«Таке авто більше підходить для начальників. Всередині - тепло, чисто, гарно. Сів собі, та й поїхав», - луцькі патрульні про новий Toyota Prius, - пишуть Волинські новини.
Нещодавно місто отримало десять нових автомобілів Toyota Prius. Так, 3 автомобілі передали працівникам роти міліції особливого призначення «Беркут», 4 – роті патрульної служби Луцького МВ УМВС, по одному – групі патрульної служби Володимир-Волинського, Ковельського та Нововолинського міськвідділів міліції.
Зазначимо, що це зовсім не звичайні іномарки – попри свій досить скромний зовнішній вигляд вони ховають у собі невеликий секрет - у вигляді електромоторів та батарей. Справа в тому, що ці автомобілі – так звані гібриди, які живляться як електроенергією, так і звичайним 95-им бензином. Це дозволяє знизити розхід палива, а також набагато зменшити кількість шкідливих викидів у атмосферу.
Дещо більше про автомобіль розповів водій патруля, прапорщик міліції Юрій Ковальчук. Чоловік зазначив, що як силові установки тут використовується звичайний бензиновий двигун, він працює у парі з двома мотор-генераторами. Таким чином, авто «саме визначає», коли йому їхати на бензині, а коли – на електриці. До речі, акумулятори заряджаються безпосередньо під час руху і гальмування. Це відбувається завдяки тому, що кінетична енергія перетворюється у електроенергію, а також за допомогою технології рекуперативного гальмування.
Щоб не обтяжувати довгими лекціями з електротехніки людину з гуманітарною освітою, Юрій Павлович продемонстрував авто в дії. Так, стартує новенький Пріус на електромоторі. До речі, поки не увімкнеться бензиновий двигун, авто рухається абсолютно беззвучно.
Зараз на одометрі автомобіля - ледве за тисячу кілометрів. «Ще не встигли роз’їздити навіть толком», - пояснює Юрій Павлович. Хоча навіть за такий короткий період користування, міліціонери гідно оцінили новий автомобіль. Кажуть, гарна річ для патрулювання – маневрений, мобільний, швидкий, а головне – економічний автомобіль.
Згідно з паспортом на сотню пробігу автівці потрібно лише 4 літри бензину. Хоча, як розповів пан Юрій, по факту виходить дещо більше – орієнтовно 5. Але це все одно краще, якщо порівнювати із ГАЗівськими «бобиками», які лише на папері споживають 12 літрів пального.
«А так всі 15 їсть, якщо не більше. Це - якщо по місту ним їздити», - зазначає міліціонер.
Є тут навіть відеореєстратор.
Пан Юрій – водій з двадцятилітнім стажем. Розповідає, що за свій вік на чому тільки не їздив. Але у його водійській практиці це перший гібрид. Каже, що машина всім сподобалась, хоча довелося звикати і до автоматичної коробки, і до суцільної електроніки. Але після ВАЗівської «сімки», на якій патрулював до того, каже, що враження лише позитивні. Хоча дехто з його колег вважає, що таке авто більше підходить для начальників. Мовляв, всередині - тепло, чисто, гарно. Сів собі, та й поїхав.
Ми вирішили поцікавитись, а чи не жаль буде в чистенький салон садовити волоцюг, п’яниць, та безхатьків.
«Стаканом», виявляється, патрульні між собою називають заднє відділення, закрите решіткою, де перевозять затриманих. Хоча, як тільки не називали це місце у патрульного «бобика», який за десятки років своєї роботи став легендарним.
На відсутність такої «пересувної камери» у новенькому Пріусі правоохоронці не нарікають. Мовляв, це тільки на краще:
«Затриманого садимо на заднє сидіння, ось так як зараз ви сидите». І дійсно, будучи затисненим між двома кремезними чолов’ягами особливого простору для протиправних дій немає. Довелось відчути це на собі.
«З обидвох боків – двоє патрульних. Так, правопорушник у нас весь час на виду. Бо бували не раз випадки, коли вони самі собі наносили тілесні ушкодження, б’ючись головою об грати, а потім стверджували, що їх побили», - розповідає лейтенант міліції Василь Команюк.
Щодо швидкісних характеристик, то гідно оцінити їх міліціонери не можуть. Кажуть, що у них є фіксована патрульна швидкість – 40 км/год. Хоча, відповідно до того ж паспорта, «сотню» Пріус набирає за 10 секунд. «Зацінити» динаміку гібрида нам, все-ж таки, вдалось. По рації передали виклик, і правоохоронці були змушені в терміновому порядку поспішати на місце події.
Говорити про надійність, зі слів Юрія Павловича, поки рано, адже авто проїхало всього тисячу кілометрів. Поки все працює чудово, ніяких проблем з авто не виникало. А от як авто проявить себе у реаліях наших доріг, - покаже час.
«Приходьте через декілька місяців, то розкажемо, як там з надійністю», - жартує на прощання прапорщик Ковальчук.
Коментарі
Сера
03.12.2013 12:43:54
А навіщо Беркуту оці машини? Вони, що багато їздять?