Повірка лічильників – питання з яким люди зіштовхуються регулярно. Однак віднедавна воно стало для багатьох справжньою проблемою. Як виявилось, труднощів мешканцям обласного центру додало те, що у КП «Луцькводоканал» змінилась процедура повірки лічильників. Як виявилось, віднині люди самостійно повинні займатись цим - про це повідомляє адміністрація «Луцькводоканалу» в своїх повідомленнях, які розносять листоноші по квартирах лучан, - повідомляє «Під прицілом».

Згідно з правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, - усі лічильники, в обумовлені паспортом строки, підлягають повірці представником Держстандарту зі встановленням пломби з повірочним тавром. У зв’язку із цим, лічильники, в яких минув термін повірки, а це 4 роки, необхідно здати на держповірку.

Разом з тим, у поштових скриньках багатьох лучан днями опинились повідомлення про те, що власник квартири має обов'язково здати свій лічильник на повірку, проте - за новою процедурою усе має зробити сам і за власний кошт. Зокрема, аби завезти лічильник до спеціалізованого центру - господар квартири повинен взяти дозвіл в одному з кабінетів КП «Луцькводоканал» на те, щоб демонтувати лічильник. Згодом - знайти сантехніка, який зніме лічильник, і аж тоді завезти на повірку. Лишень після того, як його перевірять і встановлять нові пломби його можна буде встановити назад за аналогічною схемою - викликати сантехніка та знову ж таки відвідати водоканал і повідомити, що лічильник встановлено після повірки. Як видно, нова процедура може зайняти не день, не два, а навіть і кілька тижнів. Проте у більшості лучан немає вільного часу ходити по кабінетах водоканалу, при тому ж вишукувати спеціаліста, який зніме та по завершенні повірки встановить лічильник.

«Нам вчора у скриньку прийшло повідомлення про те, що ми повинні самі здавати лічильник на повірку. Я так зрозуміла, що за ними ще треба буде побігати, аби побрати усі ті дозволи. От коли на це знайти час, як вони працюють. Швидше за все по своєму графіку. Ми з чоловіком обоє на державній роботі працюєм, за таким же графіком як і вони.Цеж під них треба підлаштовуватись», - бідкається Оксана Гаврилюк.

Тож ми вирішили розібратись в тому, що ж це за "нова процедура" повірки лічильників, про яку масово повідомляє лучан КП «Луцькводоканал».

Таким чином, кореспонденти інтернет-видання «Під прицілом» звернулись за роз'ясненнями до директора комунального підприємства Івана Корчука. Зокрема, він повідомив, що існує два шляхи проведення повірки лічильників. Мовляв, споживач може провести повірку самостійно. Разом з тим, він запевнив, що такі роботи виконують і самі представники «Луцькводоканалу», які виїжджають на місце та виконують цю процедуру самі.

Щодо першого варіанту, то, за його словами, перед тим, як зняти лічильник самостійно, споживач повинен звернутись в організацію, яка їх обслуговує, аби отримати відповідний дозвіл на розпломбування лічильника. Згодом, після повірки та встановлення лічильника, споживач змушений повідомити надавача послуг для реєстрації та пломбування лічильника. Варто зауважити, що у Європі повірка лічильників на воду проводилася за рахунок організації, яка надає послуги з водопостачання, адже вартість щорічної повірки вже закладено у тариф на воду. Однак на сьогодні лучани платять під час проведення повірки лічильників 44,5 гривень.

Разом з тим, згідно Рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради, затверджено конкретний перелік послуг, що надаються мешканцям, до якого така послуга, як "повірка" не належить. Однак, у нашому випадку виходить, що, оскільки лічильники є власністю мешканців, то повірку вони повинні виконувати за свій рахунок. Таку ідею вирішили закріпити відповідними висновками, вказаними у Рішенні Виконавчого комітету Луцької міської ради від 24.12.2009 року «Про вартість послуг, що надаються ДКП «Луцьктепло» та КП «Луцькводоканал». Більше того, за правилами користування, лічильник підлягає повірці - кожні 4 роки.

Якщо ж, споживач не хоче самостійно проводити повірку лічильника, то він може звернутися до «Луцькводоканалу». Звідти будуть направленні представники відповідних служб, які розпломбують, проведуть повірку лічильника та встановлять його на попереднє місце. Як зауважив директор КП "Луцькводоканал" Іван Корчук - плата за такі послуги зазвичай вища – в межах 60 гривень.

Ось тут саме час нагадати про те, що вартість цих послуг зовсім нещодавно... зросла. Зокрема, 17 квітня на черговому засіданні виконавчого комітету Луцької міськради було прийнято рішення про підвищення тарифів на окремі послуги. Саме на засіданні виконкому головний економіст Луцька Любов Ковпак повідомила, що вартість послуги повірки лічильника лишиться на рівні 44,5 гривень. Натомість на 15% зросте вартість монтажу та демонтажу лічильника. Таким чином, з травня вартість таких послуг встановлено на рівні 26,04 гривень.

Звісно, на Волині є кілька фірм, які мають дозволи на проведення повірки різноманітних лічильників. Однак, більшість споживачів, звісно, звертаються при повірці лічильників води саме до КП "Луцькводоканал", а там заразом ще й сантехніка "насватають", який проведе монтаж та демонтаж.

Здавалося б, 26 гривень - сума не така вже й велика, однак з огляду на 80400 споживачів, які мають лічильники - в уяві виникає сума з шістьма нулями. Тож можна підрахувати приблизно, скільки щороку заробляє водоканал на повірці лічильників. Таким чином, лишень на цій обов'язковій послузі комунальне підприємство отримує близько 890 тисяч гривень. Щож ж до послуг по монтажу та демонтажу лічильників, то у разі, якщо цими послугами користується навіть половина споживачів - обсяги доходу становитимуть щороку не менше 550 тисяч гривень. Тож лишень на такій, доволі формальній процедурі КП "Луцькводоканал" заробляє щороку понад мільйон гривень.

Вочевидь, у "Луцькводоканалі" вирішили: "Якщо тарифи не дають підняти, то хоча б піднімем вартість послуг сантехніків". Тож з огляду на масові поширення інформаційних повідомлень про "нову процедуру повірки лічильників", стає зрозумілим, що це типовий метод масового впливу на соціум. Спочатку на комунальному підприємстві підняли тарифи і лишень згодом придумали схему, як заманити клієнтів, аби гарно заробити на їх безпомічності та безпорадності.

Однак, офіційно у «Луцькводоканалі» про свої приховані замисли ніхто не розповідає. Сам же Іван Корчук зауважив, що якщо ж повірка лічильника буде виконана не вчасно, то на споживачів чекають штрафні санкції згідно встановлених тарифів. Разом з тим, він зауважив, що: «Ми таких дій не виконуємо, намагаємося розійтися з мешканцями мирним шляхом».

Іван Корчук також додав, що підприємство завжди інформує відповідними повідомленнями мешканців міста про потребу проведення повірки лічильників. Однак, цікаво, що у повідомленні не йдеться про те, що споживач може звернутися до працівників водоканалу, які виконають необхідні послуги. Там чітко вказано, що споживачі самі повинні провести процедуру повірки, перед тим звернувшись до КП за відповідним дозволом. Така ситуація викликає обурення у населення, оскільки мешканці вважають, що такі дії повинні виконувати лише відповідні служби, адже це супутня послуга «Луцкводоканалу». До того ж, самому проводити розпломбування та встановлення лічильників досить небезпечно.

Як результат - лучан поінформували про складність усієї процедури повірки, однак не попередили, що цьому є альтернатива, ціною майже 60 гривень.