В містах через борги зупиняється комунальний транспорт. Напередодні Нового року на Луцькому комунальному підприємстві Електротранспорту відбувся триденний попереджувальний страйк. Причина – трьохмісячна заборгованість працівникам підприємства заробітної плати. Водії тролейбусів, кондуктори, ремонтники заблокували виїзд з тролейбусного парку і на лінії не виїхав жодний тролейбус - пише INTV.
Прокоментувати ситуацію, що склалася ми запросили депутата Луцької міської ради від фракції ВО «Батьківщина» Василя Гриба. Він вважає, що страйк, який спалахнув на підприємстві електротранспорту був стихійним, а відбувся він тому, що працівники не були поінформовані про реальний стан речей – чому їм не виплатили заробітну плату.
«Керівник підприємства (директор КП електротранспорту Іван Грицанчук – прим. ред.) їм цього не пояснив і поводив себе дуже зверхньо, тепер він уже – колишній керівник. Проблема луцького депо у тому, що на його рахунки на надійшло обіцяних урядом Азарова 2,3 мільйона гривень субвенції за пільгове перевезення пасажирів. Людям це пояснили і наступного ж дня вони вийшли на роботу», - зазначив депутат Луцької міськради.
Він уточнив, що міська рада, в тому числі найчисленніша фракція ВО «Батьківщина» тримає питання погашення боргів працівникам Луцького комунального підприємства електротранспорту на контролі. У 2013 році для потреб депо було придбано десять польських тролейбусів. Вже у цьому році депутатами Луцької міськради було прийняте рішення про закупівлю ще 30 тролейбусів.
«Ми будемо рятувати Луцьке підприємство електротранспорту, оскільки саме воно взяло на себе найбільшу частку перевезення пасажирів-пільговиків», - підкреслив Василь Гриб.
В той же час, ситуація з виплатою державним Казначейством субвенцій за пільгове перевезення пасажирів у свою чергу залишило людей без зарплати та спровокувало страйки працівників комунальних підприємств електротранспорту і в інших містах України.
Наприклад, з тієї ж причини, із-за страйку наприкінці минулого року зупинилося єдине на Київщині тролейбусне депо у Білій Церкві. Водіям, кондукторам 3 місяці за станом на жовтень 2013 року не виплачували заробітну плату. На момент страйку кожному працівнику у комунальному підприємстві заборгували по 9-10 тис. гривень.
Комунальники були обурені тим, що ні директор, ні чиновники до страйкуючих не приїхали. У мерії ситуацію не вважали за критичну. Чиновники відповіли, що за перевезення пільговиків державний бюджет гроші вже переклав, однак до перевізника вони ще не дійшли.
«Ми профінансували в органи державного казначейства, і вони зараз лежать там на рахунках казначейства» , - поясняв ситуацію журналістам заступник міського голови Білої Церкви Валерій Гнатюк.
За словами працівників страйкового комітету Білоцерківського тролейбусного депо, з якими зв’язалися журналісти INTV,нікерівництво депо, ні чиновники мерії свої обіцянки ліквідувати борги по заробітній платі так і не виконали. Невиплата заробітної плати збільшилась до 4-х місяців, а сума заборгованості водіям, ремонтникам та кондукторам сягнула в середньому 12 тис. грн..
Подібні страйки комунальних підприємств електротранспорту у минулому році відбулись також у Дніпропетровську, Алчевську, Львові, Сумах та інших містах України.
На межі страйку перебували колективи Київпастранса та міського електротранспорту Одеси.
Як стало відомо редакції INTV,у найближчі дні вирішили«скласти рога» на своїх тролейбусах і працівники КП «Рівнеелектротранс». За повідомленнями страйкому цього комунального підприємства, його працівники досі не отримали заробітню плату за листопад-грудень 2013 року. Дата страйку буде оголошена Всеукраїнським страйковим комітетом окремо.
Коментарі
коментарів немає