Право безплатного проїзду пільговики мають лише на приміських маршрутах, протяжність яких до 50 кілометрів. А щоб платили всі пасажири, варто... збільшити віддаль хоча б на кілометр. Саме таку схему почали використовувати деякі перевізники маршруту Луцьк - Олика Ківерцівського району. Пише газета Волинь-нова.
Через непродумані дії чиновників стало менше рейсів, якими можуть скористатися олицькі пільговики. Та навіть ті, що залишилися, люди сприймають радше як насмішку...
Передісторія така. Був собі автобусний маршрут, яким люди з древнього містечка Олики їздили до Луцька і назад. Серед них і ветерани праці та інші пільговики місця займали, хоча за проїзд не платили. Одне слово, не бізнес - самі збитки. Зрозуміло, що після недовгих дум-гадань одного дня власника того автобусного маршруту таки осяяла думка, як поправити справу. Ще не здогадалися, про що йдеться? Якщо ні - то розкриваємо карти: просто зробити маршрут міжміським, бо право безплатного проїзду пільговики мають лише на приміських, протяжність яких до 50 кілометрів. Тобто варто збільшити віддаль, на котру їхатиме автобус, - і всі без винятку потягнуться до калиток.
Як розповів директор департаменту інфраструктури та туризму Волинської облдержадміністрації Іван Мирка, цього року 15 шкільних автобусів забрали в зону АТО, тому мусили міркувати, як рейсовими маршрутами підвозити дітей до навчальних закладів. 10 вересня надійшов лист від начальника обласного управління освіти Валентини Загреви про те, що деякі перевізники відмовляються перевозити школярів. Серед них і Михайло Яцишин, який обслуговує маршрут Хром’яків - Дідичі. З огляду на це, департамент інфраструктури та туризму просили допомогти укласти з ними договори.
16 вересня до департаменту звертається начальник відділу освіти Ківерцівської РДА Микола Грибук. «У зв’язку з необхідністю довозити дітей ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Дідичі просимо внести зміни в маршрут Олика - Луцьк (через Котів), а саме заїжджати до с. Метельне». Через кілька днів подібний лист пише голова Ківерцівської РДА Анатолій Сопросюк.
Одразу внесемо ясність щодо розташування сіл, адже не всі наші читачі знають Ківерцівщину так, як Микола Грибук та Анатолій Сопросюк. Якщо дивитися з Луцька, то спочатку йдуть Дідичі, за кілька кілометрів - Олика, а ще за кілька кілометрів Метельне. Логіку чиновників зрозуміти годі. Невже в Дідичі ходять діти аж з Метельного, якщо до Олики значно ближче? Дивно й те, що Михайло Яцишин відмовився возити школярів з Хром’якова (якийсь кілометр від Дідичів), але погодився доправляти їх із Метельного. Водночас директор Олицької ЗОШ Микола Більський засвідчив, що учнів з сіл Чемерин, Дідичі, Личани та Метельного підвозить перевізник Микола Янчук.
Та чиновники знають, що роблять. Отож, договір з Яцишиним на перевезення за маршрутом Олика - Луцьк розірвали, хоч він мав діяти до 2016 року. Саме ним тричі на день в обидва боки їздили пільговики. Уклали тимчасовий договір на перевезення з Луцька до Метельного. Маршрут завдовжки 51 кілометр став міжміським. Як кажуть, нічого не вдієш - втратили пільговики право безплатно їздити. Зате школярі з Метельного тепер можуть вирушати по знання... хоч о 6.25, хоч о 10.50. Бо це перші два рейси зі згаданого села. Певно, такий розклад розробили спеціально для «зручності» учнів: відмінники хай їдуть зрання, а двієчникам вистачить гризти граніт і з 11–ї години.
Дійсно, кілька перевізників відмовилися перевозити дітей, але мали зі свого боку рацію: щоб забрати школярів, треба було робити гак. Тому на вимогу громади та за вказівкою голови ОДА ми змушені були укласти тимчасовий договір про перевезення за маршрутом Метельне - Олика - Луцьк, на три місяці, - розповів Іван Мирка.
До Метельного автобус перевізника Яцишина може везти дітей лише о 13.30, бо п’ятикласники та шестикласники мають по п’ять уроків і вже вільні о тій годині. У решти дітей заняття закінчуються пізніше. Тому о 15.30 їх везе перевізник Микола Янчук, - додала колишній директор школи оличанка Марія Пневська.
Після того департамент звернувся до Ківерцівської РДА із запитом, котрий маршрут залишати - міжміський чи приміський. За словами Мирки, їм відповіли, що доцільним є маршрут Метельне - Олика, і саме його треба запропонувати на черговий конкурс.
Це було швидке рішення. Але я розібрався в ситуації, і ми подали на конкурс колишній маршрут Олика - Луцьк, - зізнався Іван Мирка.
Наразі таки знайшлися охочі возити пасажирів з Олики до Луцька. Переможця визначить конкурс, який відбудеться незабаром.
Є проблема - договір розірвали. Легкого кроку назад немає. Не можна змусити перевізника їздити і возити когось безплатно. З нашої розмови видно, хто винен - район. На мою думку, ситуацією скористався перевізник Яцишин. Мовляв, зроблю міжміський маршрут, скину пільговиків і матиму прибутки, - зазначив пан Мирка.
Проте, як кажуть, поїзд пішов. З’ясувалося, що пільговики можуть їздити до Луцька автобусами підприємця Гламазди. Проте, нарікають оличани, його водії відмовляються брати пенсіонерів безплатно. Під час розмови з представниками громади Олики обласні чиновники наполегливо пропонували добиратися пільговикам з Луцька вдосвіта, а до Луцька - надвечір.
Чого я о 16.05 або о 18.35 поїду в Луцьк чи о 5.45 з Луцька? - резонно дивувалася жителька Олики Галина Попова.
Це насмішка над людьми! - резюмував Євген Шелепа.
Врешті дійшли згоди, що поки діятимуть такі пільгові рейси: о 7.05, 16.05 та 18.35 з Олики, о 5.45 та 13.30 з Луцька. Є ще й пільгові рейси з Олики до Ківерців, крім суботи та неділі. Пізніше, якщо ніхто з перевізників не погодиться на маршрут із двома приміськими рейсами, на конкурс винесуть маршрут з одним приміським рейсом.
Оличани ніби погодилися. Прикро тільки, що через незрозумілі дії чиновників зменшилася кількість рейсів для пільговиків. Сподіваємося, прийдешній конкурс на перевезення таки розв'яже цю проблему.
Коментарі
коментарів немає