У Луьку представники організації людей з інвалідністю відверто обурені діями чи бездіяльністю чиновників міської влади. Сподівання на розуміння з боку посадовців потреб людей з інвалідністю – марні.

Так, у редакцію Інформаційного агентства Волинські Новини надійшов відкритий лист організацій людей з інвалідністю Луцькому міському голові Миколі Романюку. Зокрема, у тексті листа йдеться про те, що організації людей з інвалідністю об’єднали спільні інтереси щодо вирішення нагальних і болючих для них питань.

Текст листа без змін подано нижче:

«Тривалий час наші організації сподівались на розуміння посадовцями міста потреб людей з інвалідністю та необхідністю їх врахування. Ми щиро вірили, що якщо не для осіб з інвалідністю, але хоча б заради виконання нормативних документів отримаємо позитивні зрушення на вулицях нашого міста. Однак, останні відкриті регульовані пішохідні переходи у Луцьку переконують нас у байдужості тих, хто споруджує такі переходи та тих, хто затверджує таке будівництво. Нам би дуже хотілось помилятись, проте, така байдужість межує із злочином.

У червні 2014 року у Луцьку по проспекту Соборності (напроти Палацу урочистих подій та ТЦ «Салют») відкрили два нові пішохідні переходи, обладнання яких елементами доступності залишає бажати кращого. Більше того, нові пішохідні переходи створюють додаткові незручності для руху незрячих та осіб з інвалідністю: межі пішохідних переходів не виділені рельєфною та контрастною плиткою, по середині пішохідної частини встановили стовп, який є додатковою перешкодою, а створене ніби пониження бордюрів взагалі є небезпечним. Пішохідний перехід перед ТЦ «Гостинець» впирається в стоянку автомобілів, за відсутності тротуару, що створює додаткову небезпеку для пішоходів.

 

 

 

 

 

 


Бачачи це, ми неодноразово звертались до керівництва міста, відповідних департаментів, забудовника. У відповідь нас закликали взяти участь у своєрідному «квесті». Департамент житлово-комунального господарства міської ради спрямовував нас до забудовника, забудовник апелював до проектанта. Зрештою, нам радили самостійно звернутись за експертизою цих двох об’єктів. І навіть озброївшись величезним терпінням та тим, що експертиза може довести порушення будівельних норм, на зміни можна буде розраховувати лише при спорудженні майбутніх об’єктів. Ще одним, як нам казали, позитивом може бути покарання проектанта. Але чи стануть після того вулиці міста безпечнішими для людей з інвалідністю? Чи будуть незрячі, намагаючись обійти стовп на середині пішохідного переходу, тішити себе тим, що наступний пішохідний перехід вже точно буде зручним? Чи люди, які рухаються за допомогою інвалідного візка, просячи допомогу у сторонніх, щоб здолати один із цих переходів світитимуться від задоволення, що проектанту винесено попередження чи що забудовник сплатив штраф?

Добре якби ці помилки були зумовлені незнанням того, як треба зробити, щоб усім без винятку мешканцям та гостям Луцька було зручно на вулицях міста. Але ж проблема полягає в іншому, усі детальні дороговкази як має виглядати той чи інший об’єкт інфраструктури непогано розписано у державних будівельних нормах. Згідно ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій», для облаштування пішохідних переходів є низка обов’язкових елементів, серед яких зазначені й світлофорні пристрої, обладнанні уніфікованим звуковим сигналом та смуги тактильного та контрастного покриття, що встановлюються по краях небезпечної частини дороги, пологими спусками на тротуарах у місцях переходів, а елементи благоустрою, що можуть стати перешкодою для людей з інвалідністю, треба розміщувати в одну лінію за межами пішохідної зони (пункти 4.20.1., 4.20.3., 4.20.4., 4.20.7., 4.20.11.,5.6.2., 5.6.12., 9.1.5.).

Нам би не хотілось думати, що постійна мова з уст посадовців про те, що ми живемо в іншій державі є лише декларацією, викликаною кон’юнктурною необхідністю. Апелювання ж до складного становища нашої країни не повинно бути приводом для порушення прав людини.

Звертаючись до Вас, ми вимагаємо аби не доопрацювання на зазначених вище світлофорах було усунуто. Впевнені, що завдяки Вашому впливу на зацікавлені сторони від кого залежить виконання державних будівельних норм при спорудженні пішохідних переходів, ми зможемо зупинити негативний досвід порушення права осіб з інвалідністю на безпечне міське середовище.