Протягом 2013 року у Луцьку розслідувалося близько 80 кримінальних проваджень за заявами громадян, які стали жертвами телефонних шахраїв. Наразі правоохоронці констатують нову хвилю таких злочинів. Про це IA ZIK повідомили у прокуратурі міста Луцька.

Старший прокурор Катерина Балас зауважує, що звернення людей до правоохоронних органів дають свої результати: одну особу притягнуто до кримінальної відповідальності у зв’язку із вчиненням 6 епізодів телефонних шахрайств. У двох випадках після звернення людей в міліцію – затримано осіб, яким передавали кошти.

Втім, чимало волинян все-таки втрапляють в оманливі сіті правопорушників. Наразі, окрім традиційної схеми виманювання грошей, коли шахрай представляється працівником міліції, повідомляє про затримання когось із рідних та задля залагодження ситуації просить перерахувати йому певну суму грошей, зафіксовані й інші злочинні схеми.

Зокрема, все частіше жителі Волинської області стають жертвами так званих інтернет-шахраїв. Відшуковуючи на рекламних сайтах та в інтернет-магазинах оголошення людей, які пропонують придбати той чи інший товар, телефонують до них, як потенційні покупці. Потім запевняють, що хочуть купити виставлену на продаж річ і готові заплатити за неї. Продавцеві пропонують назвати номер банківської картки, зазвичай кредитної, на яку нібито перерахують потрібну суму грошей. Втім, згодом повідомляють, що в силу певних причин, перерахування здійснити не вдалося.

В іншому випадку, до продавця телефонує нібито працівник банку і говорить, що на його рахунок здійснюється перерахування коштів, однак для остаточного їх зарахування потрібно провести певні банківські операції. Тому, просять жертву підійти до банкомата та в телефонному режимі пояснюють, що потрібно зробити, щоб оплата за товар таки відбулася.

Коли зацікавлений продавець виконує усі їх вказівки, а зазвичай це – введення відповідних цифрових комбінацій із банкомату, використовуючи банківську картку – шахрай кладе трубку. Лише після цього людина розуміє, що її ошукали, адже на мобільний телефон приходить повідомлення про перерахування коштів, які були на її банківській картці, на невідомий рахунок.

Окрім того, зафіксовані випадки, коли до волинян телефонують нібито працівники банку та пропонують збільшити ліміт кредитної картки. Просять її власника назвати певні дані: дівоче прізвище матері, останні цифри на звороті банківської карти, термін дії та пін-код. Довірливі громадяни, нічого не підозрюючи, надають необхідну інформацію, яку шахраї використовують у власних цілях. Згодом, як і у попередньому випадку, громадяни дізнаються, що їх ошукали, адже грошей на їхній кредитці не те, що не стало більше, а взагалі нема.

Також, на сьогодні відомі випадки, коли до людей похилого віку телефонують нібито працівники лікувального закладу, у якому вони перебували на стаціонарі, та пропонують купити чудодійні лікарські препарати. Лише придбавши запропонований товар, пенсіонери розуміють, що їх ошукали, адже зазвичай – це біодобавки, чи вітаміни, які вартують копійки. Після цього до них телефонують особи, які називаються працівниками Фонду страхування пацієнтів (якого, до речі, взагалі не існує). Вони пропонують нібито у рамках державної програми, компенсувати обманутим покупцям кошти, витрачені на лікування. Втім, за це теж просять заплатити. Так, в залежності від довірливості особи витягують з неї від 50 до 150 відсотків від суми, витраченої на так зване лікування.

«Тож, органи прокуратури вкотре наголошують – будьте обачні та пам’ятайте – дзвінок на мобільний з невідомого номера – це перший сигнал, що ваш співрозмовник може виявитися шахраєм. У випадку отримання подібних сумнівних дзвінків відразу телефонуйте в міліцію за номером 102», – йдеться у повідомленні