Проблемні питання пропускних операцій на українсько-польському кордоні обговорювали під час міжнародної конференції, що відбулася 27 червня у Любомльському районі на Волині. Про це повідомляють "Волинські новини".

У міжнародній конференції взяли участь представники Державної прикордонної служби України, Міністерства доходів та зборів, служби Міжнародних автомобільних перевезень України, Міністерства закордонних справ, представники прикордонних та митних відомств Республіки Польща та Асоціації міжнародних перевезень Польщі. Захід присвятили забезпеченню ритмічності пропускних операцій на українсько-польському кордоні.

Представник служби Міжнародних автомобільних перевезень України Віктор Козак зазначив, що з боку перевізників наразі немає скарг на роботу прикордонної служби, проте виникають проблемні моменти у роботі з митниками, зокрема, іноді одна зміна в змозі пропустити 100 машин, а інша за аналогічних умов - лише 30. За його словами, тут вирішальним є людський фактор. Іншим серйозним питанням щодо митниці є вагові комплекси, 70% яких не відповідають законодавству. Таким чином, часто вітчизняні вагові комплекси показують значно більшу вагу порівняно із польськими.

Представники служби Міжнародних автомобільних перевезень України серед проблемних питань також виділили обмежену пропускну здатність пунктів пропуску. Черги під час проходження митного контролю є ще однією проблемою. Представники АсМАП наголосили на тому, що не в змозі вплинути на черги у вихідні, тому що більшість автомобілів завантажуються за кордоном у робочі дні, а повертаються в Україну наприкінці тижня. Цей фактор не змінюється впродовж років.

Олександр Біньковський відповів, що існують документально оформлені статуси пунктів пропуску за можливістю пропуску транспортних засобів впродовж доби. «Ягодин» наразі перевищує пропускну спроможність у 3-3,5 раза. Він пояснив, чому пункт пропуску «Ягодин» - найбільш навантажений. Причинами цього є найкоротший шлях переміщення, економія паливно-мастильних матеріалів, найкраща дорога та найсприятливіші умови для перевізників. Для того, щоб мінімізувати черги на кордоні, на думку начальника управління прикордонного контролю та реєстрації АДПСУ, варто працювати у напрямку перенацілення транспортних потоків на інші пункти пропуску (наприклад, Краковець та Раву-Руську), які простоюють.

«На прикладі пункту пропуску Ягодин ми хотіли показати, як протягом 1,5 року ми змінили кількісні показники і хотіли наголосити, що черги тривалістю в 12 годин давно вже не було. Ми працюємо в режимі онлайн з Асоціацією міжнародних перевізників. Колектив Ягодинської митниці націлений на те, щоб перевізник якнайменше стояв, на створення умов, які допомагатимуть українському бізнесу здійснювати міжнародні перевезення та сплачувати податки до державної казни», - повідомив начальник Ягодинської митниці міністерства доходів і зборів Роман Микитюк.

Посол з особливих доручень МЗС Олександр Новосьолов наголосив на важливості спільного діалогу, який відбувся не лише між представниками прикордонних і митних відомств, а й з представниками перевізників. Він повідомив, що учасники конференції також торкнулися схвалення 20 червня радою ЄС змін до Шенгенського кодексу кордонів. Ці зміни дозволили державам-членам ЄС укладати з третіми країнами угоди щодо спільного контролю. Так, наразі польська сторона будує 2 пункти пропуску для спільного контролю і в Україні розглядатимуть питання про створення таких пунктів пропуску на своїй території. Для вирішення цих питань діють двосторонні форуми. Так, 12 червня відбулося засідання українсько-польської ради міжрегіонального співробітництва. Існує конструктивний діалог з польською стороною, що вкладається у формулу стратегічних відносин між державами.

На думку радника президента АсМАП Володимира Бідаха, такий захід допомагає намітити складні питання та знайти шляхи їх вирішення. Діалог під час конференції був відвертим, тому що перевізників цікавлять не цифри, а час. Найважливіше для них - вчасно доставити вантаж, не витрачаючи часу у черзі.

За словами Олександра Біньковського, учасникам заходу вдалося не тільки визначити далеку перспективу, а й вирішити питання найближчої перспективи для того, щоб мінімізувати накопичення транспорту та зменшити черги на кордоні, створити комфортні умови для громадян, які перетинають кордон - туристів та перевізників.