Наслідки «розбудови Нової Волині», судячи з усього, уже починають вилазити, мов гриби після дощу. І, як бачимо, ці наслідки - мало втішні. Бо гроші на будівництво нових доріг, дитсадків, шкіл, лікарень та інших соціальних об'єктів у переважній частині випадків ділилися навпіл. Частину про людське око освоювали за призначенням, а решта десь осідали, та так віртуозно що зараз і кінці вішукати важко.
Одним з таких наслідків такого «покращення» від Бориса Клімчука стало будівництво нового міськрайонного центру зайнятості у Володимирі-Волинську. Тендер на роботу виграла така собі дудівельна компанія «Траст-Інвест-Буд».
Вочевидь, члени тендерного комітету повірили назві «Траст-Інвест-Буд», що у перекладі означає «довіряти-вкладати-будувати». Довірили і вклали, але .. не збудували.
Лише після судової тягани, яка тривала понад два місяці, Волинський обласний центр зайнятості зміг відсудити свої майже півтора мільйона із семи. Саме на стільки залишилося недобулованим приміщення, проте гроші, які виділялися з соціального фонду, вже встигли безслідно щезнути. Для того, щоб зрозуміти де поділася така сума, треба було провести шість судових засідань.
Зауважимо, що питання, куди поділися державні мільйони, не зацікавило ні правоохоронців, ні прокуратуру. Представники центру зайнятості у суді самі доводили свою правоту.
Зрештою, після довгих і заплутаних тяганин суд таки обов'язав будівельну фірму віддати 1 309 733 грн. та ще «накинув» 100 тисяч пені.
Сама суть цієї справи полягала в тому, що у ще 2010 році обласний центр зайнятості провів тендер на будівництво Міськрайонного Центру зайнятості у місті Володимир-Волинський. Переможцями цього тендеру і стала фірма «Траст-Інвест-Буд».
Між замовником та забудовником було укладено договір на будівництво центру зайнятості на суму 7 млн.грн. за кошти соціального фонду.
Спочатку все йшло ніби нормально – замовник перераховує кошти, а підрядник будує. Але раптом почались дивні відтермінування та відписки з боку підрядника.
Спочатку забудовник просить продовжити термін здачі об’єкта на 2 місяці, потім на 3, апотім взагалі на 40 місяців.
Коли замовник, тобто Волинський обласний центр зайнятості затребував акт виконаних робіт, або ж звіт про закуплені для будівництва матеріали, фірма-забудовник, тобто компанія «ТІБ» справно надсилала усі документи. Тільки от сам об’єкт ніяк не будувався.
Приміщення нового Володимир-Волинського міськрайооного центру зайнятості планували здати в експлуатацію ще у серпні минулого року, але станом на сьогодні об’єкт готовий на 82%, а у підприємства перед замовником «висить» борг у сумі 1 309 733 грн.
Де ж взявся такий борг?
Як довели у суді, замовник справно і вчасно перераховував кошти на рахунок фірми, а вона у свою чергу купляла будматеріали. За умовами договору, якщо протягом трьох місяців з дня перерахування коштів підрядник не використовує кошти, тобто не купує матеріали і відповідно не будує з них об’єкт – підрядник зобов’язаний повернути або кошти, або матеріали.
Ще на початку будівництва центр зайнятості перераховував аванс двома сумами – 1 644 млн.грн. і 300 тис.грн., тобто загальна сума 1 944 млн.грн. Сума авансу визначається умовами договору, тобто 30% від всієї суми.
Наразі ми й маємо таку ситуацію – кошти перераховано, але будівництво не рухається з мертвої точки, хоча забудовник запевняє, що всі кошти витрачено на придбання будматеріалів.
Тепер постає питання де ж ті будматеріали, якщо на папері вони є, а будувати нема з чого?
У 2013 році була заборгованість близько 1 700 000 грн, у зв’язку з цим, центр зайнятості звернувся до фірми із вимогою надати підтвердження того, що ці кошти затрачені на будівництво. Забудовник такі документи надає.
Але час іде, а нічого не будується.
Тому справа і дійшла до суду.
Зауважимо, що справа за позовом Волинського обласного центру зайнятості до «Траст-Інвест-Буд» про стягнення боргу розглядалася вже вшосте.
Досі ніяк не можна було з’ясувати де ж будматеріали? Тому суддя Андрій Вороняк взявся затято випитувати у відповідачів куди і на що були витрачені кошти.
Юрист фірми «ТІБ» Олександр Людва спершу взявся запевняти суд, що кошти були використані на придбання матеріалів.
Однак заступник гендиректора фірми Тетяна Соловей одразу ж заперечує.
«Саме ці матеріали були придбані не за аванс. У 2010 році матеріали були придбані за аванс частково, а інші попали в решту»,- відповіла заступник.
Коли ж суддя Андрій Вороняк почав з’ясовувати де ж ті матеріали, то відповіді представників фірми забудовника щоразу дивували і все більше заплутували учасників процесу.
Спочатку була озвучена версія про те, що на об’єкті будівництва зараз згадані матеріали є, однак які саме і в якій кількості, ніхто достеменно не знає.
«Це ж треба проводити ревізію, це ж за годину не порахуєш», - почала переконувати Тетяна Соловей.
Однак суддя заперечив і заявив, що якщо немає результатів ревізії, хоча відповідачі зобов’язані були її провести, то немає і самих будматеріалів, адже у суду немає жодних доказів їх існування.
Тепер юрист відповідача взявся висувати другу версію того куди ж насправді були витрачачені кошти.
«У зв’язку з тим, що проводилась заміна мереж водо-, газопостачання та каналізації, були певні зупинки процесу будівництва. Але тоді в нас з’явились витрати на охорону приміщення, на освітлення і так далі. Ця сума боргу про яку говорить позивач вона дійсно є, але вона була витрачена на збереження об’єкту нерухомості»,- переконує Олександр Людва.
Тоді суддя поцікавився чому будівництво не виконувалось із наявних матеріалів.
«Так а чому ви не зробили те, що потрібно із того що є - огорожа, фарба, ворота, сантехніка, плитка…?», - запитав служитель Феміди.
Тут пан юрист почав вдаватися у складнощі та нюанси процесу будівництва.
«Коли проводиш якісь роботи – то з одних випливають інші. Ти не можеш зробити, щоб не зачепити інше»,- бідкається захисник.
Начальник юридичного відділу центру зайнятості Оксана Герасимчук не йме віри, що 1 300 000 гривень можна було витратити на охорону та опалення.
«Тобто ви хочете сказати, що всі кошти ви витратили на охорону будівництва?», - перепитала юрист центру зайнятості.
«На охорону були витрачені значні кошти. І це були кошти самого підприємства («Траст-Інвест-Буд», - ред. ), ну і ще трохи взяли з авансу», - перечить сам собі юрист будівельної фірми.
«Ви нам гарантували, що всі 1 700 ви витратили на матеріали, але ви нам надали акт виконаних робіт лише на суму 100 чи 200 тисяч. Але на сьогоднішній день заборгованість лишається на 1 309 млн. грн. То яким чином ви надали в 2011 році звіт про те, що на всю суму 1 700 000 грн. ви закупили матеріалів?»,- поцікавилась головний бухгалтер центру Валентина Дунас.
«Так ви нас просили надати звіт не за які гроші, а що саме в нас є куплено? В нас всі кошти зі всіх замовлень приходять на один рахунок. От ми вам і надали звіт на всю суму. Але ми купували будматеріали не за ваші гроші»,- починає викручуватись Тетяна Соловей.
«А чому ви в свій звіт включали матеріали, які були придбані за інші кошти?»,- поцікавився суддя.
«Так реєстр не вимагав що за їхні кошти, а вимагав показати матеріали які в нас були в наявності»,- пояснила Тетяна Соловей.
«Крім того може бути таке, що ми ці матеріали використовували на інші об’єкти. Коли була перерва у будівництві, то ми охороняли і опалювали ваш об’єкт, а матеріали використовували на інших об’єктах»,- продовжила заступник генерального директора фірми.
«Тобто ви хочете сказати, що наші матеріали не лежать на будівництві, а вже використані на інших об’єктах?»,- намагається хоч щось у цьому всьому зрозуміти Оксана Герасимчук.
«Ні, я хочу сказати, що ми матеріали купили на ваші кошти і в нас ще лишилось трохи невикористаних матеріалів. Тисяч на 100», - заплутує справу ще більше Тетяна Соловей.
«То як так може бути, якщо тільки огорожа коштує 100 тисяч?»,- продовжує з’ясовувати деталі суддя.
Окрім того, позивачі навіть не згадували про стягнення неустойки. Пошкодували з огляду на те, що забудовники й без того у скрутному становищі.
Однак суддя Волинського господарського суду виніс рішення задовольнити позов у повному обсязі - стягнути з ТзОВ з додатковою відповідальністю «Траст-Інвест-Буд» кошти у сумі 1 417 000 гривень, з яких 1 309 000 грн. боргу та 107 000 неустойки. Крім того ще й 28 355 гривень судового збору.
Тепер, вочевидь, волиняни довго сидітимуть без нових доріг, ні шкіл, ні лікарень. Бо навіть якщо усявити, що відтепер ніхто не крастиме і усі гроші чесно надходитимуть державі, то ті мільйони, що уже пішли на «покращення» і десь поділися, покриватимуть ще дуже багато часу.
Будували «Нову Волинь» - «під шумок» розікрали мільйони (4 фото)
п'ятниця, 28.03.14 12:44Помилка в тексті?Виділи її мишкою та натисни Ctrl + Enter
Коментар буде опубліковано після модерації
Коментарі
Станіслав С.
28.03.2014 14:36:08
Ще не вечір...! Це є господарський спір Сторін. Cуддя проявив повну упередженність (пропіарився.., щоб утриматись). Чорний піар тут - не в тему! Заказна "пісянина" бездарів ..., що розбираються і навіть в футболі. А де честь? PS. Один із листів Підрядника до Замовника,- з якого нормальним людям стає зрозуміла ситуація. ВОЛИНСЬКИЙ ОЦЗ ----------------------------- КУЧМУК Р.Є. Шановна Раїса Євгенівна! Компанія «ТІБ» поділяє стурбованість Ваших відповідальних працівників з приводу закінчення терміну будівництва В-Волинського МРЦЗ. З приводу зазначеного в листі терміну завершення будівництва В-Волинського МРЦЗ ми змушені пояснити про наступне : - В Додатковій Угоді № 5 від 27.10.2011 року до Договору підряду №20 від 23.02.2010 року Сторони виклали п. 2.1. в уточненій редакції - де зазначили, що Генпідрядник завершить виконання робіт протягом 27 місяців з дня початку виконання робіт. - Актом робочої комісії від 06.04.2010 Сторони засвідчили 06.04.2010 року про початок виконання робіт. (Акт додається). Таким чином кінцевий термін виконання робіт відповідно до умов Договору підряду №20 із врахуванням внесених змін за станом на 27.10.2011 року є шосте липня 2012 року. З приводу надання аргументованих пояснень припинення будівельних робіт з грудня 2011 року пояснюємо наступне: - Замовник виставив на торги об’єкт із простроченими технічними умовами і мало вивченою технічною документацією, - як наслідок змушений був в ході будівництва поновлювати технічні умови, виправляти технічні помилки та з цього приводу вносити відповідні зміни в проект і це його право. - Таким чином у будівельне виробництво потрапила технічна документація із наявністю великої кількості технічних помилок , - свідченням тому є листи Підрядника протягом всього терміну будівництва. - Замовник протягом 2011 року (по незалежних від себе причинах) своїм невчасним реагуванням на листи Підрядника ( листах №80 від 04.02.2011 року, №104 від 22.02.2011 року, №110 від 02.03.2011 року, №114 від 04.03.2011 року, №115 від 04.03.2011 року, №192 від 15.06.2011 року, №259 від 06.10.2011 року, №273 від 24.10.2011 року ) постійно тормозив будівництво – і, як наслідок ,Підрядник не мав можливості виконувати в теплу пору року певні види робіт та увійшов в осінньо-зимовий період 2011-2012 року без влаштування зовнішніх мереж водопроводу, каналізації, кабельної лінії ВЛ-04 і опалення через відсутність вчасних проектних рішень по мережах та газових котлах. - В грудні 2011 року Замовник вкотре на вимогу органів місцевого самоврядування м. В-Волинський вніс зміни в проектно-технічну документацію (змінені зовнішній водопровід, каналізація, кабельна лінія електропостачання КЛ-04, опалення приміщення-замінені котли, внутрішнє газопостачання, тощо). На дані зміни Замовник передав Підряднику проектну документацію 27.12.2011 року, - як наслідок в осінньо-зимовий період 2011-2012 року роботи були зупинені, як всередині приміщення, так і назовні . - Всі Додаткові угоди продуковані Замовником, як правило, через наявність технічних помилок в проекті, або внесення змін через заміну технічних умов. Внесені Замовником зміни в проект після Додаткової угоди №5 від 27.10.2011.року передбачають значне подорожчання виконання названих обсягів робіт в порівнянні до попереднього кошторису, на основі якого була складена тверда Договірна ціна. В переданих 27.12.2011 року змінах Замовником не обумовлено за рахунок яких коштів мають бути виконані додаткові обсяги робіт,- коригування зведеного кошторису не проведено. Окрім цього на даний час відсутня кошторисна документація на пожежо - охоронну сигналізацію та автоматичне управління пожежогасінням ,відсутній кошторис на внесення змін по огородженню ділянки, відсутні технічні умови на зовнішню телефонну мережу (термін закінчився в 2009 р). Це і є об’єктивні причини зупинки виконання робіт. Таке супроводження будівництва спонукало до значного збільшення термінів будівництва, що обумовило значні збитки Підряднику в частині перетримання охорони будівництва , збільшення адміністративних, транспортних та інших витрат. На даний момент Підрядник поніс не покриті будівництвом витрати через відсутність вчасних технічних рішень та кошторису. Підрядник має достатні матеріальні ресурси (будівельні матеріали, вироби,тощо) для продовження будівництва, вирішує кошти на заробітну плату робітників, сплату обов’язкових платежів, податків. Останній провів відповідну договірну роботу із Субпідрядними підприємствами та Постачальниками, а про проблемні питання доповідав на останній виробничій нараді. Ми розраховуємо і на допомогу Замовника. Ми спільно маємо великий досвід аналогічного будівництва і сподіваємось, що і в умовах подолання фінансової кризи знайдемо вірні рішення та спільно достойно введемо дане приміщення в експлуатацію. Маємо сподівання на вирішення всіх питань і із сторони Замовника. Додаток: Копія Акту робочої комісії про початок робіт. З повагою Генеральний директор С.Й. Соловей
То все-таки
28.03.2014 15:14:03
1) де поділись гроші? 2) чому суд не взяв ваших доводів до уваги? чи ви тільки зараз про це згадали. коли з вас їх стягнули?
Станіслав С.
28.03.2014 15:51:29
Замовник (через не належне виконання своїх функцій) наніс Підряднику величезні збитки. Суд (вірніше суддя) пропіарився перед пресою і не захотів розглядати Зустрічний позов. Останній буде подано окремо. Попереду ще апеляція. Ми вірили Суду до останнього, що буде професійний розгляд. З представлених підрядником доказів все зрозуміло. Все буде добре.
безробітний
03.04.2014 18:07:55
Да! Серйозна хата.Беруть приклад з Януковича і іже з ним. Голуби, поубавте апетити -буде менше безробітних і таких " палаців щастя". Будуйте за власні кошти і все буде добре.