В день свята Хрещення Господнього – Богоявлення у православних храмах після Літургії відбувається особливе богослужіння – Велике освячення води.

В Україні здавна існує традиція проводити його на водоймах – річках, озерах та ставках. У Свято-Хрестовоздвиженському храмі УПЦ міста Луцька вже понад 20 років богослужіння Великого освячення води відбувається на Теремнівських ставках, розташованих неподалік храму. Так відбулось і цього року, - повідомляє «Волинська правда».

Божественну Літургію у Свято-Хрестовоздвиженському храмі, з благословення митрополита Волинського і Луцького Ніфонта, в день Хрещення Господнього очолив настоятель парафії і секретар Волинської єпархії протоієрей Миколай Бондарук, якому співслужили священик Роман Якубович та диякон Георгій Куницький. За богослужінням молились багато вірян, храм був переповнений людьми. У своєму слові-проповіді отець Миколай Бондарук наголосив, що через святе Таїнство Хрещення, яке заснував, освятивши його своїм прикладом Христос-Спаситель, усі православні християни складають собою Церкву Христову, і за умови життя згідно Божих заповідей, мають можливість отримувати благодать Святого Духа. 

Після Літургії священнослужителі, до яких приєднався священик Вадим Лебідь та прихожани, Хресним ходом пройшли від Свято-Хрестовоздвиженської церкви до узбережжя ставку, що у мікрорайоні Теремно. 

На узбережжі ставку відбувся і Чин великого освячення води. Це богослужіння відомо ще з перших віків Християнства і звершується в пам’ять Хрещення Господнього у водах Іорданських, коли Спаситель освятив водне єство. Під час Великого водосвяття єпископ або священик у особливій молитві «Великий ти Господи і чудні діла Твої» просить Господа освятити воду, щоб вона отримала благодать, благословення Іорданське, ставши джерелом нетління та зцілення від недуг душевних і тілесних. «Сам отже, Чоловіколюбче Царю, прийди і нині зішестям Святого Твого Духа і освяти воду цю», - тричі молиться священик, благословляючи кожен раз воду. А наприкінці молитви він благословляє воду святим Хрестом тричі занурюючи його у воду під спів тропаря Богоявлення.

Ця освячена богоявленська вода називається «Велика Агіасма», що в перекладі із грецької означає «велика святиня». Вона має велике благодатне значення, оскільки освячується молитвою і призиванням Святого Духа. Згідно благочестивого звичаю, цю свячену воду прийнято зберігати впродовж року.

А води Теремнівських ставків освятились також і водою із святої річки Іордан, яку вилив отець Миколай Бондарук: «І таким чином наш «маленький Іордан» освятився водами святої річки Іордану, тої ріки у Святій Землі де хрестився наш Спаситель», - сказав батюшка.

Не зовсім зимова погода цьогорічного Водохреща не дозволила зробити на водоймі ополонку у формі хреста, адже не було на ставку криги. Отож хрести священики занурювали лише у воду з церковних посудин та чанів, що стояли на березі ставку.

Багато місцевих мешканців були присутніми на богослужінні, люди тримали у руках посудини із водою, яка після молитви освячення ставала Великою Агіасмою, набирали також святу богоявленську воду із спеціально приготованих для Великого освячення води чанів. Із благоговінням несли цю святу воду до своїх домівок.

До слова, місцеві «моржі» також скористались можливістю скупатись у освяченій воді Теремнівських ставків.

Як повідомлялося, також у Луцьку на Водохреще освятили води Стиру.