Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Луцький міський голова Микола Романюк 10 лютого звітував про роботу за 2013 рік. Про це повідомляють на сайті Луцької міської ради.

Звіт транслювався у «прямому ефірі» телеканалу «Нова Волинь» та радіостанції «Луцьк».

Міський голова розповів про найбільші досягнення нашого міста у 2013 році та окреслив плани на 2014 рік, а також відповів на запитання лучан, що звучали у «прямому ефірі».

Попередньо запитання до міського голови можна було залишати на офіційному сайті Луцької міської ради та у скриньці, яка розташована у приміщенні Центру надання адміністративних послуг. Задати своє запитання можна було й за студійним номером телефону. Загалом до міського голови було адресовано понад 50 питань.

Відповіді до звіту міського голови за 2013 рік. Текст публікуємо повністю і без змін.

      - Моя дружина працює вихователем в дитячому садочку в привокзальному районі міста Луцька. Скажіть, будь ласка, чому керівництво заставляє вихователів працювати безкоштовно, у випадку заміни працівників які знаходяться на лікарняному або на курсах. А про доплату, через те що групи переповнені, по 40-45 дітей (норма-20), навіть і говорити не приходиться.

      Про оплату праці

       Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України  від 30.08.2002 №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної  тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» зі змінами та доповненнями, абзацу другого підпункту «а» підпункту 3 пункту 4 наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 №557  «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» доплата працівникам передбачена у розмірі 50% посадового окладу (ставки заробітної плати, тарифної ставки) за виконання обов"язків тимчасово відсутніх працівників.

       З пояснень керівників привокзального району (ДНЗ № № 32, 29, 16, 17, 27)  встановлено, що заміна у ДНЗ здійснюється за рахунок взаємозаміни вихователів та залучення інших спеціалістів (практичного психолога, музичного керівника) в робочий час в межах фонду заробітної плати.

       Наявний об"єм державного фінансування на 2014 рік на даний час не у повній мірі забезпечує захищенні статті.

 

       Про здійснення доплат працівникам комунальних дошкільних закладів за перенаповненість груп

       Відповідно до п.52 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (далі - Інструкція),  керівники установ і закладів освіти мають право в межах фонду заробітної плати (фонду оплати праці) встановлювати доплати за перевищення планової наповнюваності груп вихователям  дошкільних закладів. Доплати провадяться за фактичну кількість дітей, що відвідували групи понад встановлену норму наповнюваності за минулий місяць, виходячи зі ставки заробітної плати (посадового окладу) відповідного працівника.

       Таким чином, встановлення доплати за перевищення планової наповнюваності груп належить до компетенції завідувачів дошкільних навчальних закладів в межах фонду заробітної плати.

       Слід зазначити, що спискова перенаповнюваність груп не свідчить про  фактичну, оскільки відвідуваність дітей складає 60-70 % від списку ( в окремих ДНЗ показник відвідування нижче 50%).

 

      - Поясніть, будь ласка, як одержав приватний підприємець Радченко П.П. дозвіл на функціонування автомийки і кафе "Автостоп" (вул.Ковельська, 128), які збудовані самочинно без будь-яких дозвільних документів?

       На підставі чого депутати міської ради на 48 сесії ухвалили рішення "Про надання Радченку П.П. дозволу на розроблення проекту землеустрою для реконструкції гаражів під автомийку та кафе", незважаючи на неодноразові колективні звернення до Вас особисто мешканців, які потерпають від шкідливого впливу шуму вже функціонуючих автомийки та кафе, побудованих самочинно?

       Управління земельних ресурсів у межах своїх повноважень повідомляє, що між Луцькою міською радою та підприємцем Радченком П.П. був укладений договір оренди землі та зареєстрований у Державному реєстрі земель від 19.11.2009 за  № 040907700583.

       Згідно з договором, підприємцю Радченку П.П. була надана в оренду земельна ділянка на вул. Ковельській, 128 площею 0,0434 га для будівництва та обслуговування гаражів.

       Рішення Луцької міської ради від 29.11.2013 № 48/162 «Про надання громадянину Радченку П.П. дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для реконструкції гаражів під автомийку та кафе на вул. Ковельській, 128в» було підготовлене постійною комісією з питань земельних відносин та земельного кадастру (голова Никитюк В.С.) та прийняте на сесії міської ради на підставі документів, поданих підприємцем Радченком П.П. в Луцьку міську раду у зв’язку зі зміною конфігурації земельної ділянки та забезпечення безперешкодного проїзду до суміжної земельної ділянки.

       Одночасно повідомляємо, що площа земельної ділянки (0,0434 га), яка була надана в оренду відповідає площі земельної ділянки, що планується до відведення.

  

      - Чому у вихідні дні не працюють чергові аварійні бригади? Чотири доби підвали залиті каналізаційними стоками. Ніхто в суботу та неділю не відкачував, а підвал відповідно заповнювався (Січова 1).

        В усіх житлово-експлуатаційних підприємствах вночі та у вихідні дні працюють чергові аварійні бригади, які  здійснюють реагування  при виникненні аварійних ситуацій в будинках.  Згідно графіка роботи КП «Луцькводоканал» аварійні бригади теж працюють цілодобово і без вихідних.

       У Луцьку міську раду звертались мешканці будинку №1 на вул. Січовій з приводу підтоплення підвальних приміщень.  За станом названого житлового будинку ведуться постійні спостереження, згідно яких встановлено, що рівень ґрунтових  вод, які поступають у підвал, стабілізується в межах 10-15 см, є тенденція до їх зниження. Підвальні приміщення під іншими під’їздами у задовільному стані.

 

      - Чи правда, що КП «Водоканал» буде приватним?

      Відповідно до Статуту КП «Луцькводоканал» засновником (власником) Підприємства є територіальна громада міста Луцька, в особі Луцької міської ради.

       У відповідності до норм ст. 17 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

       З врахуванням викладеного, питання про зміну форми власності (приватизацію) комунального підприємства може вирішуватись виключно на сесії Луцької міської ради з чітким дотриманням норм чинного законодавства України. На сьогоднішній день таке питання Луцькою міською радою не розглядається та на порядку денному не стоїть.  

 

      – Чи відстежує керівник депутатського корпусу звіти і виконання обіцянок депутатів?

       Відповідно до  статті 9 Регламенту Луцької міської ради, депутати міської ради зобов’язані прозвітуватись у січні – лютому кожного року та надати для ознайомлення громадськості звіти про свою діяльність. Такі звіти за ініціативою депутатів розміщуються на офіційному сайті міської ради та публікуються в газеті «Луцький замок». Депутат міської ради несе персональну відповідальність за вчасність подання та правдивість інформації поданої у звіті.

        На даний час прозвітували секретар міської ради Григорій Пустовіт та Юрій Мишко.

        Фракція ВО «Батьківщина» планує організувати свій звіт 28.02.2014р., інші групи та фракції визначаються з датою проведення звіту.

 

      - Яке майбутнє очікує будинок офіцерів?

       Станом на сьогодні приміщення будинку офіцерів знаходиться у державній власності на балансі Луцького національного технічного університету.

 

      - Чи правда, що в місці забору води міста буде чергова АЗС?

       Джерелом водопостачання м. Луцька є підземні свердловини, які розташовані в с.Рованці, Лище, Підгайці та Боратин.

       На території міста знаходяться майданчики водопідготовки споруд, які розміщені в межах II поясу зони санітарної охорони підземних джерел водопостачання.

       Державними будівельними нормами заборонено розміщення складів паливно-мастильних матеріалів, накопичувачів промислових стічних вод та інших об'єктів для запобігання небезпечному хімічному забрудненню джерел водопостачання.

 

      - Коли почнуть повертати міськвідділу садочки, зокрема по Шевченка?

      На виконання міської комплексної програми "Розвиток освіти м. Луцька на 2010-2015 роки", проводяться заходи, спрямовані на поетапне відновлення роботи дошкільних навчальних закладів, які призупинили свою діяльність у попередні роки. Зокрема, у 2013 році  з  метою створення додаткових  місць у дошкільних навчальних закладах виведено Пенсійний фонд з приміщення ДНЗ № 25, що дасть можливість відкрити  4 вікові групи, на 80 дітей.  Розроблено комплекс заходів щодо повернення  приміщення колишнього дошкільного навчального закладу, за адресою вул. Декабристів, 23 (6 груп, 120 місць).

       Вище зазначена програма повернення садочка на  вул. Шевченка не передбачає.

 

      - По вулиці Степана Бандери, 10-12 робили теплотрасу і залишили територію в поганому стані. Прохання посприяти у проведенні робіт з благоустрою даної території.

       Щодо відновлення асфальтового покриття між будинками, то з настанням сприятливих погодних умов вказана територія буде додатково обстежена і при потребі будуть проведені ремонтні роботи коштами  ДКП „Луцьктепло”.

 

      - Двір на вулиці Січовій, 1 – Відродження, 18, 18а перетворили на проїжджу частину. За день проїжджає до 100 машин.

      - Прохання впорядкувати прибудинкову територію на вулиці Молоді, 21. Машини стоять впритул так, що жінки з колясками не можуть проїхати.

      - На вулиці Потебні, 48 наставлено стільки машин, що пройти не можливо. Прохання прийняти міри.

      Відділом муніципальної дружини проведено бесіду з мешканцями цих будинків, щодо недопустимості паркування автотранспорту на зелених зонах прилеглої території до будинків.

       На одного з мешканців названих будинків складено протокол за ст. 152 КУпАП  про порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, він направлений на розгляд адміністративної комісії при виконавчому комітеті Луцької міської ради, на порушника чекає штраф у розмірі від 340 до 850 грн.

 

      - Поясніть, будь ласка, чому підприємство «Луцьктепло» не в повному обсязі виконує свої прямі обов'язки. Йдеться ось про що. Згідно із законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність №1765-4 від 1 червня 2010(!) (стаття 28, пункт 3), (із змінами, внесеними згідно із законом №2289Л/І (2289-17) від 01.06.2010, ВВР 2010, №33, ст. 471) періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювання електроенергії, теплоенергії, газу і води здійснюються за рахунок підприємств та організацій, які надають послуги з електро-тепло-газо- водопостачання».

      То чому ж керівники згаданого підприємства перекладають цю функцію на плечі пересічних громадян? Мій обов'язок - вчасно розраховуватися за надані послуги, що регулярно роблю. Кожен має займатися тим, що прописано в законі. Іншого не дано. Сподіваюся, що Ви наведете порядок у даному питанні.

     - КП «Луцьктепло» вимагає повірку лічильників за кошти людей. Чи буде внесено цю послугу в тариф гарячої води?

     Відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема, ст.28  Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» встановлено, що засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці через міжповірочні інтервали. Підприємства, організації та фізичні особи зобов’язані своєчасно (з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів) подавати засоби вимірювальної техніки на повірку. Порядок подання фізичними особами, що не є суб’єктами підприємницької діяльності, - власниками засобів вимірювальної техніки, на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов’язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Пункт 3 ст.28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачає, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюється за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

       Разом з тим, статтею 46 цього Закону передбачено, що підприємства, організації та фізичні особи оплачують метрологічні роботи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Порядок оплати визначено постановою КМУ від 01.06.2011 р. N869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» через оплату послуг з повірки у складі послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкової території.

       Тобто індивідуальні прилади обліку води, встановлені в квартирах, які є власністю споживача, можуть бути повірені за рахунок виконавця житлово-комунальних послуг у відповідному багатоквартирному будинку, якщо ця послуга включена до тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території.

       Однак, зазначена послуга з повірки квартирних засобів обліку не включена до тарифу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з огляду на цілий ряд причин, зокрема:

       1) тарифи на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно до вимог постанови КМУ від 01.06.2011 № 869 встановлюються побудинково. Враховуючи, що засоби обліку гарячої та холодної води в окремих квартирах можуть бути відсутні або їх кількість може коливатися від 1 до 4, тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням послуги періодичної повірки засобів обліку води,  їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, буде економічно необґрунтованим;

       2) включення вартості повірки лічильників за вартістю, затвердженою для ДКП «Луцьктепло» та КП «Луцькводоканал», призведе до порушення антиконкуренційного законодавства, оскільки, монтаж, демонтаж власник лічильника може здійснити власними силами (за бажанням), а саму повірку лічильника здійснити у будь-якій іншій організації, яка має ліцензію.

       Таким чином, споживач має право здійснити періодичну повірку засобів обліку у іншого суб’єкта господарювання, який має ліцензію, а також, здійснити монтаж та демонтаж лічильників власними силами, що дає можливість значно здешевити вартість повірки. Зокрема, вказані роботи виконують такі спеціалізовані організації як: ДП «Волиньстандартметрологія» (т. 24-14-16), ПП «Мегавод» (т. 29-43-17, 29-43-18), КП «Луцькводоканал» (т. 25-50-02).

       Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (ст.11) покази лічильника води, який не пройшов чергову метрологічну повірку, не можуть братись до уваги при нарахуванні плати за послугу з централізованого гарячого водопостачання.

       У разі нездійснення споживачем періодичної повірки засобів обліку підприємство матиме підстави нарахувати плату за послуги з гарячого водопостачання за встановленими нормами споживання, відповідно до п.п.10,16 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 року №630.

       На даний час питання періодичної повірки вимірювальних засобів на законодавчому рівні залишається не врегульованим. З метою отримання роз’яснень, виконкомом було направлено запит до Міністерства регіонального розвитку, звідки отримано відповідь, що дане питання найближчим часом буде законодавчо врегульоване.

 

       - Прохання на вулиці Карпенка-Карого облаштувати тротуари та відмітки «Пішохідний перехід».

      Облаштування тротуарів на вулиці Карпенка-Карого буде виконано при умові додаткового виділення коштів на вказані цілі.

  

      - Яким чином депутат обласної ради міг отримати квартиру у ВПУ №9 та ВПУ №2? Чому ніхто з простих людей, які вклали кошти реконструкцію ВПУ №9 квартиру не отримали і кошти їм не повернули?

       Пунктом 1 рішення виконкому від 01.03.2012 №127-1 “Про надання житлових приміщень” було затверджено рішення спільного засідання дирекції та профспілкового комітету Луцького вищого професійного училища будівництва та архітектури про надання квартир працівникам училища в реконструйованому житловому будинку на вул.Потебні,52 (всього 24 квартири).

 

      - Микола Ярославович, в місті постійно виділяють ділянки для забудови багатоповерхових будинків, але ніхто не контролює можливість потужності каналізаційних та ливневих комунікацій, які ще були спроектовані і побудовані у минулому столітті. Коли відбуваються щорічні катаклізми (повені та підтоплення) постійно прориває каналізації і КП «Луцькводоканал» вибачається. При цьому лучани, які мешкають в приватному секторі на березі річки Сапалаївка біля «Срібних лелек», наносяться збитки, які ніхто не відшкодовує, знищується екологія – каналізаційний колектор просто не витримує такого об’єму стоків. Хто відповість за це? Знову виділена ділянка під забудову біля державного архіву, а стоки при проектувані ніхто не контролює. Щось буде робитись в місті з цією проблемою?

       Надмірне переповнення господарсько-побутового колектора під час щорічних повеней та злив в районі р.Сапалаївка біля ресторану “Срібні лелеки” відбувається через попадання зливових вод в колектор біля будинку по вул.Мазепи,10.

       Що стосується новобудови біля Державного архіву, то водовідведення господарсько-побутових стоків буде здійснюватись відповідно до проекту каналізування будівлі. Це не вплине на загальну роботу колектора.

 

      - В центрі міста (вулиця Кривий Вал) каналізація має сполучення з ливневою каналізацією, щороку топить будинки №21, 23, 25. Щороку звертаються мешканці з проханням провести тотальну перевірку каналізаційної мережі, але питання залишається не вирішеним.

       При настанні сприятливих погодних умов буде прочищено мережу зливової каналізації в районі вул. Кривий Вал підприємством «Луцькспецкомунтранс».  Промивку каналізаційного колектора проведено КП “Луцькводоканал” каналопромивочним спец автомобілем, який нещодавно закупили саме для таких цілей.

 

      - Питання від мешканців вулиці Огієнка та прилеглих вулиць: для чого вирізали усі дерева вздовж дороги. Це таке вирішення проблеми з перехрестям вулиць Огієнка і 8-Березня, на якому часто відбуваються аварії, чи вирішення проблеми прибирання опалого листя?

      На вул. Огієнка проводиться видалення дерев не з прибудинкових територій, а у рядовій посадці міста, яка перебуває на балансі департаменту ЖКГ. Дерева аварійні, фаутні, ушкоджені шкідниками, досягли вікової межі та несуть загрозу падіння.

       Підставою на видалення дерев є рішення №11 від 22.11.2013 року спеціально уповноваженого органу – комісії „З визначення стану зелених насаджень та ухвалення рішення про їх видалення” за погодженням із державним інспектором Державної екологічної інспекції у Волинській області.

       Відповідно ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень» в місцях, де допускається відновлення зелених насаджень, будуть висаджені молоді саджанці дерев.