Розмитнення гуманітарної допомоги для воїнів АТО – головний біль чи не всіх волонтерів, - повідомляє Інформаційне агенство Волинські новини.

Бо немало сил забирає спілкування з митниками та прикордонниками з обох боків. І якщо сусідам треба пояснити те, що вантаж не є товаром подвійного використання, то місцеві стражі кордону просто вимагають хабара.

Про це стверджували учасники прес-конференції, присвяченої завершенню автопробігу волинських активістів Європою, сьогодні, 15 вересня.

Так, самооборонівець Сергій Чуріков розповів, що, повертаючись додому, він віз чимало теплого одягу. Досить довго його «маринували» на польській митниці, оскільки на куртках були нашивки Німеччини. Вантаж не хотіли пропускати, оскільки вважали, що волонтери везуть форму, а не просто теплий камуфляжний одяг.

Власне, подібні ситуації виникають тому, що країни ЄС не пропускають товари подвійного призначення. Але, кажуть активісти, Євросоюз мав би переглянути таку позицію.

«Нам не треба, щоб їхні солдати воювати. Має бути якесь рішення Євросоюзу, щоб, принаймні, такі речі пропускали. Дайте нам хоча б можливість купити офіційно нелетальну зброю», - кажуть самооборонівці.

Натомість німці, навіть не припускають, що можуть постачати зброю українцям. Бо тоді Росія матиме привід вчергове назвати їх фашистами.

Зі слів активістів, не лише каски, бронежилети важко доправити в Україну. Спальні мішки, каремати, теплі куртки – це теж не раз затримується, вилучається. Своєю чергою, українські митники також, каже Сергій Чуріков, не поспішають пропускати вантаж. Поки волонтери доводять, що вони везуть речі не на ринок, а для АТО, минає кілька годин. Щоправда, митники вже повернулися до звичної практики – «давай 50 євро і їдь». Про це, каже Чуріков, йому розповідали колеги.

«Наші митники живуть у якомусь іншому світі. В них немає війни. В них є 50 євро з машини. Перший місяць вони були розгублені, а тепер система знову запрацювала. Я особисто знаю хлопців, які за допомогу АТО давали митникам хабара, щоб їх пропустили. Бо хлопці немало годин провели в дорозі, і аби їх не маринували по 5 годин, довелося дати хабара», - каже він.