«Сім'я» Януковича продовжує заробляти мільярди на «Укрзалізниці». Так, зокрема, пов'язані із екс-президентом та його сином фірми монопольно володіють правом на страхування пасажирів.Пише ТСН.

З урахуванням того, що компанія щороку перевозить понад 500 мільйонів осіб, із кожного бодай по гривні - і страхові фірми Януковича тільки в 2013 році отримали майже 200 мільйонів прибутку. І це тільки початок історії про мільярдний заробіток на рейках, йдеться в програмі "Гроші".

Виявляється, що залізниця набрала кредитів у Всеукраїнському банку розвитку Саші Януковича. Керівництво різко зменшило гроші, які виділялись на амортизацію вагонів, та різко збільшили кредитування УЗ. Тобто, фактично компанію вганяли в борги.

А от пасажири і досі розплачуються по цих рахунках. "За цими кредитами держава платить... тобто, Януковичу", - говорить журналіст-розслідувач Юрій Ніколов. Ще одна схема з УЗ "Сім'ї" - щороку більше семи мільярдів вигравали на залізничних тендерах фірми, які також міцно пов'язані з Олександром-стоматологом.

ВІДЕО МОЖНА ПЕРЕГЛЯНУТИ ТУТ

Таким чином, одна із найбільших державних компаній України стала ледь не найбільшою годівницею кримінальної "родини". "Треба враховувати, що УЗ - це монополія, де крутяться великі "живі" гроші.

Отже, було вигідно залишати можливість "стригти" з неї дивіденди оточенню президента", - розповідає екс-очільник південної залізниці Віктор Остапчук. Навіть екс-глава південної залізниці, який придбав скандальні "Хюндаї", не боїться в голос говорити про захмарну корупцію.

 "Може це і жорстко звучить, але держава за всі ці роки ставилася до "Укрзалізниці" як до корови, яку постійно доїли, але при цьому не годували. І сьогодні вона готова відкинути копита", - додав Остапчук. Аби цього не сталося, галузь потребує термінового реформування, б'є насполох начальник поїзда, профспілковий діяч Олександр Абросімов.

"Якщо зберегти все як є, то ми скоро втратимо залізниці", - заявив він. Цікаво, що план реформи залізниці і навіть відповідні закони були написані ще кілька років тому за допомогою європейських спеціалістів. Але Янукович не поспішав втілювати ці плани в життя, бо тільки старими рейками у Межигір'я могли заходити ешелони готівки.

Водночас експерти, підозрюють найстрашніше – "Укрзалізниця" так і не зрозуміла, проти чого стояв Майдан. Янукович втік, але всі його люди лишилися в залізничній системі. Вони продовжують збагачуватися і платити данину родині екс-президента. Крім того, маючи вагони готівки, вони активно намагаються домовлятися із новими чиновниками, аби ті не поспішали вводити європейські зміни.

Необхідно зазначити, що "Укрзалізниця" складається із шести окремих залізних доріг, а також понад п'ятдесяти окремих підприємств. Усюди потягами "рулить" свій керівник, наділений безмежною владою. Це фактично окремі князівства - гроші мільярдами висмоктують із державного бюджету, при цьому далеко не всі бажають працювати на країну.