Економічна асоціація з Євросоюзом – це і величезний шанс для нашої країни, і не менші виклики, - пишуть Факти.
Адже сито суворих євростандартів подолають не всі українські виробники. Ці нові локомотиви виходять з цехів дніпропетровського підприємства. Але ринок ЄС відданий чехам. Конкурувати з ними можна буде лише, оновивши виробництво мінімум на половину та пройти спеціальну сертифікацію.
«Який вихід з цього - це залучення стратегічного інвестора з участю зарубіжних фірм, які виготовляють аналогічну продукцію», - каже головний інженер ДП «Електровозобудування» Валерій Олівсон. Наші швейні фабрики на повну працюють на Європу – отримують звідти тканини, шиють для міжнародних брендів, і тоді відправляють на Захід.
А ось зі своїм товаром просунутись на західний ринок складніше – потрібно сертифікувати і сировину, і саме виробництво. А ще для української легкої промисловості у європейців є мита – від 6 до понад 10%.
Поставки наших літаків на європейський ринок не обмежують ні мита, ані квоти. Але почати конкурувати українці зможуть, коли сертифікують за євростандартами усе виробництво – від двигуна до комплектуючих. А це сотні мільйонів доларів.
Українським промисловцям потрібно знайти гроші на сертифікацію товарів, а чиновникам – нарешті взятися за гармонізацію з європейськими технічних регламентів. Ця справа вже давно загрузла у чиновницьких коридорах. Проте нині уряд налаштований оптимістично.
«Питання навіть не в тому, щоб обов’язково в ЄС постачати все. Не в цьому ж мета. Взагалі, в цілому мета – підняття української економіки, зниження її енергоємності, підвищення продуктивності праці», - каже урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій Пятницький.
Найбільш підготовлені до зони вільної торгівлі українські металурги та агро-промисловий сектор. Решті доведеться сутужно, адже застарілі виробничі потужності доведеться повністю міняти. А тому вже зараз варто шукати інвесторів.
Інакше величезний європейський ринок з півмільярдним населенням, попри всі угоди, буде для України недосяжним.





Коментарі
коментарів немає