Сьогодні, 12 листопада, відбулась презентація веб-платформи «Відкрите місто», - повідомили у відділі інформаційної роботи Луцької міської ради.

Про суть розпочатого проекту розповів голова Центру Політичного Аналізу та Виборчого консалтингу Михайло Наход. За його словами, «Відкрите місто» це - сучасний он-лайн-майданчик з використанням геоінформаційних технологій, створений для взаємодії громадян, місцевої влади, громадських об’єднань та бізнесу в процесі вирішення актуальних проблем громади Луцька.

Платформа є аналогом до уже створених систем за кордоном, таких як: «FixMyStreet» (Поремонтуйте мою вулицю) та «StreetJournal» (Моя територія).

Реалізовує проект у Луцьку громадська організація «Центр Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу» спільно із Луцькою міською радою. Фінансова підтримка здійснюється Фондом  Східна Європа у рамках програми «Відкрите місто: посилення участі громадян у розвитку місцевої громади».

Які можливості відкриває веб-платформа?

Мешканцям – привертати увагу влади до актуальних публічних проблем своїх районів, вулиць, будинків; намагатись спільно вирішувати проблеми, щоб зробити місто чистішим і безпечнішим.

Органам влади – швидко, без посередників отримувати інформацію про проблеми; контролювати роботу комунальних підприємств і підрядників.

Громадським організаціям – об’єднувати мешканців і разом намагатись знайти ефективні рішення проблем.

Благодійникам, бізнесу, місцевим депутатам – планувати свої благодійні ініціативи, допомагати вирішувати проблеми владі та мешканцям.

Важливо, що до проекту «Відкрите місто» залучений не тільки Луцьк, а й Запоріжжя, Миколаїв, Суми, Чернівці та Бурштин. Серед них, найкраще платформа працює нині у Луцьку та Бурштині.

«Що головне для Луцької міської ради? Це відповідно – збільшення контролю за роботою комунальних підприємств. Роботи в них дуже багато, і ми всі знаємо, що вони всі не завжди гарно фінансуються і за рахунок місцевого в тому числі бюджету, немає відшкодування того, яке має бути з державного бюджету. І можливо не на всі вартості послуг є економічно обґрунтований тариф. І звичайно ми всі розуміємо, що не все в цьому місті можна зробити. Але важливо, щоб люди теж це розуміли і, наприклад, людина, в якої є велика проблема, бачила, що цією проблемою займаються, що ця проблема висить у відповідного структурного підрозділу на контролі. І відповідно є можливість передбачити вирішення цієї проблеми в бюджетному наступному році, або якийсь інший вихід знайти. Я думаю, що це дасть можливість нам легше працювати, і буде менше запитань до Луцької міської ради», - зазначив заступник Луцького міського голови, голова робочої групи проекту Тарас Яковлев.

Михайло Наход презентував веб-сайт проекту, і розповів, яким чином ним може користуватися будь-який житель чи гість міста. Для цього потрібно на порталі створити повідомлення про проблему, в якому обрати категорію проблеми, описати її суть і у разі  наявності візуальних додатків, завантажити фото та відео. Інформація про проблему автоматично надходить органам влади або організаціям, що компетентні у вирішенні цього питання. На відповідь повідомлення користувача в установи є місяць.

Тарас Яковлев наголосив, що жоден закон чи постанова не змушують міську владу до реалізації подібного проекту. Це є власною ініціативою, яка регламентована рішенням виконавчого комітету та Угодою про взаєморозуміння, підписаною раніше між Луцькою міською радою та ЦПАВК.