На Волині проведене дослідження причин відставання ромських дітей у навчанні. Про це йшлося під час засідання першого засідання постійної депутатської комісії з питань освіти, науки, інформаційного простору, культури та мови, національного і духовного розвитку, сім’ї. молоді та спорту, – інформує «Волинська правда».
Приводом для дослідження стало неформальне опитування, під час якого було з’ясовано, що 30% дорослих ромів не вміють ні читати, ні писати. Брак елементарних знань є і в маленьких ромів.
Опитування проводилися у Горохівському, Ківерцівському та Луцькому районах Волині.
98% опитаних дітей не змогли сказати, в якій країні вони живуть, проте 97% змогли вказати назву міста, села, де вони живуть, щоправда, із підказкою. 100% не змогли назвати сторони світу. 70% не змогли відповісти, де встає і сідає сонце. Більша частина вважає, що сонце встає із неба.
80% не змогли відповісти на запитання, як виглядає слон. 85% не змогли назвати жодного свійського птаха, попри те, що всі учні проживають у сільській місцевості. Вони не знають порід дерев, не можуть сказати, чим річка відрізняється від озера, а квадрат від круга.
Також бракує відповідної підготовки для навчання дітей із неблагополучних ромських родин. Зазвичай вчителі у сільській місцевості не знають навіть, що таке етнопсихологія.
Депутат Волиньради Раїса Кучмук зауважила, що не варто звинувачувати вчителів у браку елементарних знань, адже це – соціальна проблема.
Як вихід зі складної освітньої ситуації депутати вбачають створення груп продовженого дня і відправку вчителів на курси підвищення кваліфікації.
Також депутати зійшлися на тому, що потрібно щороку проводити подібні моніторинги.
Коментарі
коментарів немає