Впродовж 14-21 травня у Повітряних силах Збройних Сил України відбувається льотно-методичний збір з бойового злагодження екіпажів, пар та ланок тактичної та транспортної авіації. Про це інформує «Волинська правда».

Зокрема, на території Волинської області, у рамках проведення цього заходу, упродовж чотирьох діб відбувалася підготовка екіпажів бомбардування авіації. Для проведення занять, з однієї із бригад тактичної авіації до Луцька було передислоковано фронтові бомбардувальники СУ-24 М (за класифікацією НАТО – «Фехтувальник»). Також для пілотажної підготовки льотного складу на луцьке летовище прибули навчально-бойові літаки Л-39 (за класифікацією Північно-Атлантичного альянсу «Альбатрос»).

Черговий етап збору на території Волинської області проходить під керівництвом заступника управління підготовки та застосування авіації командування Повітряних сил Збройних Сил України льотчика-снайпера полковника Сергія Близнюка. Разом із ним тренуються військові льотчики, які підтвердили кваліфікацію «1», «2», «3» класів. Загалом льотно-методичний збір на військовому аеродромі «Луцьк» зібрав близько 200 осіб із числа льотного, інженерно-технічного, аеродромного персоналу та посадовців управлінської ланки.

Відзначимо, що на Волині відбувається завершальний етап зборів. Для цього пілоти тренувалися у інших регіонах країни. Екіпажі бомбардувальної авіації відпрацювали завдання з бойового застосування. А саме: здійснили практичні бомбометання по наземних цілях, виконали різного роду маневри у повітрі в районах ураження навчальних цілей. Ці завдання виконували над одним із полігонів Повітряних сил ЗС України, який розташовується у Волинській області.

Додамо, що поруч із літаками розміщується медична служба та пожежна машина, а також спецавтомобілі, котрі підвозять авіаційне паливо.

Зауважимо, що перед тим, як сісти до кабіни літаків, пілоти бомбардувальної авіації приділяють належну увагу теоретичній підготовці. У залежності від льотного завдання, кожен військовий пілот проходить попередню підготовку та отримує передпольотні вказівки. Вони обов’язково проходять спеціальну психологічну підготовку, яка спрямована на успішне виконання польотного завдання. Також пілоти проходять ретельний медичний огляд.

Додамо, що льотчиків та техніків добре харчують, адже їм потрібно бути не голодними, щоб мали сконцентровану увагу.

Загалом на завершальному етапі зборів заплановано виконання трьох льотних змін, під час яких кожен із пілотів зможе підвищувати свій фаховий рівень і додати до своєї скарбнички ще кілька годин загального нальоту. Фактично, кожен із учасників даного збору під час своєї служби провів у небі не один десяток годин, виконуючи різного року навчально-бойові завдання.

Журналістам вдалося поспілкуватися із живою легендою української авіації, 60-річним льотчиком-снайпером генерал-лейтенантом запасу Станіславом Павловичем. Цей видатний чоловік пройшов війну в Афганістані, на його рахунку – 2 тисячі годин у повітрі. Він розповів, що під час навчань із підготовки льотного складу до бойових дій один льотчик як мінімум здійснює 3-4 вильоти за день. Він радіє, що українські літаки нарешті стали на крило, адже протягом понад 20 років Незалежності України льотчики не відточували свою льотну майстерність, а зараз у пілотів у повній мірі є усі можливості для цього.

Щоправда, він відзначив, що раніше у льотне училище при вступі було 6 людей на місце. А пізніше престижність цієї професії зменшилася через відсутність вильотів. Станіслав Павлович сподівається, що такі потужні навчання заохотять молодь ставати військовими льотчиками.

Він наголосив, що бойовий дух пілотів та особового складу – дуже високий. Пілоти літають із задоволенням.

Заступник управління підготовки та застосування авіації командування Повітряних сил Збройних Сил України льотчик-снайпер полковник Сергій Близнюк зауважив, що розвідники та бомбардувальники мають нагоду відточити свою професійну майстерність на летовищі та полігоні. Він наголосив, що і молоді пілоти, і досвідчені льотчики рвуться в небо.

Секретар Луцької міської ради Сергій Григоренко зауважив, що мерія всіляко допомагає українським військовим. Наприклад, для луцького аеродрому та військової частини у Володимир-Волинську було перераховано 38 тисяч одноденної заробітної плати працівників мерії. Також планується виділити 132 тисячі гривень для закупівлі 50 шоломів для бійців Нацгвардії.

Додамо, що українські льотчики щиро вдячні підприємцям, благодійним фондам та пересічним громадянам, котрі перераховують кошти, приносять харчі і ковдри, щоб зробити їхні побутові умови кращими.

Довідка «ВП»:

Фронтовий бомбардувальник із крилом змінної стріловидності СУ-24 прийнятий на озброєння у 1975 році. Призначений для нанесення ракетно-бомбових ударів у простих та складних метеоумовах вдень та вночі, в тому числі на малих висотах з прицільним ураженням наземних та надводних цілей. Літак має на озброєнні сучасні навігаційні бортові прилади. Також має режим автоматичного низьковисотного польоту із оминання рельєфу місцевості на висоті 50 метрів. У залежності від поставлених завдань може нести ракетне або бомбове озброєння. За часів Радянського Союзу СУ-24 використовувався як носій тактичної ядерної зброї. Може використовуватись як літак-розвідник із глибиною польоту до 400 кілометрів вглиб фронту. Злітна маса апарату – 40 тон. Найвища точка – 12 кілометрів. Швидкість – 1700 кілометрів на годину. Епікаж – льотчик та штурман.

Навчально-бойовий літак Л-39 чеського виробництва. Прийнятий на озброєння у 1971 році. В Збройних Силах України використовується як навчально-бойовий літак, який призначений для пілотажної підготовки льотчиків. Може нести на собі ракетно-гарматне та бомбове озброєння. Екіпаж, в залежності, від модифікації, один або два пілоти. Може підніматись на висоту до 12 тисяч метрів.