«Таке авто більше підходить для начальників. Всередині - тепло, чисто, гарно. Сів собі, та й поїхав», - луцькі патрульні про новий Toyota Prius, - пишуть Волинські новини.

Нещодавно місто отримало десять нових автомобілів Toyota Prius. Так, 3 автомобілі передали працівникам роти міліції особливого призначення «Беркут», 4 – роті патрульної служби Луцького МВ УМВС, по одному – групі патрульної служби Володимир-Волинського, Ковельського та Нововолинського міськвідділів міліції.

Зазначимо, що це зовсім не звичайні іномарки – попри свій досить скромний зовнішній вигляд вони ховають у собі невеликий секрет - у вигляді електромоторів та батарей. Справа в тому, що ці автомобілі – так звані гібриди, які живляться як електроенергією, так і звичайним 95-им бензином. Це дозволяє знизити розхід палива, а також набагато зменшити кількість шкідливих викидів у атмосферу.

Саме тому автомобілі були презентовані в рамках Кіотського протоколу.
Волинські Новини дізналися, як працюється луцьким міліціонерам на новеньких гібридах, провівши вечір на справжньому патрулюванні.


Дещо більше про автомобіль розповів водій патруля, прапорщик міліції Юрій Ковальчук. Чоловік зазначив, що як силові установки тут використовується звичайний бензиновий двигун, він працює у парі з двома мотор-генераторами. Таким чином, авто «саме визначає», коли йому їхати на бензині, а коли – на електриці. До речі, акумулятори заряджаються безпосередньо під час руху і гальмування. Це відбувається завдяки тому, що кінетична енергія перетворюється у електроенергію, а також за допомогою технології рекуперативного гальмування.

Щоб не обтяжувати довгими лекціями з електротехніки людину з гуманітарною освітою, Юрій Павлович продемонстрував авто в дії. Так, стартує новенький Пріус на електромоторі. До речі, поки не увімкнеться бензиновий двигун, авто рухається абсолютно беззвучно.

Ось так просто - перемикаємо коробку передач у режим «Drive» і плавно та безшумно їдемо. Далі бортовий комп’ютер сам підключає до роботи бензиновий силовий агрегат.

Зараз на одометрі автомобіля - ледве за тисячу кілометрів. «Ще не встигли роз’їздити навіть толком», - пояснює Юрій Павлович. Хоча навіть за такий короткий період користування, міліціонери гідно оцінили новий автомобіль. Кажуть, гарна річ для патрулювання – маневрений, мобільний, швидкий, а головне – економічний автомобіль.

Згідно з паспортом на сотню пробігу автівці потрібно лише 4 літри бензину. Хоча, як розповів пан Юрій, по факту виходить дещо більше – орієнтовно 5. Але це все одно краще, якщо порівнювати із ГАЗівськими «бобиками», які лише на папері споживають 12 літрів пального.

«А так всі 15 їсть, якщо не більше. Це - якщо по місту ним їздити», - зазначає міліціонер.

Є тут навіть відеореєстратор.

Патрульні розповідають, що пристрій сертифікований, є спеціальний дозвіл на користування ним. Тому відео, зняте на цей девайс, можна використати як доказ у суді.

Пан Юрій – водій з двадцятилітнім стажем. Розповідає, що за свій вік на чому тільки не їздив. Але у його водійській практиці це перший гібрид. Каже, що машина всім сподобалась, хоча довелося звикати і до автоматичної коробки, і до суцільної електроніки. Але після ВАЗівської «сімки», на якій патрулював до того, каже, що враження лише позитивні. Хоча дехто з його колег вважає, що таке авто більше підходить для начальників. Мовляв, всередині - тепло, чисто, гарно. Сів собі, та й поїхав.

Ми вирішили поцікавитись, а чи не жаль буде в чистенький салон садовити волоцюг, п’яниць, та безхатьків.

Міліціонери знизують плечима та зізнаються, що таких ситуацій ще не виникало: «Хто зна, напевно, будемо в такому випадку будемо викликати «бобик» зі «стаканом».

«Стаканом», виявляється, патрульні між собою називають заднє відділення, закрите решіткою, де перевозять затриманих. Хоча, як тільки не називали це місце у патрульного «бобика», який за десятки років своєї роботи став легендарним.

На відсутність такої «пересувної камери» у новенькому Пріусі правоохоронці не нарікають. Мовляв, це тільки на краще:

«Затриманого садимо на заднє сидіння, ось так як зараз ви сидите». І дійсно, будучи затисненим між двома кремезними чолов’ягами особливого простору для протиправних дій немає. Довелось відчути це на собі.

«З обидвох боків – двоє патрульних. Так, правопорушник у нас весь час на виду. Бо бували не раз випадки, коли вони самі собі наносили тілесні ушкодження, б’ючись головою об грати, а потім стверджували, що їх побили», - розповідає лейтенант міліції Василь Команюк.

Щодо швидкісних характеристик, то гідно оцінити їх міліціонери не можуть. Кажуть, що у них є фіксована патрульна швидкість – 40 км/год. Хоча, відповідно до того ж паспорта, «сотню» Пріус набирає за 10 секунд. «Зацінити» динаміку гібрида нам, все-ж таки, вдалось. По рації передали виклик, і правоохоронці були змушені в терміновому порядку поспішати на місце події.

Говорити про надійність, зі слів Юрія Павловича, поки рано, адже авто проїхало всього тисячу кілометрів. Поки все працює чудово, ніяких проблем з авто не виникало. А от як авто проявить себе у реаліях наших доріг, - покаже час.

«Приходьте через декілька місяців, то розкажемо, як там з надійністю», - жартує на прощання прапорщик Ковальчук.