Майже півсотні медійників із трьох країн - такого ще в Шацькому районі не було. Триденна наукова конференція на тему «Нові медіа та громадянське суспільство» зібрала і новачків у сфері журналістики, і волинських акул пера та чимало закордонних гостей. Усі дружно мізкували над одним - як зробити регіональні ЗМІ цікавішими для краян. Інформує ТРК «Аверс».

На конференцію приїхали науковці з Німеччини та Польщі. Разом із волинськими колегами вони вчилися будувати нові громадські медіа. Щоправда, перше, що зрозуміли журналісти - англійську мову потрібно було вчити змалечку.
Лекції для волинських медійників закордонні гості читали англійською та німецькою мовами. Німці ділилися досвідом, бо практикують громадське телебачення. Це некомерційні організації, які засновані на пожертви глядачів або читачів, а також на кошти із ґрантів Європейського союзу. У таких компаніях працюють волонтери, які за свою роботу грошей не отримують, проте офіційно працевлаштовані. Їхній заробіток - майбутній досвід.

Голова медіа-асоціації Йоахім Мусхольт «Youth Media Network» розповів: «Люди отримують дуже добрі знання і кваліфікацію, вони це роблять з радістю, оскільки зможуть це використати в певних сферах своєї діяльності… Вони отримують таку ж хорошу освіту, якби вони працювали на якийсь звичайний канал телебачення».

Сучасне українське суспільство, яке народилося в часи революції гідності, після Майдану вимагає від журналістів якіснішої та новішої інформації, запевняє доктор політології Оксана Ярош . Медійники, на її думку, повинні вчитися шукати нові джерела інформації в соціальних мережах та тісніше співпрацювати зі своєю аудиторією.

Доктор політології Оксана Ярош зазаначила: «Журналістській аудиторії треба чути трошки інший досвід, інший погляд, але його можна відкинути, але його можна почути, заперечити, це і є вільна дискусія».

Науковець додала, що глядачі чи слухачі повинні долучатися до процесу створення новин: «Традиційні медіа керувалися для розміщення контенту у своїх виданнях журналістами, які шукали інформацію нову, на їхню думку, важливу, інформація для читача та глядача… Сьогодні нові медіа - це коли глядач впливає на зміст інформації. Він долучається до обговорення. Так само глядачі володіють певними засобами і можуть знімати ролики та загружати їх на ресурси. Тобто, самі собі журналісти», - сказала політолог.


Головний редактор «Волинської газети» Володимир Данилюк в свою чергу зауважив: «Суспільство самоорганізовується і створює інформаційний продукт, який не залежний ні від держави, ні від приватного капіталу».

Щоб створити нові медіа, контент яких будуть наповнювати громадяни, німці радять спочатку цей засіб масової інформації юридично узаконити як особливий вид. І аж потому шукати незалежні джерела фінансування, які дозволять ЗМІ лишитись некомерційним проектом. В Україні, як кажуть іноземні гості, є особлива потреба в створенні таких незалежних медіаорганізацій, де аудиторія визначатиме новини завтрашнього дня.