Які проблеми грального бізнесу на сьогоднішній день існують в нашій країні?
Гральний бізнес в Україні – брудний, невпорядкований, хаотичний. В США цей бізнес розвивається протягом двох сотень років, він доведений до ладу численними законодавчими актами, викристалізований ідейними надбаннями багатьох поколінь власників і, щоб вижити і розвиватись далі, мусив видозмінюватись і вбирати в себе найкращі здобутки у цій сфері. Наш український шлях ведення гральної справи, є ровесником незалежності нашої держави і знаходиться в підлітковому віці. Тож, як у кожного підлітка, в цього бізнесу існує багато проблем, але всі проблеми – в самому бізнесі. Як відомо, гральні автомати приносять величезні прибутки власникам, а значить конкуренція у цій справі також велика. І найбільші гральні оператори - так би мовити – монстри і акули – намагаються монополізувати цю справу. Що ми маємо на даний момент? Величезний негатив з боку громадськості, не врегульоване законодавство і в зв’язку з цим – повний безлад і хаос гральної справи.
Кому це вигідно?
Акулам цього бізнесу! Саме вони ангажують владу виступати проти грального бізнесу. І ця хаотичність і безладдя безумовно призводять до невдоволення громадськості, котра кидає гнівні заклики можновладцям щодо врегулювання ситуації, а влада таким чином, маючи підтримку громадськості, розробляє такі законодавчі проекти, які унеможливлюють присутність на ринку гральних послуг різних дрібних бізнесменів, котрі поки що там присутні. Після прийняття відповідних законів за декілька років в Україні залишиться близько десятка найбільших операторів грального бізнесу, серед яких до речі небезпідставно планує бути і «Альфа Казино», а дрібні підприємці просто не зможуть підтримувати конкуренцію і зникнуть.

Гіпотетично можна припустити, що в Україні гральний бізнес піде таким самим шляхом, як в США чи Росії, тобто інтенсивно буде розвиватись тільки в анклавах. В Росії – це Калінінград, Краснодарський край, Калмикія, Хабаровський край; в США – Невада.
А поки що гральний бізнес в нашій державі проходить певний етап, на якому зокрема великі бізнесмени, які мають значну частку в цій справі, опосередковано формують громадську думку, яка на даний момент ідентифікує гральний бізнес, як соціальне зло. Звичайно, знову ж повторюю, що це робиться для того, щоб прибрати слабших конкурентів. Тому що приміром заплатити тільки за ліцензію мільйон євро може далеко не всякий.
А як можна охарактеризувати імідж самого грального бізнесу?
Його також потрібно правильно формувати, беручи до уваги багатолітній досвід закордонних компаній. Мається на увазі саме те, що цей бізнес – є індустрією розваг тільки для 5% світового населення, тобто найбільш забезпечених людей світу. Такі верстви населення, маючи наприклад ексклюзивні дорогі авто, чи дизайнерський одяг можуть не надто відрізнятись від менш забезпечених прошарків суспільства, котрі також можуть придбати речі з логотипами припустимо «D & G» чи «Versace», а ще напружитись, залізти в борги на 25 років і все ж таки купити на останні гроші скажімо «Range-Rover». Так от, багаті і забезпечені на відміну від всіх інших мають можливість залишити в казино дійсно великі гроші відносно безболісно для своєї психіки і кишені, підкресливши таким чином свій статус. Бо саме статус багато важить для самооцінки тих, хто володіє матеріальними благами. «Альфа Казино» - саме те місце, куди приходять не клієнти, а гості, щоб гарно провести час, поспілкуватись, насолодитись атмосферою і довести свій статус. Гроші ж, витрачені в казино – то ціна тих позитивних емоцій, які відомі кожному, хто вчащає до гральних закладів. «Разом назавжди» – головне гасло в гральних закладах нашої мережі. Ми намагаємось зробити все для того, щоб не гроші були ключовим словом нашого сервісу, а саме така атмосфера свята, коли людина може самоствердитись. І ми допомагаємо їй в цьому.
Гральний бізнес – такий же бізнес, як скажімо туристичний, чи будь-який інший. Він так само надає послуги населенню і тому не є соціальним злом. І звичайно треба давати людям можливість побачити його з точки зору, котра є відмінною від загальноприйнятої, навіяної ЗМІ за схемою певних технологій впливу на суспільну свідомість.
«Альфа Казино» більше 10 років у цій справі. Ми знаємо все, що має відношення до провадження цього бізнесу, ми розробляємо програмне забезпечення для власних потреб і на продаж не тільки в Україні, а і за кордоном. Наше завдання полягає в тому, щоб сформувати певну культуру розваг і відпочинку.

Починалось все близько 10 років тому з одного грального закладу, а на сьогоднішній день по всій Україні їх вже є більше тридцяти ігрових домів. І в усіх наших закладах - сервіс на європейському рівні, будь-хто, кому є з чим порівняти, може в цьому впевнитись. Особиста безпека клієнтів – наш пріоритет, бо у випадку великого виграшу, за потребою, наш охоронець доправляє нашого гостя до помешкання чи готелю, якщо гість не місцевий. Кваліфікована охорона завжди попереджує будь-які бійки, чи інші вияви агресії, але такого майже не буває, бо наше завдання полягає в тому, щоб формувати певний стереотип культури поведінки.
Звичайно ж неповнолітні особи не мають доступу до ігрових домів нашої мережі. Наш працівник на вході, за виникнення підозри, може зажадати пред’явити паспорт, а за відсутністю такого, просто обмежити доступ всередину. Навіть якщо приходить припустимо підліток з кимсь із батьків, ми також не впускаємо молоду особу. Такі правила. І це наш принцип.
Ви їздили вивчати гральний бізнес за кордон. Що нового Ви почерпнули для себе, як власника грального бізнесу в цих поїздках?
Оскільки я належу до людей, котрі постійно мусять бути в русі і безупинно розвиватись, то очевидно ж мені було цікаво подивитись на найкращі світові казино і гральні заклади. Довелось побувати в Чехії, Польщі, Словаччині, Угорщині, Австрії, Голландії, Італії, Франції. В Америці був у Лас-Вегасі, штат Невада. Маю сказати, що американці – кращі. Вони є законодавцями мод у гральному бізнесі. Саме тому така велика присутність гостей казино у Лас-Вегасі. Не зважаючи на доволі затертий голлівудський стереотип стосовно того, що в казино ходять заробляти гроші, я впевнився, що люди приїздять в Лас-Вегас просто розважатися. І нічого дивного, бо гральні заклади – то цілі комплекси, куди входять готелі, концертні зали, нічні клуби, де можна пограти в азартні ігри, послухати улюблених виконавців, насолодитись показом мод, чи боксерським поєдинком – тобто отримати максимально великий спектр послуг у сфері розваг.
Які напрацювання світових лідерів в цій галузі Ви хотіли б внести в місцевий бізнес?
Хотілось би запозичити в закордонних колег по цеху вміння формувати загальноприйняті культурні норми відвідування грального закладу. Також однією з основних цілей, які ставлю перед собою – розвиток культури відпочинку взагалі. Казино в ідеалі – це дискотека, шоу, концерт, більярд, боулінг – все разом. Цілий комплекс розваг дозволить гостю почувати себе найбільш комфортно і розважатись по повній програмі. Позитивні емоції важать не менше, аніж грошовий виграш.
Чи має зараз кримінал такий самий вплив на гральний бізнес, як приміром в недалекому минулому?
На гральний бізнес кримінал має такий же вплив, як приміром на телебачення чи Верховну Раду. Гральний бізнес – надто потужна структура і криміналу вона не по зубах. Зрозумійте, що зараз поки що є дуже багато різних за величиною гральних операторів, які, займаючись цим бізнесом, ставлять перед собою різні завдання і підходять до виконання цих завдань різними шляхами. Їх можна умовно поділити на чорних і білих операторів. Якщо гральна справа впроваджується незаконним шляхом, тоді це кримінал, якщо з цього бізнесу не сплачуються податки – то це теж стаття Кримінального кодексу. Єдина велика різниця між білими і чорними полягає в тому, що одні – хочуть надати якісну послугу абсолютно законним шляхом, а інші – просто намагаються загребти побільше грошей в максимально короткий строк, використовуючи для цього найрізноманітніші протиправні методи.

В азартні ігри я граю з дитинства. Шахи, нарди, карти, більярд, боулінг і навіть риболовля – це азарт. Ну, звичайно ж мені подобається грати в різні ігри в різних казино і в своїх закладах також. Приємно часом відпочити від справ і прийти в «Альфа Казино» не як генеральний директор цієї компанії, а просто як гість, який прагне отримати радість від веселого проведення часу, спілкування з друзями.
Скоро до Луцька приїжджає Ірина Білик. Ви щось чули про це?
Організатором концерту Ірини Білик виступає громадська організація «Союз діячів індустрії розваг Волині». «Альфа Казино» - генеральний спонсор даного заходу. Метою проведення цього концерту є відродження культурного життя нашого краю. Я вважаю, що Луцьк після занепаду культурного життя в недалекому минулому потребує серйозних зусиль для того, щоб підняти його на новий, якісно вищий рівень. «Союз діячів індустрії розваг Волині» - це організація, яка ставить собі за мету створення історико-культурного туристично-розважального комплексу в нашому прекрасному місті. Я є головою ради цієї громадської організації, а її членами виступають бізнесмени в галузі обслуговування.
Ця організація прагне притягнути туризм в наш регіон, бо Луцьк географічно розташований в дуже цікавому місці – 380 км від Києва, 380 км від Мінська, 360 км від Варшави. Тобто наше місто – кордон Східної і Західної Європи, кордон православ’я і католицизму, кордон Євросоюзу і СНД. Саме до нас можуть приїжджати розважатись як угорці, словаки, чехи, поляки, німці, так і прибалти, білоруси, росіяни, молдавани, румуни, болгари. Ми маємо справді дуже зручне в плані розвитку туризму розташування.
Тому громадська організація «Союз діячів індустрії розваг Волині» підтримує тих бізнесменів, які прагнуть будувати в місті готелі, виставкові і концертні зали, музеї, театри, спортивні майданчики і споруди. Нашу підтримку отримає кожен хто з земляків зрозуміє те, що туристи з Європи допоможуть Луцьку бути красивим, багатим, розвинутим. І концерт української поп-діви – це один з кроків нашої організації саме до такого Луцька. А загальноукраїнська мережа компанія «Альфа Казино», яка була заснована в Луцьку (хоч і працює в Рівному, Івано-Франківську, Криму) всіляко підтримує цю хорошу ідею, тому що справді переймається розвитком рідного краю.
Яким Ви бачите подальший розвиток грального бізнесу в Україні?
Нещодавно я переглядав один фільм режисера Яна Кунена під назвою «99 франків».Цей фільм, як на мій погляд, був просто парадом різних стереотипів, від яких можна позбавитись тільки добряче посміявшись над ними, або придумавши новий стереотип. Так от нинішній стан грального бізнесу – «соціальне зло» - це стереотип, який нав’язаний суспільству тими силами, котрим вигідно шукати яких завгодно ворогів, щоб направити весь негатив, що накопичується в народних масах через невдоволення наприклад внутрішньою політикою влади. Іронічно кажучи, якщо немає зовнішнього ворога, то давайте знайдемо внутрішнього і повісимо на нього всіх собак. Чим є краще соціальне зло – реклама? За статистико в світі щорічно витрачається 500 мільярдів доларів на рекламу, 10 відсотків від цієї суми могли повністю покрити витрати на те, щоб нагодувати всіх обездолених на планеті. Питання: чому тоді гральний бізнес – соціальне зло?! То може варто знайти іншого ворога?
Бесіду вів Ігор ЛАБУНСЬКИЙ
Фото з архіву Андрія ПОКРОВСЬКОГО
Коментарі
коментарів немає