У 2014 році на заходи, спрямовані на залучення туристів до Луцька було виділено 70 тисяч гривень. Як свідчить статистика, торік Луцький замок прийняв менше відвідувачів, аніж у 2013 році. Звичайно, вплинула на це й ситуація в країні – військові дії та нестабільність курсу валют. Та в управлінні туризму і Центрі туристичної інформації та послуг сподіваються на ріст чисельності туристів у 2015 році.

По це йшлося під час засідання міськвиконкому сьогодні, 4 лютого, - пише Інформаційне агентство Волинські Новини.

Начальник управління туризму та промоції міста Наталія Бунда, переконує – статистика, якою володіє управління дає підстави для оптимізму. Оперуючи кількістю відвідувачів музеїв, Луцького замку та Центру туристичної інформації та послуг, вона навела й статистику: загальна відвідуваність музеїв зросла в 2014 році до 138 205 осіб. А ось в Луцькому замку торік побувало менше відвідувачів, аніж у 2013-му, на це вплинуло, вочевидь, скасування великої кількості фестивалів. Менше туристів стало поселятися в готелі міста. Натомість зросла відвідуваність центру турінформації - 1342 особи (в 2013-му їх було 1015). З них - 269 іноземців.

До Луцька приїздять туристи з Києва, Вінниці, Львова, Рівного, Житомиру. Також приїжджали на Волинь й іноземці – з Польщі, Білорусі, США, Литви.

У 2015 році в управлінні туризму та промоції міста планують розробити нові туристичні маршрути і надрукувати відповідну поліграфію; виготовити макет старого міста з шрифтом Брайля, влаштувати інформативні таблиці на в’їзді до міста; відкрити доступу туристів до вежі Чарторийських і підземелля, налагодити співпрацю між владою, бізнесом та громадою.

До слова, цього року Волинь відзначає 675 річницю від року сходження князя Любарта на Галицько-Волинський престол. І саме цій тематиці будуть присвячені заходи в місті.

Власне, щодо підземелля – одного з найцікавіших туристичних об’єктів міста, то тут є проблеми. Свого часу підземелля затопило. Однак, місто не може долучитися до його реконструкції, оскільки воно перебуває в постійному користуванні римо-католицької дієцезії, а міська рада не може вкладати туди кошти, пояснила Наталія Бунда.

Однак, перший заступник міського голови Святослав Кравчук зазначив: «Старе місто є мертвим. Поки працює ринок і їздять автобуси – там ходять люди. Старе місто може приваблювати людей, коли є суб’єкти підприємницької діяльності».

У відповідь Наталія Бунда поділилася своїм аченням розвитку Старого міста. Там, на її думку, варто створити умови для бізнесу, аби там можна було розмістити кав’ярні, готелі, та й нові музеї.

Крім того, треба переформатувати діяльність замку, відкрити нові експозиції, відкрити для доступу туристів вежі, як і зачинені, оновити виставкові стенди і розробити нові туристичні маршрутами, у тому числі - з театралізованими екскурсіями. Треба відкрити вежу Чарторийських, зберегти стародавню стіну, яка може от-от упасти, навести лад біля будинку архітектора Голованя і облагородити берег. Також потрібно спонукати підприємців, аби вони зробили вечірню підсвітку своїх закладів, розміщених там. Також необхідно, каже Наталія Бунда, розвивати подієвий туризм. Адже Луцьк – місто вихідного дня, і сюди люди приїжджатимуть на фестивалі, накшталт «Ніч у Луцькому замку», щоб знали наше місто не лише в Україні, а й за кордоном.