Кредит, який хоче взяти Луцькрада на закупівлю нових тролейбусів може стати ще одним тягарем та ще глибше загнати Луцьк у боргову кабалу. Про це у коментарі інтернет-виданню «Під прицілом» розказав депутат міської ради, голова постійної комісії міської ради з питань ЖКГ, екології, транспорту та енергозбереження Роман Бондарук.
Нагадаємо, 18 грудня в обласному центрі скликають позачергову сесію, на якій вирішуватимуть питання отримання трьох кредитів на 10 років під державні гарантії згідно постанови Кабміну № 404. Таким чином, в Луцьку планують отримати 57 мільйонів гривень для оновлення рухомого складу Луцького підприємства електротранспорту, 17,2 мільйон будівництва І-ої черги мереж водовідведення в мікрорайоні Вересневе та 8,7 мільйонів гривень на водовідведення на Львівському масиві міста. Умови повернення кредиту теж різні. Якщо за мережі водовідведення держава збирається повертати 70 % позики, то за тролейбуси - половину.
Тож, якщо два останніх кредити місту дійсно життєво необхідні, каже Роман Бондарук, то доцільності позики на закупівлю нових тролейбусів депутат не розуміє.
«В нас є набагато нагальніші проблеми, які потребують негайного вирішення. Тим більше, що цей проект соціальний, і я не знаю звідки брати ці кошти, тим більше, що цей проект соціальний і я не бачу звідки ми будемо покривати ці кошти. Тому що в 2013 році в міському бюджеті недофінансування 40 мільйонів гривень. Зокрема, бюджет розвиту, звідки і можна погашати тіло кредиту, недофінансований на 6 мільйонів гривень. І ще покласти такий тягар тільки по цьому кредиту 57 мільйонів - це 6 мільйонів в рік треба буде гасити», - зазначив Роман Бондарук.
Депутату невідомі джерела, з яких можна було б взяти такі кошти. Обранцям міста ніхто не пояснив з яких джерел планують гасити цей кредит. Крім того ще не вирішене питання з врегулюванням проблем, що вже існують на ЛПЕ.
«В першу чергу, якщо говорити по підприємству самому - там є невирішені питання, борги. Ніхто не говорить яке навантаження цей кредит дасть на підприємство, тому що 30 тролейбусів - це збільшення штату, тобто це знову збільшення боргів по зарплаті, чи як? Нам про це ніхто не говорить», - занепокоєний депутат.
Бондарук переконаний, що цей кредит можна було б узяти, однак на зовсім інші цілі. Зокрема, якби його взяли на енергозберігаючі заходи, на які нині витрачають по 60 мільйонів у рік, могли б зекономити принаймні половину цих грошей.
Роман Бондарук має пояснення на те, чому мер в кінці року, знаючи, що наступний бюджетний рік буде ще гіршим, аніж нинішній, хоче взяти цей кредит.
Крім того депутатам, які повинні підтримати рішення про отримання кредиту, ніхто не пояснив умови його отримання. Навіть немає механізму як забрати гарантовані гроші з Кабміну. Таким чином, випливає, що якщо держава не виконає зобов'язань чи прострочить платіж по цьому кредиту, то претензії знов-таки будуть до місцевого бюжету Луцька, а не до держбюджету.
Крім того, каже Бондарук, цей проект розглядали тільки члени фінансової комісії, однак його не винесли на обговорення комісії, яка його очолює.
«Напевно, Микола Ярославович знав мою позицію, що я буду виступати проти такого рішення, бо це ж не особисті кошти Миколи Ярославовича, а це кошти громади всієї - податки ж люди платять і незрозуміло чому від примх одного чи кількох людей ми повинні виділяти гроші на прихоті нашого мера», - пояснює Бондарук.
Такий поспіх у призначенні сесії та те, що питання не було оприлюднене на офіційному сайті міської ради Роман Бондарук пояснює прагненням, з яким поспішають закласти ці витрати в бюджет.
57 мільйонів кредиту на тролейбуси - забаганка Луцького мера і ще кількох людей, - депутат
середа, 18.12.13 15:15Помилка в тексті?Виділи її мишкою та натисни Ctrl + Enter
Коментар буде опубліковано після модерації
Коментарі
Лучанин
18.12.2013 16:18:40
Тролейбуси в депо зношені. Їм давно дорога на свалку. Тролейбусний парк депо однозначно потрібно оновлювати. Ніколи в місті не буде стільки коштів, щоб за них купити таку кількість тролейбусів. Кредит під державні гарантії - правильний шлях.А хто проти екологічного, соціального тролейбуса - той за збільшення приватних автобусів в нашому місті!
Теж Лучанин
18.12.2013 17:32:06
На тролейбусах зараз їздять тільки пільгові категорії. Причому їздять багато без потреби - бо безплатно. А чим гірший пенсіонер, який не користується транспортом по не може, бо нездоровий. Краще ті пільги видати всім грошима. Тоді люди добре подумають чи просто покататись на тролейбусі чи купити хліба чи ліки. А тролейбуси - взагалі понімати. Тільки блокують рух на наших вузьких вулицях.
Григорій
19.12.2013 13:25:39
. "А тролейбуси - взагалі понімати. Тільки блокують рух на наших вузьких вулицях." Це як понімати? Врятувати ЛПЕ може тільки цільова адресна грошова допомога пільговикам. За проїзд в тролейбусі повинні платити всі. Тролейбус найбільш екологічно чистий транспорт. Але для чого бондарукам з їх "конструктивними думками" конкуренти?! А Романюкам втрата можливості дерибану маршрутів? У всьому цивілізованому світі світі (крім Африки, Гондурасу і деяких країн Азії) у містах тилу Луцька (мається на увазі кількість населення) 75 % пасажиропотоку перевозять тролейбуси та автобуси великої пасажировмістскості. Таким чином зменшується кількість транспорту на вулицях, зменшуються затори і як наслідок шкідливі викиди в і без того загазовану атмосферу. Але в окремих "лучан" своя "конструктивна думка" - власний карман.(тобто тролейбуси блокують рух, Дайош таксі!) На здоров,я лучан їм начхати!
Прапазіція
19.12.2013 14:04:12
Пропоную Бондаруку розказати про свої кредити. Ну....
Бондарук
26.12.2013 23:25:35
показав і розжував,чому і як брав кредит.По АВЕРСУ показували.Зайди в Інтернет і подивись. Він більше половини сплатив. А за Токарского чого не питаєш?Там мільйони...Нема що забрати?
Дмитро
23.12.2013 17:52:01
Ця "забаганка " мера цілком правильна. Але ці гроші потрібно вкласти у виробництво наших тролейбусів, а не купляти у поляків металолом (хлам, якому близько пів-століття). Лучани доказали, що можуть зробити хороші тролейбуси. А мерія, замість того, щоби тримати марку міста, краю, тратить чималі кошти на металолом. Можливо деякі чиновники на цьому непогано заробляють живі грошики у власну кишеню.