Міністерство доходів і зборів України розглянуло рішення Волинської обласної ради від 30.09.2013р.№ 20/54 «Про роз'яснення Міністерства доходів і зборів від 23 травня 2013 року, що грошові перекази (кошти заробітчан), отримані громадянами України на поточні або карткові рахунки з джерелом походження за межами країни, підлягають оподаткуванню» - пишуть на офіційному сайті ОДА.
«Оподаткування іноземних доходів (в тому числі грошових переказів із-за кордону) не є новацією чинного Податкового кодексу України (далі - Кодекс). Аналогічні норми містилися в Законі України «Про податок з доходів фізичних осіб», який діяв до введення Кодексу, а ще раніше були передбачені Декретом Кабінету Міністрів України «Про прибутковий податок з громадян».
Підпунктом 162.1.1 пункту 162.1 статті 162 Розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Кодексу встановлено, що платниками податку є, зокрема, фізичні особи - резиденти, які отримують іноземні доходи. Згідно з підпунктом 163.1.3 пункту 163.1 статті 163 Кодексу об'єктом оподаткування резидента є, зокрема, іноземні доходи, тобто доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України. Порядок оподаткування іноземних доходів регулюється пунктом 170.11 статті 170 Кодексу, підпунктом 170.11.1 якого визначено (з урахуванням вимог підпункту 49.18.4 пункту 49.18 статті 49 Кодексу), що у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов'язаний подати до 1 травня року, що настає за звітним, річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками, визначеними в цьому Кодексі, тобто 15 відс. та 17 відс. (крім сум доходів у вигляді дивідендів з іноземним джерелом їх виплат, які оподатковуються за ставкою).
При цьому, під час нарахування (отримання) доходів, отриманих у вигляді валютних цінностей або інших активів (вартість яких виражена в іноземній валюті або міжнародних розрахункових одиницях), такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент нарахування (отримання) таких доходів.
Абзацом першим підпункту 170.11.2 пункту 170.11 статті 170 Кодексу встановлено, що у разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
При цьому, сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.
Згідно Кодексу не зараховуються у зменшення суми річного податкового зобов'язання платника податку:
а) податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;
б) поштові податки;
в) податки на реалізацію (продаж);
г) інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.
Відповідно до пункту 13.5 статті 13 Кодексу для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування.
Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.
У разі відсутності у платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 цього Кодексу, такий платник зобов'язаний подати до органу державної податкової служби за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами.
Встановлено, що особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з іноземних доходів є платник податку.
Водночас, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.
Керуючись зазначеними податковими нормами, Міністерство доходів і зборів України і його територіальні підрозділи при проведенні щорічної кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2012 році, інформувало громадян про необхідність декларування іноземних доходів та сплати податку на доходи фізичних осіб. Зазначені питання висвітлювались під час семінарів, телефонних «гарячих ліній», інтернет - конференцій, зустрічей з громадськістю тощо.
Стосовно пропозицій щодо не оподаткування грошових переказів із-за кордону, слід наголосити, що одним з принципів податкового законодавства України є принцип рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу.
Крім того, реалізація вказаних ініціатив призведе до звуження бази оподаткування та зменшення надходжень податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів, що потребує визначення компенсаторів втрат бюджету».
Коментарі
коментарів немає