Екіпаж судна, що складається з українців, кілька місяців не може повернутися додому. Їхній корабель поставили на ремонт, за який ніхто не платить. Моряки виявилися без засобів до існування - пише Кореспондент.

Ще 20 листопада минулого року судно UCF-4 з українським екіпажем на борту стало наремонт в порту турецького міста Тузла. Неполадки виникли з роботою головного двигуна, дизель-генератора, навігаційного обладнання та інших механізмів. При цьому шість членів команди встигли отримати повний розрахунок і виїхати додому. Але сім моряків, по суті, стали заручниками компанії-судновласника.

Як стало відомо АиФ.ua, корабель належить компанії United Cargo Fleet Ltd,зареєстрованої на Британських Віргінських островах. Але фактично судном володіє російська структура з офісом у Москві. За словами членів команди, приблизно з періодичністю раз на два тижні московський офіс обіцяє виплатити їм зароблене і відправити додому, але потім телефони замовкають знову на два тижні.

На момент постановки корабля на ремонт моряки залишилися без їжі, води і медикаментів. І тільки після постійних переговорів з Москвою їм вдалося буквальновипросити необхідний мінімум запасів продовольства і ліків. Зараз сім'ї підтримують зними зв'язок тільки по смс і електронній пошті. Грошей у моряків немає, термін їхніхдокументів скоро закінчується, а настрій вкрай пригнічений - люди у відчаї.

«Справи йдуть жахливо, у них немає ні грошей, ні можливості повернутися додому, - розповіла АіФ.ua Валерія Олександрівна, дружина старшого помічника капітана Володимира Веренинова. - Вони вже не знають, в які двері стукати, щоб їх почули. Сидять в замкнутому просторі на кораблі, і ніхто не хоче їм допомогти».

На сьогоднішній день від моряків відомо лише те, що вони вже звернулися по допомогу до Міжнародної Транспортну Федерацію (ITF) у Туреччині, але результатів поки немає. У цій організації екіпажу порекомендували чекати.

Судновласник поки ніяк не коментує ситуацію. Але АіФ.ua вдалося зв'язатися з розташованої в Ізмаїлі компанією «UCFManagement», яка набирала екіпаж. Її директорЄвген Коженков розповів, що знає про проблеми, але нічим допомогти не може. «Ми не займаємося зарплатою, це проблема судновласника. Ми займаємося технічнимипитаннями, зокрема ремонтом. А ремонт проводився до тих пір, поки судновласник йогофінансував», - розповів Коженков.

За його словами, московська компанія володіє чотирма судами - два діють, а два з дня на день повинні зійти з китайської судноверфі. В Україні компанія відома з 2010 року як серйозна комерційна структура і раніше таких проблем з нею не було. «Якщозаморозили фінансування, отже, проблеми виникли», - вважає Коженков.

Також він розповів і про одну з версій того, що сталося: нібито, екіпаж «занапастив»двигун і став на ремонт. Тому і виникло таке непорозуміння. Проте, за словами моряків,вони не перший екіпаж цього судна китайського виробництва. І аналогічні поломкитраплялися і раніше на кораблях цього типу.

Зараз у всіх членів екіпажу закінчено термін контракту. «Сума боргу з кожним днем збільшується, а віра в повернення його нам зменшується, - повідомили моряки АіФ.ua. - Зараз нам ніхто не може відповісти, коли ми повернемося додому».

Якщо ситуація найближчим часом не проясниться, члени сімей моряків мають намірзвернеться за допомогою до українських дипломатів і будь-якими можливими засобамидомагатися повернення своїх чоловіків і синів в Україну.