила Україна на 120 мільйонів ремонтних робіт. На сьогоднішній день техніка зроблена, двигун віддані, вже все літає, а 72 мільйони боргу мені Міністерство оборони не віддали і до сьогодні». - розповів керівник ДП "Мотор".
Загалом за період існування підприємства було відремонтовано понад 18 тисяч турбореактивних двигунів.
Наразі територія підприємства «Мотор» займає близько 23 га усієї площі, де розміщено чотири цехи по ремонту двигунів та три випробовувальні станції. Зайнятих робітників на заводі налічується близько 950 чоловік, середня заробітна плата яких становить більше 4 000 гривень.
Що ж до самої процедури ремонту двигуна, то у цеху №1 розбирають та збирають двигуни замовників. Агрегати ж відправляються у цех під №2, де їх розбирають, промивають, роблять ремонт і знову збирають і проводять випробування.
Виконання складних технологічних процесів і доробок двигунів відбуваються у цеху під №6, де в загальному покращується робото власне самого двигуна.
Відтак на ремонт одного двигуна йде близько п’яти місяців. За рік підприємство ремонтує понад 100 двигунів. Ремонт одного вартує близько 1 мільйона доларів.
Також підприємство займається і власним виробництвом деталей. Так «Мотор» виробляє понад 2 тисячі найменувань деталей на 8 мільйонів гривень за рік.
Що ж до перевірки двигунів, то на протязі місяця від п’яти до шести двигунів піддаються перевірці та відправленню замовнику. Власне сама перевірка охоплює близько п'яти днів
За словами заступника головного технолога підприємства, Сергія Свистюли, у боксі перевірки двигуна йде великий потік повітря, адже для своєї роботи двигун забирає понад 100 кілограмів повітря в секунду і створюється шум понад 120 децибел, що є вищим больового порогу слуху людини, тому у випробувальному боксі створені найкращі технології по звукоізоляції.
Що стосується інвестицій підприємства ДП «Луцький ремонтний завод «Мотор», то вони відбуваються за рахунок власних коштів.
«Економимо на тому, що знизили використання природного газу, утепливши всі приміщення. На сьогодні ми навіть дуже самоокупні», - зауважив Сергій Свистюла.
Відтак чистий прибуток підприємства за минулий рік становив 42,945 мільйона гривень.
Коментарі
коментарів немає