Громадські акції та протести не вплинули на рішення про скасування потягів «Укрзалізницею», - повідомили активісти громадської організації «Асоціація Молодих Реформаторів» у соцмережі Facebook.

Вони назвали такі проблеми «Укрзалізниці»:

За останній час стан справ «Укрзалізниці» визначається катастрофічним зносом рухомого складу (більш ніж на 80-90%) і невідповідністю послуг сучасним світовим нормам і стандартам. Середній вік вагонів пасажирського парку залізниць України становить 27,5 року, а нормативний строк зносу - 28 років. Це означає, що за півроку більшість вагонів залізниці вийдуть із експлуатації.

Другою важливою проблемою є відсутність державного фінансування. Так, згідно з статтею 10 ЗУ «Про залізничний транспорт» з державного бюджету мав би закуплятися рухомий склад щороку. Проте такі кошти у держбюджеті не передбачаються. Сама ж залізниця з 1992 року закупила лише 560 вагонів. Тим часом з 2013 року щороку з експлуатації виходитиме по 500 вагонів.

При прийнятті рішень державне підприємство, монополіст, «Укрзалізниця» не проводить жодних консультацій із громадськістю. Варто зазначити, що такий механізм не передбачений «залізничним» законодавством. Це створює проблеми комунікації громади і єдиного монополіста «Укрзалізниці».

Проблема доступу до інформації теж є ключовою, адже відсутність повної публічної інформації на веб-сайті залізниці не дозволяє громадськості вповні спостерігати за роботою державного підприємства. Відсутність детальних даних про пасажиропотік, доходи і видатки підприємства обмежують громадян у доступі до інформації.

Необґрунтоване ціноутворення на квитки - відсутній взаємозв'язок цін на квитки із споживчим кошиком.

Також виникла проблема погіршення самопочуття та стану здоров'я населення у зв'язку з прийняттям концепції поїздів з сидячими місцями замість спальних вагонів.

Все це загалом вказує й на неефективне управління підприємством. Адже за відомостями працівників залізниці, усі маршрути потягів є збитковими і покриваються за рахунок вантажних перевезень.