Перевізники, які працюють на маршрутах № 9, 9а, 12, 18, 19 та 22, знизили вартість проїзду з допустимих 3 гривень до 2,50, а на маршрутах №15 і 15а лишили на рівні 1,50. З їх слів, зробили це для того, щоб не втратити пасажиропотік, який набагато зменшився після запровадження нових тарифів, - пише Інформаційне агенство Волинські новини.

Нагадаємо, 7 травня члени виконкому Луцької міської ради усе ж підтримали рішення про підвищення вартості проїзду у маршрутних таксі та визначили граничну вартість проїзду.

Так, проїзд в автобусах, які працюють на маршрутах №15 та 15а мав становити 2 гривні;

2,50 мав коштувати проїзд в автобусах, які курсують маршрутами № 1, 2, 3, 4, 8, 10, 11, 14, 16, 17, 17а, 21, 23, 24, 25, 26, 26а, 27, 27а, 28, 29, 30, 31, 32, 47.

А проїзд в маршрутних таксі № 9, 9а, 12, 18, 19, 22 мав вартувати 3 гривні.

Проте нові тарифи для маршрутів №9 та 9а, які ввели в дію 12 травня, протримались недовго. Адже вже сьогодні, 14 травня, проїзд в них коштує стільки ж, скільки й у інших маршрутках – 2,50 гривні. Як і раніше, 1,50 гривні платять за проїзд і пасажири автобусів №15 та 15а. Тут ціну навіть не пробували піднімати. Ба! Більшість пасажирів стали дуже вибагливими і чекають виключно цього маршруту.

Здешевлення або ж непідняття ціни проїзду, зі слів начальника відділу автобусних перевезень Луцького підприємства електротранспорту Петра Павловського, є вимушеною мірою перевізників Луцька для збереження пасажиропотоку на вищезгаданих маршрутах.

Як зазначає посадовець, дорожчі маршрути просто не витримують конкуренції. Мовляв, їх послугами, здебільшого, стали користуватись лише громадяни, яким потрібно дістатись з однієї кінцевої зупинки до іншої. І хоча нові тарифи для «дальніх» маршрутів, з його слів, не є рентабельним, іншого виходу у перевізників, мовляв, просто немає: «Краще їздити по 2,50, ніж возити по дві людини з кінцевої», - каже він.

Наостанок посадовець додав, що згодом питання тарифів будуть переглядати, оскільки перевізники вимагали у міської влади встановити вартість проїзду на всіх без виключення маршрутах у розмірі 3 гривень - у такому разі проблема маршрутів, які ігноруються, відпала б. Щоправда, тоді члени виконкому міськради до поради не дослухались.

Щодо водіїв автобусів, то до чергових змін вони, здебільшого, ставляться скептично. Хоча розуміють, що іншого виходу із ситуації поки немає:

«Якщо людині потрібно проїхати лише декілька зупинок, або до якогось місця, куди їде решта маршруток, то вона чекає інший автобус, щоб не переплачувати 50 копійок. З людської точки зору я це чудово розумію. Але хто зрозуміє нас? Пасажирів за ці два дні [з 12 по 13 травня, - авт.] стало набагато менше. Доходило до того, що в час пік їздив напівпорожнім. Що вже казати про звичайні години дня», - нарікає водій маршрутного таксі №9 пан Олександр.

Чоловік впевнений, що вирішенням проблеми стане запровадження єдиного тарифу на проїзд по місту у розмірі 3 гривень. Тоді, як він вважає, вдасться відновити звичний пасажиропотік.

Щоправда, цю думку не поділяють у Волинському обласному територіальному відділенні Антимонопольного Комітету України. На думку антимонопольників, різна вартість проїзду на тих чи інших маршрутах відновить цінову конкуренцію на ринку пасажирських перевезень у місті.

«Що наразі і відбувається», - коментують ситуацію в антимонопольному комітеті

Саме тому згідно з результатами аналізу проектів рішень щодо підвищення вартості проїзду, Відділення погодило їх в частині дотримання порядку формування граничної вартості проїзду за одну поїздку одного пасажиру у розмірі 2,5 – 3 гривень в залежності від протяжності маршрутів, при пропозиції перевізників 3 гривні на всі маршрути.