Громадські середовища Луцького Майдану пропонують новому голові облдержадміністрації використовувати механізми громадської участі у прийнятті важливих владних рішень. Повідомляє «Волинська правда» з посиланням на інформаційну службу Луцького Євромайдану.
Так, під час спільної наради представників Громадського сектору Волині, Правого сектору Волині, Самооборони та Автомайдану було прийнято рішення про розробку та лобіювання нових механізмів впливу громади на діяльність влади. Це стосується і кадрової політики, яка, на думку громадських активістів, повинна проводитись на принципах відкритості, публічності та фахової конкурентності.
Одним із дієвих механізмів, що на сьогоднішній час може допомогти досягнути поставлених цілей є громадські слухання щодо кадрових призначень. Йдеться про публічні обговорення кандидатів, їх діяльності в минулому та представленої ними програми розвитку відповідної сфери чи територіальної одиниці.
На переконання громадських середовищ Луцького Майдану застосування цього механізму дозволить розповісти громаді про осіб, які претендують на керівні посади в області, показати їх організаторські, комунікативні та морально-етичні якості, а також виявити факти та відомості, що можуть стати на заваді призначенню кандидата на посаду.
Громадські активісти врахували досвід проведення стихійних та неорганізованих громадських обговорень кандидатур на посади заступників голови ОДА та начальника управління МВС. Тому було запропоновано цілісне бачення застосування механізму громадських слухань. Зокрема активісти наполягають на дотриманні наступних принципів:
-посади, на які відбувається підбір кандидатів, мають бути оголошені публічно;
-кандидатури на оголошені посади можуть подавати партії, громадські об’єднання та громадяни особисто;
-кожен із бажаючих кандидатів повинен дати згоду на оприлюднення своєї біографії та інших відомостей про себе;
-громадські слухання проводяться згідно оголошених посад, тобто в один день запрошуються всі претенденти на певну посаду;
-оголошення про проведення громадських слухань щодо тієї чи іншої посади має бути оприлюднено за 2 дні до моменту їх проведення (як виняток - за 1 добу);
-громадські слухання проводяться публічно за участі усіх бажаючих;
-громадські слухання проходять за чіткою структурою та модерацією;
-кандидати на посади мають представити своє резюме та короткий план дій;
-результати обговорень повинні враховуватись керівником, який буде призначати/погоджувати особу на посаду.
Громадські слухання за наявності політичної волі керівництва області можна проводити упродовж тижня.
Пропозиції із детальним описом застосування механізму громадських слухань щодо кадрових призначень були передані голові Волинської облдержадміністрації увечері 13 березня. Більше того, представники громадських середовищ заявили про готовність бути організаторами та модераторами цих зібрань. За станом на ранок 15 березня відповіді від представників нової влади поки отримано не було.
Громадські середовища Луцького Майдану вкотре наголошують, що ключовим завданням своєї діяльності вони ставлять зміну системи управління, а не заміну одних облич у владі на інші. Також важливим завданням є розробка та запровадження дієвих механізмів участі громадськості у прийнятті рішень владою.
Якщо новопризначені керівники органів влади та очільники місцевих осередків партій підтримають такі пропозиції, то громадські активісти готові спільно з ними братися за реалізацію поставлених завдань. У випадку, якщо влада та політики проігнорують позицію громадських середовищ, то останні будуть змушені шукати та використовувати інші легальні способи впливу на них.
Коментарі
коментарів немає