Обласний центр Волині починає політику тотальної економії. Відповідне розпорядження підписав Луцький міський голова Микола Романюк. Пише Волинський інформаційний портал.

Луцький міський голова Микола Романюк підписав розпорядження про заходи щодо економного і раціонального використання бюджетних коштів та збалансування бюджету міста Луцька у 2014 році в процесі його виконання.

З метою забезпечення організації виконання бюджету міста у 2014 році, належного наповнення його доходної частини, економного і раціонального використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни слід провести низку заходів. Зокрема управлінню фінансів та бюджету, відділу управління майном міської комунальної власності проаналізувати чинні рішення міської ради щодо надання пільг з плати за оренду нежитлових приміщень  міської комунальної власності, та в разі доцільності скасування вказаних пільг підготувати відповідні проекти рішень міської ради з метою наповнення бюджету міста.

Управлінню транспорту та зв’язку, управлінню містобудування та архітектури, департаменту житлово-комунального господарства  з метою залучення  надходжень до бюджету міста збору за місця для паркування транспортних засобів затвердити перелік спеціально відведених місць для забезпечення паркування транспортних засобів. Розглянути можливість виділення та облаштування місць для паркування автотранспорту, у тому числі місць для паркування служб таксі.

Відділу управління майном міської комунальної власності доручили протягом місяця забезпечити: перегляд ставок надання в оренду майна спільної власності територіальної громади міста господарюючим суб’єктам, розміри яких нижчі від ринкових ставок за 1 квадратний метр нерухомості на території міста шляхом переукладення договорів оренди зазначеного майна з його користувачами.

Чимало повинно зробити й управління земельних ресурсів, а саме: припинити в установленому законодавством порядку користування земельними ділянками особами, які систематично не сплачують земельний податок або орендну плату за землю та переглнути договори оренди земельних ділянок, укладених з орендною ставкою, нижчою від трикратного розміру земельного податку.

Головним розпорядникам коштів бюджету міста потрібно невідкладно провести детальний аналіз врахування в кошторисах установ у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ та розрахунки за спожиті енергоносії і комунальні послуги. Утриматись від планування видатків, пов’язаних зі стимулюванням працівників установ, що фінансуються з бюджету міста. Забезпечити здійснення в повному обсязі витрат на оплату праці та розрахунки за спожиті енергоносії і комунальні послуги відповідно до встановлених законодавством умов оплати праці та фактичного споживання відповідних послуг за укладеними згідно з вимогами частини третьої статті 51 Бюджетного кодексу України договорами.

Ужити заходів щодо перегляду непершочергових витрат з метою спрямування коштів виключно на здійснення згаданих першочергових витрат для забезпечення виконання вимог бюджетного законодавства.

 Збільшення штатної чисельності працівників бюджетних закладів, у разі виникнення обґрунтованої необхідності, здійснювати  виключно за  письмовим  погодженням міського голови.

Ужити заходи щодо недопущення неефективного використання коштів бюджету міста на реалізацію міських програм. Забезпечити скорочення асигнувань бюджету на реалізацію міських цільових програм згідно з додатком. Припинити підготовку проектів нових міських програм або внесення змін до затверджених програм, що потребують додаткового фінансування з бюджету міста.

Також міський голова вимагає забезпечити дотримання суворої фінансово-бюджетної дисципліни, посилення роз’яснювальної роботи з розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів та запобігання порушенням, що призводять до втрат фінансових ресурсів та майна; припинення придбання автотранспортних засобів, меблів і побутової техніки для адміністративних приміщень та службових кабінетів, мобільних телефонів, ноутбуків,   здійснення витрат на оплату послуг мобільного зв’язку, проведення ремонту адміністративних приміщень та службових кабінетів (крім приміщень, що перебувають в аварійному стані) установами, що фінансуються з бюджету міста; зменшення на 30 відсотків витрат на утримання службового автотранспорту, та послуг зв’язку; припинення використання бюджетних коштів для проведення заходів з відзначення пам’ятних та історичних дат, ювілеїв підприємств, установ та організацій, а також ювілеїв і вшанування пам’яті видатних осіб та інших подій, друкування продукції, не пов’язаної з виконанням завдань і функцій установ, що фінансуються з бюджету міста; зменшення обсягу фінансової підтримки небюджетних організацій за рахунок бюджетних коштів; розробку та затвердження планів заходів з енергозбереження із забезпеченням зменшення витрат  на оплату комунальних послуг та енергоносіїв  бюджетними установами; взяття у 2014 році бюджетних фінансових зобов’язань за загальним фондом бюджету міста відповідно до затверджених кошторисів у межах асигнувань, визначених помісячними планами асигнувань (планами використання бюджетних коштів), з урахуванням необхідності вжиття заходів з економії коштів,  та реєстрацію зобов’язань до 11 та 21 числа кожного місяця включно, а за спеціальним фондом бюджету – подання пропозицій управлінню фінансів та бюджету щодо фінансування відповідно до помісячного розпису бюджету міста до  3 та 16 числа кожного місяця; подання щомісячних звітів управлінню фінансів та бюджету міської ради про використання коштів спеціального фонду бюджету в частині власних надходжень бюджетних установ за всіма джерелами  надходжень до цього фонду до 10 числа місяця, що настає за звітним.

Також потрібно установити персональну відповідальність керівників бюджетних установ за виникнення кредиторської заборгованості за захищеними статтями витрат  внаслідок невчасного використання профінансованих коштів, реєстрації бюджетних фінансових зобов’язань у останні дні місяця або понад обсяги асигнувань, визначені помісячними планами асигнувань (планами використання бюджетних коштів).