Через недобросовісність орендарів кар’єрів, де видобувається пісок, у Рожищенському районі виникає безліч суттєвих проблем. Про це 16 червня на оперативній нараді у голови ОДА розповів голова Рожищенської райдержадміністрації Вадим Дулюк, - пише Волинська правда.

За словами Дулюка, 50-тонні машини призвели до пошкодження доріг, а подекуди – до повного їх руйнування. Насамперед це стосується ділянок Сокіл-Рожище та Рожище-Крижівка.

Через погану якість дорожнього покриття виникають проблеми із проїздом автобусів, що викликає протест у населення.

«Кожен тиждень ми починаємо із зустрічей з людьми, які перекривають дороги», – розповів голова райдержадміністрації.

Також, зазначив Вадим Дулюк, існує загроза руйнування мосту через річку Стир.

Голова Рожищенської РДА зауважив, що на проблемних ділянках доріг встановлено обмежувальні знаки для вантажних автомобілів: максимальна вага вантажу – 20 тонн, максимальна швидкість – 40 км/год. Але, на жаль, ніхто цих обмежень не дотримується. Більше того, ці знаки періодично безслідно зникають.

За словами голови РДА, прибуток, який отримує район від діяльності орендарів, значно менший, аніж збитки від цієї самої діяльності. Так, зазначив Дулюк, на ремонт ділянки Сокіл-Рожище витрачено 1 млн 607 тис грн, а орендарями сплачено лише 684 тис податків. Зараз ця дорога потребує ремонту орієнтовно на 25 млн грн.

Голова Рожищенського району підкреслив, що неодноразово піднімалося питання будівництва альтернативної дороги, де орендарям запропоновано дольову участь, але жодних пропозицій від них не надійшло.

Також, за словами Вадима Дулюка, є ряд звернень громадськості щодо інших порушень, зокрема, захвату орендарями прилеглих територій, які подекуди обчислюються десятками гектарів. У результаті незаконного видобування корисних копалин утворюються несанкціоновані кар’єри, а згодом – стихійні сміттєзвалища.

«Ми не є противниками розробки надр в районі. Але такі результати теперішніх розробників ставлять під сумнів доречність погодження у подальшому дозволів іншим орендарям», – підкреслив Дулюк.

На думку очільника Рожищенського району, для збереження доріг доцільно було б зобов’язати орендарів встановити контроль ваги на виїзді з кар’єрів. Таку ініціативу підтримав керівник Волинської ДАІ Володимир Кравченя. Він відзначив, що це зняло б багато питань, адже переважна більшість конфліктів між працівниками державтоінспекції та водіями вантажівок виникає саме через відсутність контролю ваги.

Незадоволення роботою контролюючих органів стосовно випадків незаконного видобування корисних копалин висловив Григорій Пустовіт.

«Контролюючі органи повинні працювати. У нас якась дивна система: ми настворювали масу контролюючих органів, які нічого не можуть», – зазначив голова ОДА.

Начальник Державної екологічної інспекції Волинської області Олександр Ткачук зауважив: необхідно, щоби всі сільські ради відводили земельні ділянки, де є несанкціонований відбір піску, для видобування корисних копалин для власних потреб. На сьогодні у Рожищенському районі жодна сільська рада не підготувала відповідну документацію.

Перший заступник начальника Служби автомобільних доріг в області Михайло Кінах розповів, що на цей рік заплановано капітальний ремонт дороги Рожище-Топільно-Оленівка-Сокіл, витрати на які частково покладуться і на орендарів. Адже державні кошти Укравтодору не виділяються з 2012 року.